تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادگاه جنايي بين‌المللي خواستار بازداشت رييس‌جمهوري سودان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دادگاه جنايي بين‌المللي خواستار بازداشت رييس‌جمهوري سودان شد
خارجي. سياسي. سودان. البشير.

دادستان دادگاه جنايي بين‌المللي روز دوشنبه به طور رسمي خواستار بازداشت "عمر البشير" رييس جمهوري سودان به جرم نسل كشي، جنايت عليه بشريت و جرايم جنگي در دارفور شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاهه، دفتر "لوئيز مورينو اوكامپو" با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: دادستان دادگاه جنايي بين‌المللي امروز مداركي دال بر ارتكاب نسل كشي، جنايت عليه بشريت و جرايم جنگي در دارفور توسط رييس جمهوري سودان ارائه داد.

اين بيانيه حاكي است: اين دادستان به نتيجه رسيده است كه دلايل قابل قبولي براي باور اين موضوع وجود دارد كه البشير مسووليت جنايي مرتبط با ‪ ۱۰‬مورد نسل كشي، جرايم عليه بشريت و جرايم جنگي را برعهده دارد.

روزنامه فرانسوي "فيگارو" روز دوشنبه به نقل از "بان كي مون" دبيركل سازمان ملل نوشت: اعلام جرم عليه البشير كه اولين مورد پيگرد يك رييس دولت توسط دادگاه جنايي جنگي است، او را نگران كرده است.

وي در مصاحبه با اين روزنامه افزود: اين اقدام پيامدهاي بسيار جدي براي عمليات صلح‌باني از جمله در روند سياسي برجاي خواهد گذاشت. بسيار نگرانم اما هيچ كس نمي‌تواند از چنگال عدالت بگريزد.

در همين حال خارطوم كه اقدامات قضايي دادگاه جنايي جنگي را رد كرده و از تحويل دادن دو مظنون به ارتكاب جرايم جنگي كه قبلا نام آنها اعلام شده، خودداري كرده است، هشدار داده كه اين اقدام به تلاش‌هاي صلح‌آميز خدشه وارد مي‌سازد.

سران كشورهاي عرب و آفريقايي نيز درخصوص پيامدهاي اين اقدام هشدار داده‌اند.

شوراي صلح و امنيت اتحاديه آفريقا با محكوم كردن شديد اين اقدام تاكيد كرده است كه برقراري عدالت نبايد به نحوي دنبال شود كه مانع تلاش براي گسترش صلحي پايدار شده و يا آن را به مخاطره اندازد.

اتحاديه عرب نيز اعلام كرد: جلسات مذاكرات بحران را در سودان برگزار خواهد كرد و اين درحالي است كه "سازمان كنفرانس اسلامي" نسبت به پيامدهاي ناگوار آن هشدار داد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن