تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عبدالجبار كاكايي در گفت‌وگو با فارس: تغيير سالانه دبير، آغاز يك تحول در كنگره شعر دفاع مقدس است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عبدالجبار كاكايي در گفت‌وگو با فارس: تغيير سالانه دبير، آغاز يك تحول در كنگره شعر دفاع مقدس است
خبرگزاري فارس: دبير شانزدهمين كنگره شعر دفاع مقدس با استقبال از سياست تغيير دبير در هر دوره از كنگره‌هاي دفاع مقدس گفت: اين امر، آغاز يك تحول است و فكرهاي جديد كه وارد شود، اين اجتماع سالانه شعر دفاع مقدس، مسير خود را پيدا مي‌كند.


عبدالجبار كاكايي، شاعر و دبير شانزدهمين كنگره شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ادبي فارس، درباره انتخاب دبير هفدمين دوره اين كنگره گفت: من در جريان بودم كه مسئولان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي اسلامي مي‌خواهند هر دوره دبير اين كنگره متغير باشد، ولي اينكه ضياءالدين شفيعي انتخاب شود را در جريان نبودم.
وي با استقبال از سياست بنياد مبني بر تغيير هر ساله دبير كنگره شعر دفاع مقدس تصريح كرد: اين سياست خوبي است و من از آن حمايت مي‌كنم.
كاكايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مسئولان بنياد براي دبيري هفدهمين كنگره شعر دفاع مقدس با وي مذاكره كردند يا خير، عنوان كرد: دليلي ندارد با من صحبت كنند. من كه مدير آن برنامه نيستم و دوره قبل دبيري‌اش را هم با ضرب و زحمت پذيرفتم. چون ميزبان شانزدهمين دوره، شهر خودم ايلام بود و ديدم بچه‌هاي همشهري هستند و حمايت مي‌كنند.
اين شاعر و ترانه‌سرا بيان داشت: من اصلا تمايلي براي دبيري جشنواره‌هاي دفاع مقدس ندارم. علتش اين است كه بايد تحولاتي در اين جشنواره‌ها رخ دهد. اين را در گفت‌وگوهاي پيش از كنگره پارسال هم گفته بودم.
وي اظهار داشت: ما بايد به بازخواني شعر دفاع مقدس بپردازيم و نه توليد. من اكيدا با حركت‌هاي سازماندهي شده براي توليد شعر مقاومت مخالفم.
كاكايي تصريح كرد: معتقدم شعر دفاع مقدس حاصل برهه‌اي از زمان بود و الآن بايد اين آثار بازخواني و بررسي شود كه بهترين اين آثار هم براي دهه 60 است. اينكه يك جريان سازمان يافته‌اي همه همتش را بگذارد بر توليد آثار جديدتر عموما دچار همين ابتلاي كنگره‌ها، جشنواره‌ها و جوايز مي‌شود و متأسفانه كلكسيون خوبي هم از آثار جنگ نخواهد داشت. البته بعضا كارهاي خوبي هم در ميان آن‌ها ديده مي‌شود.
دبير شانزدهمين كنگره شعر دفاع مقدس با بيان اينكه عملا سيستم برگزاي كنگره‌هاي دفاع مقدس يك مشكل است، اذعان داشت: ديگر اين دست دبير نيست كه تغييرش دهد. من نمي‌توانم بگويم چون دبيرم توليد آثار نكنيد، گردآوري نكنيد و فراخوان ندهيد و به جاي آن بازخواني آثار قديم را انجام دهيد. روش كنگره‌ها يك روشي است كه فقط دبير در رأس قرار مي‌گيرد و يك سري از امور جشنواره را هدايت و نظارت مي‌كند.
كاكايي با استقبال از انتخاب سيدضياءالدين شفيعي به عنوان دبير هفدهمين همين كنگره شعر دفاع مقدس گفت: شفيعي از بچه‌هاي آشنا با فضاي شعر دفاع مقدس است. هم با نسل‌هاي اول انقلاب آشناست و هم با نسل جديد؛ هم با بخش انتشارات و هم در حوزه مطبوعات كار كرده و مي‌تواند بخش‌هاي انتشاراتي و مطبوعاتي كنگره را سازماندهي كند.
كاكايي خاطرنشان كرد: اين‌كه مي‌گويند در هر دوره‌اي يكي را دبير مي‌كنند، خود اين آغاز يك تحول است و فكرهاي جديد كه وارد شود، اين اجتماع سالانه شعر دفاع مقدس، مسير خود را پيدا مي‌كند.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن