تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820883897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه بخش خصوصي كليد حل مشكلات اقتصادي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: توسعه بخش خصوصي كليد حل مشكلات اقتصادي ايران
صندوق بين المللي پول گزارش داد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: صندوق بين المللي پول ضمن حمايت از طرح هدفمند كردن يارانه ها در ايران بر لزوم انجام اصلاحات ساختاري و توسعه بخش خصوصي به عنوان كليد حل مشكلات اقتصادي ايران تاكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، گزارش هيات اجرايي صندوق بين‌المللي پول در مورد مشاوره ماده چهار ايران منتشر شد كه ترجمه بخش دوم و پاياني آن با عنوان «برآورد هيئت اجرائي» ارائه شده است. بخش اول اين گزارش در روز گذشته منتشر شد.

لازم به ذكر است در گزارش مذكور از كارشناسان صندوق با عنوان«مديران» ياد شده است.

برآورد هيئت اجرائي

مديران اجرايي رشد بالاي اقتصادي ايران به ويژه در بخش غيرنفتي را مورد تمجيد قرار دادند. وضعيت خارجي ايران تقويت شده است كه اين امر به دليل افزايش قيمت نفت است. اين هيات در عين حال اشاره كرد تا حد زيادي به دليل سياست‌هاي انبساطي و به دليل افزايش قيمت كالاهاي وارداتي، تورم رو به افزايش است. مديران اجرايي با نگاه به جلو مقامات ايران را تشويق كردند از تقويت انتظارات تورمي جلوگيري به عمل آورند.

مديران معتقدند تقويت وضعيت مالي ايران در سال 1387 باعث كاهش فشارها در زمينه تقاضا مي‌شود و تاثير نقدينگي بر عمليات مالي را محدود مي‌كند. آنها از تصميم مقامات ايران براي مهار هزينه‌ها در زير سطح بودجه استقبال كردند و اعلام كردند فضا براي اقدامات مالي ديگر به ويژه در حوزه يارانه‌هاي انرژي وجود دارد.

مديران تاكيد كردند در كوتاه مدت براي كاهش فشارهاي تورمي، جلوگيري از تحليل قدرت رقابت اقتصاد ايران و با هدف كاهش آسيب‌پذيري اقتصاد در برابر كاهش قيمت نفت بايد اقدامات تثبيتي در بخش مالي انجام شود. آنها متفق‌القول بودند كه تمركز بر حساب ذخيره ارزي و نقش ثبات بخش آن مديريت مالي در شرايط كنوني را تسهيل مي‌كند.

مديران از طرح‌هاي ايران براي انجام اصلاحات مالي استقبال كردند و خواهان تسريع در اجراي اين اصلاحات شدند. به ويژه آنها از تصميم دولت براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها حمايت كردند. مديران، دولت ايران را تشويق كردند اقدامات خود در جهت ارتقاء مديريت ماليات‌ها و كنترل هزينه‌هاي بودجه‌اي رابه پيش ببرد.

مديران تاكيد كردند افزايش اخير در نرخ تورم بر لزوم اتخاذ سياست‌هاي پولي انقباضي تاكيد مي‌كند. آنها در مورد اثربخش بودن اقناع اخلاقي و عمليات بازار بين بانكي در كنترل رشد نقدينگي ابراز ترديد كردند. اين افراد خواهان افزايش نرخ سود بانكي به عنوان ابزار موثري براي كنترل نقدينگي شدند.

مديران همه خواهان توجه به ابزارهاي بازار پايه در بخش پولي شدند. اكثر آنها نيز بر اين عقيده بودند انعطاف‌پذيري بيشتر در نرخ مبادله ارز تاثير سياست‌هاي پولي را افزايش مي‌دهد.

مديران تاكيد كردند استقلال عملياتي بانك مركزي تعيين سياستي براي پايين نگه داشتن نرخ تورم تاثير سياست‌هاي پولي را افزايش مي‌دهد و انتظارات تورمي را پايين مي‌آورد. آنها بر از سرگيري فعاليت‌ها براي تدوين قانون جديدي در حوزه بانك مركزي تاكيد كردند.

مديران با اشاره به اهميت وجود يك نظام بانكي قدرتمند تلاش‌هاي اخير براي ارتقاء سرپرستي و نظارت بر بانك‌ها و ارايه طرح‌هاي جديد براي بانك‌هاي دولتي را مورد تمجيد قرار دادند.

مديران همچنين از تصويب قانون مبارزه با پول شويي استقبال كردند و بر لزوم تكميل اقدامات در اين زمينه و اجراي آن تاكيد كردند. آنها از تصميم ايران براي ادامه همكاري خود با نهادهاي مالي بين‌المللي در اين خصوص تمجيد كردند.

مديران اعلام كردند تحقق اهداف ايران براي ارتقاء رقابت اقتصاد خود و افزايش رشد اقتصادي و افزايش اشتغال مستلزم تشديد و تقويت اصلاحات ساختاري در جهت توسعه ‌بخش خصوصي است. به ويژه آنها بر لزوم تنوع بخشيدن به عرصه اقتصاد و بهبود فضاي تجاري در همكاري نزديك با بانك جهاني تاكيد كردند.

مديران پيشرفت‌هاي اخير در انتشار اطلاعات و تصميم مقامات براي ارايه اطلاعات بيشتر در مورد حساب ذخيره ارزي را مورد تمجيد قرار دادند. به نظر اين افراد بايد تلاش‌هاي بيشتري در جهت ارايه اطلاعات در مورد فعاليت‌هاي دولت مركزي و بخش مالي انجام شود.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن