تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات ميشل سليمان دركنفرانس خبري درپاريس: تمايل لبنان به برقراري بهترين روابط باسوريه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اظهارات ميشل سليمان دركنفرانس خبري درپاريس: تمايل لبنان به برقراري بهترين روابط باسوريه
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/04/22
00:54:16.12
رئيس جمهوري لبنان با تشكر از حمايتهاي سوريه در زمينه برقراري ثبات و امنيت در كشورش همچنين بر تمايل بيروت به برقراري بهترين روابط با دمشق تاكيد كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، ميشل سليمان در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با روساي جمهوري سوريه و فرانسه و امير قطر در پاريس با تشكر از نيكلا ساركوزي به سبب دعوت و استقبال گرمي كه در كاخ اليزه از وي به عمل امده است، گفت: در اين ديدار مسائل مورد توجه بررسي شد. به ويژه درباره اينده روابط سوريه و لبنان بحث كرديم كه در مناسبتهاي مختلفي تاكيد كرده ام لبنان به برقراري بهترين روابط ميان دو كشور برادر چشم دوخته است كه اين موضوع را پيش از اين با بشار اسد در تماسهاي مستمر خود بررسي كردم و در اين تماسها بر اهميت برقراري روابط ديپلماتيك ميان دو كشور پس از تشكيل دولت وحدت ملي در لبنان تاكيد كرديم.
وي افزود اين نكته اي است كه در سخنراني سوگند خود در بيست و پنجم مي گذشته به ان اشاره كردم به اينكه در گفتگوهاي اخير در لبنان اصل برقراري روابط ديپلماتيك تاييد شد و براساس اين تمايل مشترك هماهنگي ميان دو پايتخت سوريه و لبنان صورت خواهد گرفت و تدابير قانوني و اداري لازم در اسرع وقت اتخاذ خواهد شد.
سليمان گفت: لبنان به برقراري بهترين روابط با سوريه چشم دوخته است. من به بررسي مسئله ترسيم مرزها ميان سوريه و لبنان براساس سازوكارهاي لازم بر مبناي روابط برادرانه ميان دو كشور چشم دوخته ام.
سليمان خاطرنشان كرد، لبنان به بازيابي حاكميت كامل خود بر مزارع شبعا و تپه هاي كفرشوبا پايبند است و هر اقدامي براي برقراري صلح عادلانه و فراگير و دائمي در منطقه خاورميانه بر اساس طرح صلح عربي كه در نشست سران عرب در بيروت در سال دو هزار و دو تصويب شد و نيز قطعنامه هاي بين المللي مربوطه، به ويژه قطعنامه چهارصد و بيست و پنج و نيز قطعنامه يكصد و نود و چهار تاكيد كننده بر حق بازگشت ملت فلسطين به سرزمين خود، ترغيب مي كند.
وي افزود برقراري صلح عادلانه و فراگير، امنيت و ثبات را براي كشورهاي منطقه و ملتهاي آن تضمين مي كند.
رئيس جمهوري لبنان در پايان از امير قطر و تلاشهاي وي در دستيابي لبناني ها به توافق دوحه و نيز از بشار اسد رئيس جمهور سوريه به سبب حمايت كامل از لبنان و ثبات و استقلال آن تشكر كرد.
00:56:55.1
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن