تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817680704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشجشنواره «زنان سرزمين من» پلي به سوي توانمند سازي پوشش


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشجشنواره «زنان سرزمين من» پلي به سوي توانمند سازي پوشش
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ زينب رازدشت


جشنواره زنان سرزمين و ارائه طرح هاي اسلامي به دوستداران زيبايي اتفاقي است كه در جهت همسو شدن فرهنگ ايراني و مد و همچنين محدودتر ساختن دامنه نفوذ مدهاي غربي برگزار مي شود.اگر چه نوع زمانبندي ، چينش و برگزاري جشنواره در نوع خود مي تواند از شكست و يا موفقيت يك جشنواره حكايت كند آما واقعيت اين است كه توفيق جشنواره زنان سرزمين زماني است كه طراحي لباس ايراني به بطن جامعه برسد و به عنوان پوشش در سطح وسيع توليد و عرضه شود.
استقبال طراحان لباس و ارائه طرح هاي زيبا و منحصر به فرد كه مورد استقبال زنان جامعه ايراني قرار گرفت در همان ابتداي كار نشان از توان ظرفيت بسيار بالاي طراحي لباس در داخل كشور ايران داشت. حاصل اين هم انديشي با به كارگيري خلاقيت و نوآوري به همراه مهارت و تكنيك، برگزاري سه دوره جشنواره بين المللي «زنان سرزمين من» در سال هاي گذشته بود. درجريان برگزاري اين جشنواره ها، داشته هاي غني فرهنگي در حوزه پوشش به نمايش در آمد و بانوان ايراني شاهد ارائه بهترين لباس ها با جديدترين متد بودند كه اين نيز در نوع خود به افزايش اعتمادبه نفس استفاده از طرح داخلي تعبير مي شود.
طراحان لباس توانستند از نظرات سازنده بازديدكنندگان در بهبود و كيفيت بخشي به كار خويش استفاده ببرند اما حلقه مفقوده اين نمايشگاه عزم جدي توليد كنندگان است.
توليد كنندگاني كه باورشان بر عدم موفقيت عرضه طرحها و احتمال گران تمام شدن برخي طرحها است گاه به كنايه از عدم تون استفاده بانوان از طرحهاي موجود در تمامي مكانهاي عمومي و تفريحي خبرمي دهند.

جشنواره زنان سرزمين من نوعي اطلاع رساني است

«هواجلو» نماينده كشور مالي گفت:به نظر من اين جشنواره براي بانوان مي تواند بسيار مفيد و مؤثر باشد چرا كه بانوان با ديدن اين لباس ها مي توانند با مدل هاي مختلف آشنا شوند.
وي با اشاره به نقش اين جشنواره ها در تبادل فرهنگ ميان كشورهاي اسلامي گفت: از آن جايي كه مقام معظم رهبر ايران حضرت آيت الله خامنه اي به بحث اتحاد ملي و انسجام اسلامي تأكيد داشتند، فكر مي كنم اين جشنواره حداقل بتواند در اين بحث نقش مهمي را ايفا كند. وي عنوان كرد: زماني كه اينچنين جشنواره اي برگزار مي شود، بانوان از مدل ها و لباس هاي مختلف مطلع مي شوند و هر اندازه كه اطلاع رساني بيشتر باشد، تقاضا به تناسب آن بالا رفته و ميزان توليد بيشتر مي شود و درنهايت مي تواند به توسعه كشور كمك شاياني كند. «جلو» تصريح كرد: زماني كه توليد بالا برود، سرمايه گذاري كلاني روي اين امر انجام مي شود و اين امر تبديل به قطب اقتصادي جهاني مي شود.
در هزاره سوم ميلادي كه جهان در گستره فن آوريهاي گوناگون غوطه ور است تطبيق فرهنگ روز با اصول و ملاك هاي شريعت نبوي رسالتي خطير است كه بر دوش دانشمندان، هنرمندان و نخبگان جهان اسلام ناميده شده بنابراين مصلحان فرهنگي كشور ها به ويژه جوامع اسلامي بايد آن چه را كه به عنوان معيارها و ملاك هاي رشد و برتري زن در جامعه است را بهره گيري از روش ها و ابزارهاي نوين و با زبان روز تدوين و به جامعه ارائه كند.

طراحي متنوع لباس نياز به حمايت مادي است

مهرتاج اونق نماينده استان گلستان گفت: در اين جشنواره تعدادي قاليچه، گليم، لباس سنتي، لباس تركمني كه كار دست اين استان است را درحال عرضه و نمايش آن هستيم. وي افزود: يك سري لباس هايي است كه مخصوص اين استان است كه رنگ مشكي براي بانوان و رنگ قرمز براي مردان درنظر گرفته شده است. اونق اظهار داشت: متأسفانه هيچ حمايتي از ما به عمل نمي آيد و اگر در اين زمينه سرمايه گذاري شود، مي توانيم در عرصه طراحي لباس موفق باشيم.

طراحي لباس هاي متنوع براي لباس هاي مختلف

از جمله اهداف دولت جمهوري اسلامي ايران فعاليت در عرصه مد اسلامي و طراحي لباس هاي متنوع براي سليقه هاي مختلف زنان به شمار مي رود، اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري تهران آغازگر اين طرح عظيم اجتماعي و فرهنگي در ايران است. اين اداره كل با تأسيس و ثبت دبيرخانه بين المللي جشنواره «زنان سرزمين من» از تمامي اساتيد دانشگاهي در رشته طراحي لباس و پارچه دعوت به عمل آورد تا در جهت غنابخشي به مقوله مد لباس و طراحي هاي زيبا، متنوع و استفاده از پارچه هاي شاد با به كارگيري نشانه ها و سبك هاي سنتي مردم اقدام كنند.

لباس هاي اسلامي عرضه شده در جشنواره بين المللي است

«ديوي سوريا سپوترا» نماينده كشور اندونزي در حاشيه بازديد از جشنواره «زنان سرزمين من» گفت: اين لباس هايي كه در جشنواره عرضه مي شود، لباس بين المللي است به اين معنا كه نه تنها زنان مسلمان مي توانند از اين نوع لباس ها استفاده كنند بلكه اين لباس ها قابل استفاده براي زنان غيرمسلمان است. وي افزود: اگر جشنواره هاي اينچنيني رونق پيدا كند مي تواند به جذب توريست كمك بسياري كند.

عرضه لباس در جشنواره نيازمند دقت بيشتر است

ناتاشا نماينده مالزي ضمن انتقاد از جشنواره گفت: متأسفانه در بخش ملل برخي از لباس هاي به نمايش درآمده لباس هاي آن كشور مورد نظر نيست به عنوان مثال شنبه در نمايش زنده، لباسي با عنوان لباس مالزي به نمايش درآمد كه متعلق به اين كشور نبود. وي افزود: اگر دقتي در اين امور موارد شود، شايد برگزاري جشنواره هاي اينچنيني بتواند مؤثر باشد.

تأثير جشنواره هاي اينچنيني در گرو سرمايه گذاري هاي كلان است

«گام» نماينده كشور بريتانيا گفت: لباس هايي كه در اين جشنواره به نمايش گذاشته مي شود، بسيار متنوع بوده و از رنگ هاي شاد و زيبايي استفاده شده است. وي عنوان كرد: لباس هاي به نمايش گذاشته شده متناسب با فرهنگ و رسوم همان كشورهاست و خيلي خوب است كه با نمايش گذاشتن اين لباس ها بانوان با لباس هاي ديگر كشورها آشنا مي شود. وي تصريح كرد: اگر براي اين گونه جشنواره ها سرمايه گذاري شود بطورحتم در توسعه كشور و ارتقاء صنعت پوشاك و لباس ايراني بي تأثيرنخواهد بود.
لباس يك ضرورت است براي زندگي، لباس يك ابزار است كه به كمك آن تاريخ فرهنگ و رسوم يك جامعه و يك ملت را مي توان از آن و با آن شناخت و فصلي است از فرهنگ وهويت ملي يك كشور و خوشبختانه ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي با هدف استقلال كامل فرهنگي و غنا بخشيدن به هويت ملي و ديني خود و با حفظ هويت فرهنگي زن ايراني در اين زمينه اقداماتي انجام مي دهد. جشنواره «زنان سرزمين من» مي تواند پله ترقي براي طراحان لباس باشد تا با انگيزه، اميد و حمايت هاي مادي و معنوي بيشتر كار را ادامه دهند.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن