تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821056834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي انجمن موسيقي، اركستر ملي و اجرا در عفيف‌آباد شيراز تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برنامه‌هاي انجمن موسيقي، اركستر ملي و اجرا در عفيف‌آباد شيراز تشريح شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

اركستر موسيقي ملي با رهبري فرهاد فخرالديني و خوانندگي سالار عقيلي به مناسبت ميلاد مولا علي (ع)، در باغ عفيف‌آباد شيراز به صحنه مي‌روند.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فرهاد فخرالديني رهبر اركستر موسيقي ملي ايران، صبح امروز در نشستي با اهالي رسانه به تشريح برنامه‌ها و جزييات اين اجرا پرداخت و گفت: هنر موسيقي هنري است كه در سلامت جامعه مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد و تا آن‌جايي كه امكان‌پذير است در ارايه برنامه‌هايي كه در كنسرت مي‌شنويد فعال بوديم و انتظارم اين است كه هنر موسيقي را بيش از اين ياري كنيد.

رهبر اركستر موسيقي ملي با بيان آن‌كه هنر موسيقي نيازمند لطف و توجه بيشتري است افزود: از آخرين سفر اركستر موسيقي ملي زمان زيادي گذشته است، شايد يكي از دلايلش اين باشد كه حمايت مالي از اركستر انجام نشده يا نمي‌شود.

فخرالديني با اشاره به قطعاتي كه در كنسرت اجرا مي‌شود، اظهار داشت: كل قطعاتي كه در شيراز اجرا مي‌شود، تازه و بديع است و بعد از آن بخشي از قطعات در برنامه‌اي كه در تهران داريم اجرا مي‌شود كه از آن ميان 7 قطعه براي اولين‌بار است كه شنيده مي‌شود.

او اضافه كرد: با هر نوع موسيقي كه خوب ساخته و اجرا مي‌شود موافق هستم و مملكت ما به انواع موسيقي نياز دارد و در هرحال اميدوارم كه همه امكانات براي مردم فراهم شود و من زياد با محدودكردن موافق نيستم. قطعاتي كه در شيراز به مناسبت ميلاد مولود كعبه حضرت علي (ع) اجرا مي‌شود شامل 14 قطعه است.

وي اعلام كرد: اولين اجرا قطعه طرب‌انگيز بدون كلام از شهرام توكلي است كه اجرا مي‌شود، جفاي گلچين يكي از آهنگ‌هاي قديمي به آهنگ‌سازي عبدالحسين برازنده، دگرچه خواهي، رِنگ بيات شيراز كه تنظيم آن را علي‌اكبر قرباني انجام داده، از برنامه‌هاي اركستر موسيقي ملي است. همچنين قطعه ساحر براي نخستين‌بار است كه اجرا مي‌شود، خوشه‌چين و با شباهنگ نيز از ديگر قطعاتي هستند كه اجرا مي‌شوند.

فخرالديني در ادامه به اجراي سه قطعه از موسيقي سريال امام علي (ع) به‌مناسبت ولادت ايشان اشاره كرد و گفت: يكي از اين سه قطعه در قسمت هشتم اجرا مي‌شود و سالار عقيلي براي نخستين‌بار دو سه بيت از اشعار سعدي را با همين آهنگ مي‌خواند.

قطعه نهم با عنوان "واي از شب من" و قطعه "دهم سلام شيراز" است كه فقط براي شيراز ساخته شده كه با شعري از استاد شهريار است، همچنين "چرا خاموشي"، قطعه‌اي از موسيقي سريال امام علي (ع)، موسيقي شاد به‌نام "دختر كولي" با ملودي زنده‌ياد عباس شاپوري و شعر معيني كرمانشاهي و "كلٌ صبحٍ" تيتراژ سريال امام علي (ع) از ديگر قطعاتي هستند كه در باغ عفيف‌آباد شيراز در تاريخ 25 و 26 تيرماه به خوانندگي سالار عقيلي اجرا مي‌شوند.

وي يادآور شد: اجراي اركستر موسيقي ملي در مراكز استان‌ها بيشتر خودش را معرفي كند و نگرش‌هايي كه به ناحق به موسيقي تعبير مي‌شود را تغيير دهد و اين نوع نگرش با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران مركز فرهنگي استان‌ها حتما تغيير مي‌كند.

وي در ادامه گفت: حدود دوسال پيش ركودي در اركسترهاي موسيقي چه اركستر موسيقي ملي و چه اركستر سمفونيك وجود داشت، اما درحال حاضر اركستر موسيقي ملي امسال برنامه‌اي در ارديبهشت داشته و اكنون نيز در شيراز و تهران برنامه اجرا خواهد كرد و اركستر سمفونيك نيز تا به حال دو، سه تا برنامه داشته است.

مديرعامل انجمن موسيقي ايران به مشكلاتي كه وجود دارد اشاره كرد و گفت: يكي از اين مشكلات كپي‌رايت يا حق مالكيت معنوي هنرمندان است كه دست‌اندكاران نيروي انتظامي در مورد فيلم بسيار فعاليت مي‌كنند، اما در حوزه موسيقي كم‌لطف هستند.

رضايي افزود: پرداخت حقوق مالكيت معنوي به سرمايه‌گذاري كلان نياز دارد كه بايد وزارت ارشاد نيز اعتبارات لازم را فراهم آورد، البته در اين مورد با يكي از بانك‌هاي خصوصي و موسساتي كه حمايت مالي را برعهده دارند هماهنگي‌هايي را انجام دايدم تا از كپي‌رايت جلويگري كنيم.

به گفته‌ي مديرعامل انجمن موسيقي ملي براي اولين‌بار است كه هماهنگي‌هاي صورت گرفته با يك آژانس مسافرتي در تهران، تابه‌حال 60 نفر در اين تور كنسرت ثبت‌نام كرده‌اند كه علاوه بر شركت در كنسرت از اماكن تاريخي و سياحتي شيراز نيز بازديد به عمل مي‌آورند.

طبق اعلام بابك رضايي، انجمن موسيقي ايران تا پيش از ماه مبارك رمضان در تالار وحدت در تاريخ‌هاي سوم و چهارم مرداد كنسرت اركستر سمفونيك دانشگاه هنر، 9، 10 و 11 مردادماه جاري اركستر موسيقي ملي، 26 و 27 مرداد كنسرت گروه همنوازان مهر به خوانندگي محمد معتمدي و 6 و 7 و 8 شهريور موسيقي رودكي به‌خوانندگي عبدالحسين مختاباد را برگزار خواهد كرد.

اركستر موسيقي آخرين‌بار حدود سه سال و نيم پيش در زاهدان اجرا داشته است.

اين نشست بدون حضور سالار عقيلي در تالار وحدت برگزار شد.

انتهاي پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن