تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820982230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسوشيتدپرس / تغيير موضع بوش و موافقت وي با بررسي كاهش شمار نظاميان امريكايي در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آسوشيتدپرس / تغيير موضع بوش و موافقت وي با بررسي كاهش شمار نظاميان امريكايي در عراق
تهران،واحد مركزي خبر،سياسي 1387/04/29
آسوشيتدپرس در گزارشي از واشنگتن درباره تصميم جرج بوش رئيس جمهور امريكا براي بررسي تعيين جدول زماني كاهش شمار نظاميان امريكايي در عراق نوشت :
جرج بوش با بررسي موضوع تعيين جدول زماني براي كاهش شمار نظاميان امريكايي در عراق مواافقت كرده است. اين تغيير موضع وي / اين موضوع را با توجه به حساسيت ان در مبارزات انتخابات رياست جمهوري پيچيده تر مي سازد.
بوش در حالي اين تصميم را اعلام كرد كه باراك اوباما با هدف تقويت سياست خارجي و امنيتي / خود را براي سفر به اروپا و خاورميانه آماده كرده است ، عرصه اي كه به عقيده جمهوريخواهان، باراك اوباما براي رياست جمهوري در آن تجربه كافي ندارد .
باراك اوباما كه براي رسيدن به سمت رياست جمهوري امريكا به عنوان نخستين سياهپوست تلاش مي كند ، در حالي اين هفته را به تدوين رئوس كلي سياستهاي خارجي خود پرداخته است كه بحران اقتصادي در اين كشور موضوع عراق را كه در راس شعارهاي مبارزات انتخاباتي ماه نوامبر وي قرار داشت ،‌تحت الشعاع قرار داده است .
مشاور مك كين نيز جمعه و يك هفته پس از آن از سمت خود كناره گيري كرد كه گفته بود امريكا به كشوري تبديل شده است كه مدام از اقتصاد شكايت مي كند . اين اظهارات تلاشهاي مك كين را براي جلب آراي مردم اين كشور كه نگران وضع معيشتي و افزايش قيمتها هستند ، تضعيف كرد .
وي اوايل امروز شنبه به وقت امريكا در جمع كاركنان گروه خودروسازي جنرال موتور در ميشيگان حضور يافت تا بار ديگر در مقابل اين عقيده كه به اندازه اوباما در عرصه اقتصادي قدرتمند نيست بايستد.
باراك اوباما نامزد دموكرات نيز كه قرار است در چارچوب سفر آتي خود به خاورميانه از عراق و افغانستان ديدار كند ، وعده داده است در صورت انتخاب شدن به سمت رياست جمهوري امريكا ، نظاميان كشورش را ظرف مدت شانزده ماه از اين دو كشور خارج سازد. به اعتقاد وي مك كين نامزد جمهوريخواه چيزي بيشتر از تمديد سياستهاي
منفور بوش ارائه نكرده است .
اين در حاليست كه به نظر مي رسد تصميم بوش براي بررسي جدول كاهش شمار نيروهاي امريكايي در عراق كه در پي فشارهاي مكرر سران عراقي اتخاذ شده است ، موجب اختلاف وي با مك كين شده و دولتش را نيز در معرض انتقادهاي اوباما قرار داده است .
171/106/0003/01013/10101
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن