تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820570064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهيه طرح مديريت بحران مناطق ۲۲ گانه


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تهيه طرح مديريت بحران مناطق ۲۲ گانه


مناطق- گروه شهري:
مشاور عالي شهردار تهران در اختتاميه دوره آموزش مديريت بحران، ويژه اعضاي ستادهاي مديريت بحران مناطق ۲۲گانه تهران، تهيه طرح مديريت بحران مناطق را اقدامي مؤثر در شناخت مخاطرات، پيشگيري از حوادث و افزايش توان مقابله درصورت وقوع حادثه خواند.

به گزارش همشهري، محمد هادي ايازي در آخرين دوره آموزش مديريت بحران از مجموعه دوره كوثر، كه با حضور اعضاي ستاد مديريت بحران مناطق يك،7، 12، 16 و 20 در مجموعه فرهنگي امام خميني تهران برگزار شد، در سخناني به عنصر غافلگيري حوادث و سوانح اشاره كرد و گفت: حادثه هر ساعت و هر روز ممكن است، رخ دهد ، بنابراين اعضاي ستادهاي مديريت بحران تمامي مناطق تهران كه مجموعه‌اي از مديران نهادهاي مديريت شهري از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشاني، شركت‌هاي آب، برق، گاز، مخابرات، نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، دانشگاه علوم پزشكي و شهردار و معاونان هر منطقه را تشكيل مي‌دهند، بايد حداقل هر ماه يك‌بار در نشست مشترك، شركت و مسائل و مخاطرات موجود منطقه خويش و راه‌هاي پيشگيري از بروز حوادث را بررسي كنند.

وي افزود: نشست دوره‌اي اعضاي ستادهاي مديريت بحران مناطق از اهميت بسياري برخوردار است؛ چرا كه فرصتي است تا نهادهاي عضو اين ستاد به طرح نقاط بحران خيز و ارزيابي مخاطرات و بحران‌هاي احتمالي بپردازند و تصميمات لازم را اتخاذ كنند و نتايج فعاليت خويش و مصوبات را به سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گزارش كنند.

ايازي گفت: اين طرح بايد با مشاركت فعال اعضاي ستاد مديريت بحران هر منطقه و براساس آموزش‌هاي ارائه شده در اين دوره آموزشي تدوين و تنظيم و به‌صورت كتاب منتشر شود.

مازيار حسيني، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نيز در جمع شركت‌كنندگان اين دوره آموزشي گفت: تمامي فعاليت نهادهاي شهري بايد با در نظر گرفتن و رعايت نكات ايمني و كاهش خطرپذيري انجام شود.

وي برخورداري از تجهيزات رويارويي با حوادث و سوانح را ضروري اماكافي ندانست و گفت: تمامي سازمان‌ها و نهادهاي مديريت شهري بايد در حوزه فعاليت خويش از طرح مديريت بحران برخوردار باشند و اين طرح را براي آگاهي ساير اعضا و تصويب به ستاد مديريت بحران منطقه ارائه كنند.

در واقع انتظار از ستادهاي مديريت بحران مناطق، ترسيم اعمال مديريت كاهش خطرپذيري
در هر منطقه است.

پيشگيري ازحوادث

به گفته محمد هادي ايازي، تهيه طرح مديريت بحران مناطق، اقدامي مؤثر در شناخت مخاطرات، پيشگيري از حوادث و افزايش توان مقابله درصورت وقوع حادثه است و با ايجاد سازمان مديريت بحران در كشور و نيز ايجاد اين ساختار در تمامي استان‌ها، موضوع حوادث و سوانح طبيعي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد.

تاريخ درج: 22 تير 1387 ساعت 22:53 تاريخ تاييد: 22 تير 1387 ساعت 23:07 تاريخ به روز رساني: 22 تير 1387 ساعت 23:07
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن