تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استان مركزي در مسير پيشرفت و توسعه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: استان مركزي در مسير پيشرفت و توسعه‌


در بخش نخست اين گزارش كه در شماره ديروز از نظر خوانندگان گرامي گذشت، گوشه‌هايي از اقدامات كلان دولت نهم در نخستين سفر به استان مركزي به تصوير كشيده شد.

بخش دوم اين گزارش كه ره‌آورد سفر خبرنگار اعزامي اطلاعات به اين استان صنعتي و زرخير است، بخش كوچكي از اقدامات جهادي انجام گرفته در استان مركزي است و همانگونه كه به دليل محدوديت زمان، بازديد از تمامي پروژه‌هاي اجرا شده ميسر نشد گزارشگر اطلاعات نيز امكان توصيف اقدامات صورت گرفته را در اين مقال كوتاه نيافت. در ادامه خوانندگان گرامي روزنامه را به مطالعه بخش دوم گزارش پيگيري مصوبات دور نخست سفر رئيس جمهوري به استان مركزي دعوت مي‌كنيم:

فرودگاه اراك آماده پذيرش هواپيما

دو مصوبه در ارتباط با فرودگاه اراك در دور نخست سفر رئيس جمهوري به استان مركزي به تصويب رسيد كه اين دو مصوبه اجرايي شده است.

حميدرضا خسروجردي مدير فرودگاه اراك در بازديد گروه اطلاع‌رساني مصوبات دولت گفت: مطالعه وضع فرودگاه براي تكميل و تجهيز و ايجاد مرز هوايي آن انجام شده است و برخي از بخش‌هاي فرودگاه با تخصيص اعتبارات تجهيز شده است.

وي افزود: اين فرودگاه در سال 78 افتتاح شد ولي عملاً تا سال 84 هيچگونه پروازي در آن انجام نشد و تنها پروازهاي تشريفاتي و اضطراري در آن صورت گرفته است.

خسروجردي ادامه داد: از سال 84 به اين سو به همت سهرابي، استاندار مركزي و اجراي مصوبات دولت نهم، پرواز در اين فرودگاه به شكل چارتر آغاز شد.

عبدالله سهرابي نيز با انتقاد از سخنان برخي مديران گفت: اين عده مي‌گويند راه‌اندازي فرودگاه اراك، توجيه اقتصادي ندارد، اما سؤال من از آنها اين است كه اگر ساخت اين پروژه اقتصادي نيست، چرا با پول بيت‌المال بيش از 10 ميليارد تومان در سال 79 براي اجراي اين طرح هزينه شده است؟

استاندار مركزي اعلام كرد: به دليل موقعيت ممتاز اين استان در زمينه توليد گل و گياه و به منظور تسهيل در صادرات اين محصولات، در سفر هيات دولت در ارديبهشت ماه سال 85، فرودگاه اراك به عنوان پايانه گل و گياه معرفي شد، اما به دليل نبودن سردخانه مناسب و امكان حمل گل و گياه از شهرستان محلات به فرودگاه اراك، اين مهم تحقق نيافت و تنها يك پرواز صادرات گل و گياه به امارات متحده عربي انجام شد. اين در حالي است كه محصولات گل و گياه از طريق مرز زميني براي صادرات به فرودگاه تهران حمل مي‌شود.

سهرابي، نبود هواپيما، كوتاه بودن باند فرودگاه براي نشست و برخاست هواپيماهاي پهن‌پيكر، مشكل سوخت‌رساني و سيستم‌هاي ناوبري را از جمله مشكلات اين فرودگاه بيان كرد و افزود: سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرده است كه براي تامين سوخت مورد نياز فرودگاه اراك اقدامات لازم را انجام داده است اما اين ادعا مورد تاييد ما نيست.‌

سهرابي درحالي كه تمامي اطلاعات، آمار، ارقام، قراردادها با پيمانكاران و اقدامات صورت گرفته در سطح استان را به طور دقيق در حافظه دارد در مدت سفر سه روزه به اين استان لحظه‌اي ميكروفون اتوبوس حامل خبرنگاران را خاموش نمي‌كند و تمامي اقدامات صورت گرفته چه قبل از سفر و چه پس از سفر هيات دولت را به اطلاع حاضران مي‌رساند. هرگاه خبرنگاري سؤالي در مورد پروژه‌اي را كليك مي‌كند او اطلاعاتي فراتر از مجري پروژه و پيمانكار در اختيار همگان قرار مي‌دهد.

او در ادامه با انتقاد از مسئولان تهران‌نشين مي‌گويد: مشكل اصلي اين فرودگاه نبود هواپيما است همچنين براي تامين سوخت هواپيما، دو خودرو سوخت‌رسان از سمنان و يكي ديگر از شهرهاي كشور تهيه كرديم اما وزارت راه و ترابري به تعهداتش عمل نكرده است. وي افزود: وزارت راه و ترابري مكلف است كه در صورت فروش 65 درصد صندلي‌هاي هواپيما، بدون قيد و شرط نسبت به داير كردن پرواز اقدام كند، اما متأسفانه مسئولان اين وزارتخانه هر بار به دلايل گوناگون از انجام تعهدات خود طفره رفته‌اند.

وي، از واگذاري فرودگاه به بخش خصوصي خبر داد و گفت:‌ در راستاي اصل 44 قانون اساسي، هم اكنون مقدمات واگذاري فرودگاه اراك به بخش خصوصي فراهم شده است و چندين سرمايه‌گذار داخلي تاكنون آمادگي خود را اعلام كرده‌اند.

‌تقويت صنعت گردشگري‌

پتانسيلهاي خيلي خوبي از هزاره چهارم قبل از ميلاد در استان مركزي وجود دارد از جمله:‌ تپه قديمي آوه، مسجد جامع ساوه، بيش از 296 امامزاده واجب‌التعظيم، بيت حضرت امام(ره)، خورهه، آبگرم، چشمه و گل و گياه محلات، غار چال نخجير و... كه ضرورت توجه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را به اين موضوع خاطرنشان مي‌سازد.

استاندار مركزي مي‌افزايد: 5 نقطه را به عنوان منطقه نمونه گردشگري پيشنهاد داده‌ايم كه بخش اعظم آن انجام شده است و در بحث ريالي به دليل مشكلات مالي در متمم بودجه، مجلس اعتبار نداد و سازمان گردشگري دچار چالش شد.‌

سهرابي افزود: با اين حال دو بار رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور و چندين بار معاونان وي به استان سفر كردند كه در حال حاضر به 50 درصد از تعهدات خود عمل كرده‌اند و قول پرداخت بقيه تسهيلات را تا شهريور ماه داده‌اند.

او افزود: با مذاكراتي كه با مسئولان كويتي انجام داده‌ايم مقرر شد 40 هزار زائر شيعه اين كشور پس از زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) به استان مركزي سفر كنند و ما در حال ايجاد زمينه ديدار گردشگران خارجي از مناطق تاريخي و ديدني استان را فراهم كرده‌ايم.

سهرابي گفت: با توجه به سال نوآوري و شكوفايي اقتصادي در اينجا رسماً اعلام مي‌كنم كه مجوز رايگان ساخت 5 هتل 5 ستاره در شهرستان محلات را صادر مي‌كنيم تا سرمايه‌گذاران در اين منطقه كه ظرفيت بالايي از نظر معادن، گردشگري و اقتصادي دارد، فعاليت كنند.

وي اظهار داشت: پس از پايان سفر خبرنگاران پيگير مصوبات هيات دولت، شركت ماهان اعلام كرده است كه چند فروند هواپيما خريداري كرده و آماده ارائه خدمات به مسافران فرودگاه اراك است.

در جريان ديدار خبرنگاران از غار چال نخجير سهرابي گفت: تجهيز و آماده‌سازي داخل غار از تعهدات دوجانبه سازمان ميراث فرهنگي و استان است كه ما تعهدات خود را انجام داده‌ايم و 1200متر از مسير غار را آماده بازديد گردشگران كرده‌ايم كه در سفر دور دوم هيات دولت اين غار رسماً افتتاح خواهد شد.

همچنين در جريان بازديد خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات از غار نخجير، خبرنگاران استاني از وجود ترك‌هايي در برخي نقاط غار ابراز نگراني كرده و با حساسيت موضوع را پيگيري مي‌كردند. يكي از خبرنگاران در تماس با دادستاني خواستار رسيدگي به اين موضوع شد.

عكس و گزارش: علي‌اشرف خانلري‌




 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن