تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820976073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامه سرگشاده نشريات عدالتخواه خطاب به علما و روحانيون


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نامه سرگشاده نشريات عدالتخواه خطاب به علما و روحانيون
در نامه سرگشاده نشريات عدالتخواه خطاب به علما و روحانيون آمده است: روحانيت متعهد، به خون سرمايه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت و هرگز زير بار منت و ذلت نرفته و نخواهد رفت.
به گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو»، متن كامل نامه سرگشاده نشريات عدالتخواه خطاب به علما و روحانيون به شرح زير است:

از روحانيت راستين اسلام و تشيع جز اين انتظارى‏ نمى‏رود كه در دعوت به حق و راه خونين مبارزه مردم، خود اولين قرباني ها را بدهد و مُهر ختام دفترش شهادت‏ باشد؛ صدها سال است كه روحانيت اسلام تكيه گاه محرومان بوده است، هميشه مستضعفان از كوثر زلال معرفت فقهاى بزرگوار سيراب شده‏اند؛ آنان در هر عصرى از اعصار، براى دفاع از مقدسات دينى و ميهنى خود مرارت ها و تلخي هايى را متحمل شده‏اند و همراه با تحمل اسارت ها و تبعيدها، زندان ها و اذيت و آزارها و زخم زبان ها، شهداى گرانقدرى را به پيشگاه مقدس حق تقديم كرده اند.

روحانيت متعهد، به خون سرمايه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت و هرگز زير بار منت و ذلت نرفته و نخواهد رفت.

خصوصيات بزرگى چون قناعت، شجاعت، صبر، زهد، طلب علم و عدم وابستگى به قدرت ها و مهمتر از همه احساس مسئوليت در برابر توده‏ها، روحانيت را زنده و پايدار و محبوب ساخته است؛ اين در حالي است كه روحانيون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا هم كم نبودند و نيستند و خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان در حوزه‏هاى علميه كم نيست.

اولين و مهمترين حركت، القاى شعار جدايى دين از سياست است؛ كه دخالت در سياست دون شأن فقيه و ورود در معركه سياسيون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مى‏آورد.

خون دلى كه پدر پيرتان از اين دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختي هاى ديگران نخورده است؛ وقتى شعار جدايى دين از سياست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احكام فردى و عبادى شد، عالم سيّاس و روحانى كاردان و زيرك، كاسه‏اى زير نيم كاسه داشت و اين از مسائل رايج حوزه‏ها بود كه هركس كج راه مى‏رفت متدين تر بود؛ البته هنوز حوزه‏ها به هر دو تفكر آميخته‏اند و بايد مراقب بود كه تفكر جدايى دين از سياست از لايه‏هاى تفكر اهل جمود به طلاب جوان سرايت نكند.

هركس صد در صد معتقد به مبارزه نبود زير فشارها و تهديدهاى مقدس نماها از ميدان به در مى‏رفت؛ علما و روحانيت متعهد سينه را براى مقابله با هر تير زهرآگينى كه به طرف اسلام شليك مى‏شد، آماده كردند و به مسلخ عشق آمدند.

جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنى نيست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ايمان و رذالت بود و اين جنگ از آدم تا ختم زندگى وجود دارد؛ تأخير در رسيدن به همه اهداف دليل نمى‏شود كه ما از اصول خود عدول كنيم؛ چرا كه همه ما مأمور به اداى تكليف و وظيفه‏ايم، نه مأمور به نتيجه.

اگر روحانيون طرفدار اسلام ناب و انقلاب دير بجنبند، ابرقدرت ها و نوكرانشان مسائل را به نفع خود خاتمه مى‏دهند؛ مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد.

براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه مرجع و مجتهدش بگويد من در مسائل سياسى اظهارنظر نمى‏كنم؛ چرا كه درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مى‏كنند، از ويژگي هاى يك مجتهد جامع است.

مادامى كه فقه در كتاب ها و سينه علما مستور بماند، ضررى متوجه جهانخواران نيست و روحانيت تا در همه مسائل و مشكلات حضور فعال نداشته باشد، نمى‏تواند درك كند كه اجتهاد مصطلح براى اداره جامعه كافى نيست؛ حوزه‏ها و روحانيت بايد همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهياى عكس العمل مناسب باشند.

پس از گذشت 20 سال از پيام منشور روحانيت حضرت روح الله و تكرار بندهاي كوبنده آن عليه روحانيت مقدس مآب و متحجر و تاكيد بر فرياد بر سر ثروتمندان زالو صفت و بازستاني حقوق مظلومان در بيانيه ها و نامه ها و غيره، گذر ايام برگي از تاريخ را رقم مي زند كه طلبه عدالتخواه سيرجاني در حالي كه جهت رساندن نداي مظلومان به گوش مسئولان و بازستاني حقوق پابرهنگان و مطالبه برخورد با زمين خواران و باندهاي قدرت و ثروت دولتي در استان كرمان، در روز شهادت يگانه بانوي عالم حضرت زهرا (س) و به نشانه اعتراض اقدام به پياده روي اعتراض آميز مسير سيرجان - تهران كرد، از سوي نيروهاي امنيتي و به حكم دادگاه ويژه روحانيت كه اين رفتار وي را مغاير با شان روحانيت دانسته اند، بازداشت شده است.

نشريات دانشجويي عدالتخواه ضمن اعلام انزجار خود از چنين مغايرت هاي فاحش با اصول اوليه انقلاب و اسلام ناب در عملكرد دستگاه قضايي و دادگاه ويژه روحانيت و ابراز تاسف از وجود چنين لكه هاي ننگي بر دستگاه قضايي كشور در مبارزه با مناديان مبارزه با مفاسد اقتصادي به جاي برخورد با مفسدان اقتصادي، اين بار و بدور از تمامي محكوميت ها و هياهوهاي سياسي اقدام به بازخواني قسمت هاي اصلي كلام حضرت روح الله در پيام منشور روحانيت كرده است و با خطاب قرار دادن مراجع تقليد و علماي اسلام و روحانيت متعهد و انقلابي و آشنا با دردهاي جامعه مستضعفين و اصول اسلام ناب محمدي، اميد آن دارد كه با بيداري اين قشر انقلابي كه به تعبير حضر امام بايد همواره چند قدم جلوتر از جامعه خود باشند، دوشادوش اين نهاد انقلابي اقدام به جهاد في سبيل الله جهت بازخواني و بازسازي اصول انقلاب در تمامي اركان نظام اسلامي پرداخته و با تمامي مظاهر ظلم و فساد و رانت خواري قاطعانه و بدون هر گونه تبعيض برخورد اسلامي و انقلابي كند.

نشريات دانشجويي عدالتخواه كه تا كنون اعلام آمادگي كرده اند:

مستضعفين (دانشجويان عدالتخواه دانشگاه بوعلي سينا همدان)
وارثين (دانشجويان عدالتخواه دانشگاه بوعلي سينا همدان)
خيزش (ارگان مجمع دانشجويان حزب الله دانشگاه علم و صنعت ايران)
قيام (مجمع دانشجويان عدالتخواه دانشگاه صنعتي اصفهان «آرمان»)
مستضعفين (ارگان مجمع دانشجويان عدالتخواه دانشگاه صنعتي شريف)
پيام وصال (ارگان تشكل وصال دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز)
آفتاب نيمه شب (ارگان كانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتي شاهرود)
جريان دانشگاه صنعتي امير كبير
خيزش دانشگاه صنعتي اصفهان
مستضعفين دانشگاه تهران
نيش خند دانشگاه صنعتي شريف
بازگشت دانشگاه تهران
خيزش هفته دانشگاه علم و صنعت
انقلاب سوم دانشگاه صنعتي شاهرود
سوخته دانشگاه صنعتي شاهرود
شمارش معكوس دانشگاه فردوسي مشهد
بيداد دانشگاه صنعتي شاهرود
جريان دانشگاه علم و صنعت

/انتهاي پيام/
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن