تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821049396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد السياسه بر اخراج هرچه سريعتر گروهك منافقين از عراق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد السياسه بر اخراج هرچه سريعتر گروهك منافقين از عراق
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/04/31
روزنامه كويتي السياسه در مقاله اي خواستار بررسي فوري پرونده هاي سران منافقين و پرده برداشتن از فعاليتهاي تروريستي انها در دوران نظام صدام و در حال حاضر شد و برضرورت اخراج انها از عراق در سريعترين زمان ممكن تاكيد كرد.
به نوشته شماره امروز اين روزنامه؛ معد الشمري نويسنده اين مطلب ابتدا به ارائه پيشينه اي از گروهك منافقين و نحوه شكل گيري ان، كمكهاي بي حد و حصر رژيم صدام به اين گروهك و استفاده از ان به عنوان يك ابزار در جنگ با ايران پرداخت و افزود: هنوز هم اين سازمان به فعاليتهاي تروريستي خود ادامه مي دهد و همچنان كه در دوران رژيم صدام به عنوان بازوي ضربه زننده حكومت براي اعمال سلطه ايفاي نقش مي كرد امروز نيز بارديگر و به شكلي اشكار و بر خلاف تمامي منشورها و معاهدات بين المللي در امور داخلي عراق بويژه در استان دياله مداخله مي كند. اين درحالي است كه اين سازمان تاكنون كنفرانسهاي مختلفي برگزار كرده است كه شماري از نمايندگان پارلمان عراق وابسته به فهرستهاي گفتگوي ملي و جبهه توافق نيز در ان شركت داشته اند.
نويسنده در ادامه با طرح اين پرسش كه چرا با وجود تدابير امنيتي مستمر اوضاع استان دياله ثبات پيدا نمي كند؛ مي افزايد: اين سازمان تروريستي در دياله و مناطق مجاور ان به خرابكاريهاي گسترده اقدام مي كند.
نويسنده با ابراز شگفتي از اين كه چرا تاكنون تصميمات دولتي در خصوص ضرورت اخراج اعضاي اين سازمان به اجرا گذاشته نشده است مي افزايد دولت عراق تصويب كرده است كه تمامي اشكال تعامل از جانب سازمانها، احزاب و شخصيتهاي عراقي با اين سازمان ممنوع است و درخصوص پيگردهاي قضايي متخلفان هشدار داده اما تاكنون اين مصوبه عملي نشده است.
وي تصريح مي كند سازمان مجاهدين خلق (گروهك منافقين) اين روزها با امكانات فني بسيار زياد كارهاي خدماتي ، اداري و رسانه اي در عراق انجام مي دهد و به شبه نظاميان مسلح در استان دياله و بقيه مناطق عراق با هدف متوقف كردن روند ثبات و امنيت كمكهاي هنگفتي مي كند و اين درحالي است كه تاكنون يكي از نمايندگان پارلمان عراق اين سوال را مطرح نكرده است كه سازمان مجاهدين اين همه پول را از كجا مي اورد.
حال پرسش اساسي اين است كه اين سازمان در عراق چه اختياراتي دارد و قانوني كه تا به امروز به ان اجازه داده است در عراق بماند چيست؟ چرا دولت عراق تا امروز در برابر اين مسائل سكوت اختيار كرده است؟ سوال ديگر انكه چرا رهبران اين گروه در سخت ترين شرايط و در تحريمهاي اقتصادي و سه جنگ، ماندن در عراق را ترجيح داده اند؟ ايا به جز عراق كشور ديگري نيست كه اين سازمان را پناه دهد؟ ايا انگليس كه اخيرا اين گروه را از فهرست تروريستي خود خارج كرده است حاضر است به انها پناه دهد؟
نويسنده مي افزايد به نظر من تمامي كساني كه فعاليت اين گروه برايشان مهم است از حضور اين سازمان در عراق خوشحال هستند اما اين مردم عراق هستند كه تاوان انرا پس مي دهند.
نويسنده سپس خاطر نشان مي كند كه امريكا از حضور اين سازمان در عراق بسيار خرسند است چرا كه از ان به عنوان ابزاري عليه ايران استفاده مي كند و اين همان كاري است كه رژيم صدام نيز انجام مي داد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن