تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادآوري خاطرات تلخ اسراييلي‌ها:ما نمي‌خواهيم در باتلاق لبنان گرفتار شويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يادآوري خاطرات تلخ اسراييلي‌ها:ما نمي‌خواهيم در باتلاق لبنان گرفتار شويم
بيروت - " ما نمي‌خواهيم در باتلاق لبنان گرفتار شويم " ، اين سخنان عمير پرتز وزير جنگ وقت رژيم صهيونيستي هنگام تجاوز به لبنان در تابستان سال ‪ ۱۳۸۵‬بود.

هرچند بي‌تدبيري، محاسبات اشتباه ، غرور بي‌جا و تكيه بر توان پوشالي نظامي در ميان سردمداران رژيم صهيونيستي،باعث شد تا با وجود تمايل نداشتن آنان به‌گير افتادن در باتلاق لبنان ، اين رويداد اتفاق افتد و اسراييلي‌ها نتايج شكست مفتضحانه خود را از نبرد با " مقاومت " حزب‌الله پس از پذيرش خفت بار قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬وآتش بس همچنان تا سالها پس از آن نيز شاهد باشند.

به خاطر همين احساس خطر بود كه ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز در حاليكه تنها چهار روز از آغاز يورش سنگين اسراييل به‌لبنان مي‌گذشت اعلام كرد براي برقراري آتش بس لازم است دو نظامي اسراييلي آزاد و نيروهاي مقاومت حزب‌الله به پشت رودخانه ليطاني در جنوب لبنان منتقل شوند.

اما جهانيان شاهد بودند كه چنين خواسته‌اي عملي نشد و مقاومت حزب‌الله شرايط خود را بر صهيونيستهاي متجاوز تحميل كرد و اكنون بعد از گذشت دو سال از اين واقعه و فرونشستن غبارهاي جنگ ، واقعيتهاي مربوط به شكست اسراييل و تحقق وعده الهي و عملي شدن " وعده صادق " حزب‌الله بيش از پيش آشكار مي‌كند.

دو سال قبل در چنين روزي و همزمان با ادامه تجاوز گسترده رژيم صهيونيستي به لبنان،جنگنده‌هاي اين رژيم ، دهها ساختمان وابسته به حزب‌الله لبنان را در مربع امنيتي اين حزب در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت با موشك ويران كردند.

در اين حملات ، ساختمان تلويزيون المنار رسانه ديداري حزب‌الله، دبيرخانه اين حزب، شوراي سياسي، ساختمان شوراي نمايندگان، دفتر علامه سيد محمد حسين فضل‌الله از مراجع شيعه در لبنان ، يك پل و يك حسينيه در نزديكي سفارت ايران در جنوب بيروت و چند پل و ساختمان ديگر بطور كامل از بين رفت.

در حمله رژيم اشغالگر قدس به جنوب بيروت، چند لبناني شهيد و زخمي شدند و رسانه‌هاي اين رژيم با به راه انداختن تبليغات و جنگ رواني ادعا كردند كه سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله نيز زخمي شده است.

اما حزب‌الله با صدور بيانيه‌اي ، ادعاي مقام‌هاي تل‌آويو را رد كرد و آن را در چارچوب سياست تضعيف روحيه نيروهاي مقاومت اسلامي دانست.

حزب‌الله لبنان نيز در واكنش به تجاوزهاي رژيم صهيونيستي ، بندر حيفا در ‪ ۴۵‬كيلومتري مرز جنوبي لبنان با فلسطين اشغالي را موشك باران كرد كه در جريان آن ‪ ۹‬صهيونيست كشته و بيش از ‪ ۳۰‬نفر زخمي شدند و خسارات فراواني به پالايشگاه و كارخانه پتروشيمي اين بندر وارد شد.

حزب‌الله همچنين‌با صدور بيانيه ديگري در بيروت، به رژيم صهيونيستي هشدار داد كه دست از عمل انتقام‌جويانه بردارد در غير اين صورت در حملات بعدي هيچ هدف و مكاني در اسراييل از موشك‌هاي اين حزب در امان نخواهد بود.

برخي رسانه‌هاي لبنان نيز در همان روز نوشتند كه رژيم صهيونيستي در حمله به مناطق مختلف اين كشور از سلاحي كه استفاده از آنها در عرف و مطابق قوانين بين‌المللي مجاز نيست، بهره مي‌گيرد.

همزمان با ادامه اين يورش‌ها، "سيد حسن نصرالله" دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي تاكيد كرد كه از هر وسيله ممكن براي دفاع از خود در رويارويي با اسراييل استفاده خواهيم كرد.

وي گفت: هيچ خط قرمزي براي دفاع از خود وجود ندارد و حزب‌الله توان خويش را به شكل كامل حفظ كرده است.

نصرالله افزود: ما مي‌توانيم زمان، مكان و استفاده از ابزارهاي دفاع از خود را مشخص و امور را به گونه‌اي اداره كنيم كه دشمن حتي نمي‌تواند تصور آن را بكند.

دبيركل حزب‌الله خاطر نشان كرد: سلاح ما براي پيشگيري و نه براي انتقام است و ما مجبور به دفاع از خويش هستيم.

وي با بيان اين كه تصور اسراييل از توان حزب‌الله اشتباه بود اظهار داشت:
اين تصور اشتباه باعث شد كه رژيم صهيونيستي تجاوزهايش را به جنوب، شرق و شمال لبنان گسترش دهد.

نصرالله گفت: ابتدا اسراييل ادعا كرد كه پايگاه‌هاي موشكي حزب‌الله را در جنوب نابود كرده است در حالي كه خانه‌هاي غيرنظاميان را هدف قرار داد و ما تاكنون مقدار اندكي از زرادخانه خود استفاده كرده‌ايم و سلاح‌هاي فراوان در اختيار داريم.

دبيركل حزب‌الله افزود: نقطه قوت ما آن است كه دشمن از قدرت ما آگاهي ندارد و اگر اسراييل جنگش را با حزب‌الله بر اساس دهها موشك نزد اين حزب قرار داده است ما به اين رژيم "بشارت شكست" مي‌دهيم.

نصرالله گفت:ما مي‌خواهيم غيرنظاميان هدف قرار نگيرند اما رژيم صهيونيستي ما را به اين كار مجبور كرد و ارتش اين رژيم به دليل ناتواني در رويارويي با مبارزان حزب‌الله، شهروندان لبنان را هدف قرار داد.

وي تصريح كرد: اسراييل زيان‌هاي فراوان به پل‌ها و ساختمان‌ها وارد كرد اما اين اقدام موجب تزلزل در اراده ما نمي‌شود و هنوز در آغاز راه هستيم و روبروي ما راهي جز وفا به آن وعده‌اي كه داديم وجود ندارد، از اين رو چاره‌اي نبود جز آن كه به بندر "حيفا" در فلسطين اشغالي موشك شليك كنيم.

دبيركل حزب‌الله خطاب به ملت‌هاي عربي و اسلامي گفت: ما چيزي از شما نمي‌خواهيم اما انتظارمان اين است كه موضع مثبت اتخاذ كنيد.

وي خاطرنشان كرد كه در زمان حاضر يك فرصت تاريخي براي پيروزي بر اسراييل براي ملت‌هاي عربي و اسلامي فراهم شده است و شكست مقاومت در لبنان و فلسطين موجب تاراج ثروت‌هاي اين ملت‌ها به وسيله رژيم صهيونيستي و پشتيبانان آن خواهد شد.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن