تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي اولين بار/يك فيلم پاكستاني همزمان در هند اكران مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: براي اولين بار/يك فيلم پاكستاني همزمان در هند اكران مي‌شود
فيلم سينمايي "رامچاند پاكستاني" درباره پسري كه به طور تصادفي از هند سر در‌مي‌آورد، به طور همزمان در هند و پاكستان به نمايش درمي‌آيد كه همواره روابط پرتنش داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رويترز اعلام كرد "رامچاند پاكستاني" به كارگرداني مهرين جبار بر مبناي يك داستان واقعي ساخته شده و به آشفتگي احساسي يك پسر بچه هشت ساله و پدر او مي‌پردازد كه به اشتباه از مرز هند مي‌گذرند و در آنجا به زندان مي‌افتند، در حالي كه مادر خانواده در پاكستان در انتظار آنهاست.

صحنه‌اي از فيلم "رامچاند پاكستاني"

اين فيلم از يكم اوت (11 مرداد) در هند و پاكستان اكران مي‌شود كه اين اتفاق با درنظر گرفتن رقابت سياسي ميان اين دو كشور و محدوديت‌ها در زمينه روابط فرهنگي دوجانبه نامعمول است.

جاود جبار تهيه‌كننده فيلم "راچماند پاكستاني" و پدر كارگردان اين فيلم روز يكشنبه در جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي آسيايي سينه‌فن ـ سينمايا در هند در نشستي مطبوعاتي در اين باره گفت: اين نمونه‌اي بسيار نادر از همكاري‌هاي سازنده و خلاقانه بين دو كشور است.

جبار افزود پاكستان به گروه فيلمسازي اجازه داد در نواحي مرزي حساس استان جنوبي سيند كار را دنبال كنند و در مقابل هند نيز اجازه داد عوامل فيلم براي رسيدن به "اصالت روايي و بصري" از زنداني در ايالت گجرات بازديد كنند.

نانديتا داس بازيگر هندي كه براي حضور در فيلم‌هاي جسورانه و نامتعارف شهرت دارد، نقش شخصيت مادر را بازي مي‌كند. داستان فيلم در سال 2002 و زماني روي مي دهد كه تنش‌ها ميان دو كشور آسيايي به بالاترين حد رسيده و هر آن احتمال آغاز جنگ وجود دارد. سربازان هندي، رامچاند و پدر او را با اين تصور كه آنها جاسوس هستند بازداشت مي‌كنند.

رامچاند دوران كودكي خود را در زندان مي‌گذراند و در اين بين مادرش هيچ خبري از او و همسر خود ندارد. جبار گفت: "رامچاند پاكستاني" كه با بودجه‌اي در حدود 60 ميليون روپيه پاكستان (حدود 855 هزار دلار) ساخته شده، داستاني درباره احساسات انساني است و قرار نيست براي حل مشكلات دوجانبه راه‌حل ارائه كند.

پاكستان پس از جنگ 1965 با همسايه خود نمايش فيلم‌هاي هندي را ممنوع كرد، اما در چند سال اخير مقامات اين كشور به تعدادي از فيلم‌هاي باليوودي اجازه نمايش داده‌اند. آوريل سال 2008 نيز اولين بار پس از 43 سال فيلم پاكستاني "به نام خدا" ساخته شعيب منصور در سينماهاي هند به نمايش درآمد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن