تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس تاريخ در گفتگو با فارس: فرقه بهائيت در پوشش تبليغ به دنبال ايجاد آشوب در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك كارشناس تاريخ در گفتگو با فارس: فرقه بهائيت در پوشش تبليغ به دنبال ايجاد آشوب در كشور است
خبرگزاري فارس: كاظم موسوي گفت: بهائيان جوانان خود را سازماندهي كرده‌‌اند تا بصورت آشكار و ضربتي اقدام به تبليغ كرده و در سطح كشور آشوب و هرج و مرج ايجاد كنند.
سيد كاظم موسوي كارشناس مسائل تاريخ ايران در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اين‌كه بهائيت تنها فرقه‌اي در جهان است كه سرانش همه اعضا را مجبور به تبعيت كور تشكيلاتي و حزبي مي‌كنند، گفت: بهائيت با سوء استفاده از باورهاي القائي از كودكي به اعضايش، آنان را ملزم به اجراي فرامين صادره از سوي مركزيت تشكيلات جهاني بهائيان مستقر در اسرائيل مي‌كند.
موسوي افزود: طي بيانيه‌هاي متعددي كه از سوي مركز جهاني بهائيان در طي چند سال اخير همزمان با فشارهاي استكبار جهاني در تضييع حقوق مسلم هسته‌اي ايران صادر شد، مركزيت فرقه، بهائيان كشور را به سمت سياسي‌شدن سوق داده و آن‌ها را ترغيب به تبليغ گسترده سازماني و فردي در كشور كرده و آن را افضل اعمال اعلام كرده و حيات تشكيلاتي آنان را وابسته و متكي به تبليغات معرفي كرده است و از آنان خواسته با گفت و گوي هدفمند، تشكيل پيوست تبليغي، ايجاد حلقه هاي مطالعه و ... در اين زمينه فعال باشند.
اين كارشناس تاريخ با اشاره به اين‌كه هر چند مركزي جهاني از سال‌هاي گذشته (با حمايت تشكيلاتي غيرقانوني اعلام شده داخل كشور در سال 1362 توسط دادستان كل كشور) تلاش‌هاي زيادي در وارد كردن بهائيان به حوزه امنيتي داشته، اظهار داشت: اقدامات اخير و دستور العمل جديد تبليغ به شيوه‌اي غير مرسوم و متفاوت با آنچه تاكنون انجام مي‌گرفته در عمل گام‌هايي را در ايجاد ناامني و استفاده ابزاري از بهائيان به خصوص جوانان اين فرقه برداشته است.
موسوي ادامه داد: در حال حاضر به جوانان بهائي توصيه شده است كه نياز به تبليغ مهمتر از نياز به تحصيل و اشتغال است و به همين خاطر تعدادي از جوانان خود را سازماندهي كرده‌اند تا در سطح كشور بصورتي آشكار و ضربتي اقدام به تبليغ كنند تا بتوانند احساسات جامعه ايراني اعم از مذهبي و ملي را جهت مقابله با آنها تهييج كنند و از اين طريق تا بتوانند در اين راستا نظام جمهوري اسلامي را به چالش با سازمان‌هاي حقوق بشري كشانده و مظلوم‌نمايي كنند.
وي تأكيد كرد: بديهي است وجود چنين تشكيلاتي در هيچ كشوري جايگاهي نداشته و ندارد حتي در كشورهاي آزاد و دموكراتي تشكيلات غيرقانوني بهائيت نمي‌تواند به شيوه‌هايي كه در ايران بكار مي‌گيرد، وارد حوزه امنيتي شوند و ساختار سياسي - امنيتي آنان وجود اين قبيل دسايس را تحمل نخواهد كرد؛ به طوري كه مركز جهاني تشكيلات غير قانوني بهائيت در اسرائيل مستقر است، ولي از داشتن هر گونه فعاليت تبليغي محروم است. بهائياني كه از ديگر كشورها به اسرائيل سفر مي‌كنند بيش از يك هفته امكان حضور در اين كشور اشغالي را ندارند .
اين كارشناس تاريخ معاصر اظهار داشت: بهائيت حتي در كشورهايي مثل آمريكا و كشورهاي اروپايي، حول محور ديانت آسماني معرفي نمي‌شود، بلكه به منزله يك مكتب شبه عرفاني - اخلاقي شناخته شده است، بنابراين امروز بطور قطع و يقيين هوشياري مردم و مسئولين مانع از تحقق اهداف شوم تشكيلات غير قانوني بهائيت در ايران خواهد شد.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن