تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820987968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يسائي: * فعلاً براي وام اشتغال ثبت نام جديد نداريم * ارائه كالايي تسهيلات براي جلوگيري از حجم نقدينگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يسائي: * فعلاً براي وام اشتغال ثبت نام جديد نداريم * ارائه كالايي تسهيلات براي جلوگيري از حجم نقدينگي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

پيش‌بيني اعتبارات لازم به صندوق مهر امام رضا (ع) براي ارائه تسهيلات در سال جاري 400 ميليارد تومان بوده كه اين اعتبار هنوز تخصيص داده نشده است.

به گزارش خبرگنار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خليل يسائي ـ مديرعامل صندوق مهر امام رضا ( ع) ـ در حاشيه‌ همايش قرض‌الحسنه احيا و تقويت سنت قرض‌الحسنه در كشور، راه‌اندازي شعب مستقل به منظور ارائه خدمات عمومي، تقويت دفاتر شهرستاني و استاني صندوق در راستاي سياست‌هاي دولت در خصوص عدم تمركز و افزايش ميزان تسهيلات ازدواج از طريق اعطاي كارت خريد كالا را از جمله ارائه خدمات اين صندوق دانست.

او افزود: طبق آمارهاي موجود سالانه بيش از 700 هزار ازدواج در كشور ثبت مي‌شود و به منظور تامين حداقل نيازهاي پيوند زوج‌هاي جوان، به بسترسازي فرهنگ و تامين اعتبارات كلان نياز است و انجام اين امور بايد از طريق تعامل و مشاركت دولت و خانواده‌ها صورت گيرد.

وي ادامه داد: تاكنون صندوق مهر امام رضا (ع) به يك ميليون و 600 هزار نفر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت كرده است و كل مبلغي كه تاكنون در ارتباط با تسهيلات اشتغال پرداخت كرده‌ايم 358 هزار ميليارد تومان بوده است.

يسائي درباره تبديل صندوق مهر امام رضا(ع) به يك موسسه مالي و اعتباري تصريح كرد: صندوق مهر امام رضا (ع) مانند يك موسسه اعتباري است و اين موسسه اعتباري بر خلاف ساير موسسات اعتباري عملكرد كاري خود را معطوف به قرض الحسنه كرده است و تاكنون تمام تسهيلاتي كه در بخش ازدواج يا اشتغال داشته‌ايم در قالب قرض الحسنه بوده است.

وي اضافه كرد: ما مشكلي در زمينه فعاليت صندوق نداريم و اعتقاد ما بر اين است كه اين صندوق نقش موثري در اقتصاد كشور دارد و به طور كلي بايد ضوابط بانك مركزي و ضوابط شوراي پول و اعتبار را درباره حجم نقدينگي و تزريق آن در جامعه نظارت شده باشد.

به گفته او اگر تسهيلاتي به صورت كالا در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد به اين علت است كه جلو حجم نقدينگي گرفته شود در حالي صندوق مي‌توانست اين تسهيلات را به صورت نقدي در اختيار متقاضيان قرار بدهد.

مديرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) در پاسخ به اين پرسش كه در راستاي عدم تزريق نقدينگي به جامعه مباحثي مطرح بود مبني بر اينكه در ارتباط با وظايفي كه صندوق انجام مي‌دهد با بانك قرض الحسنه در ايران دچار تداخل مي‌شود و حجم نقدينگي را افزايش مي‌دهد؟ توضيح داد: اصلاً اين حرف صحت ندارد و صندوق مهر امام رضا (ع) اصلا به يك باره اين مبالغ را به جامعه تزريق نمي‌كند و تنها چيزي كه در حال حاضر صندوق به جامعه تزريق مي‌كند در ارتباط با كمك به توليدكنندگان لوازم خانگي و كمك به جوانان است.

وي همچنين از افزايش 400 ميليارد توماني سپرده صندوق در بانك‌ها در سال جاري خبر داد و افزود: فعلاً ثبت نام جديد براي پرداخت وام اشتغال اين صندوق متوقف شده‌ است.

او اضافه كرد: از اواخر سال گذشته ثبت نام از متقاضيان تسهيلات اشتغال شروع شد كه تا آخر خردادماه سال جاري نيز ادامه پيدا كرد و چون تعداد درخواست‌ها از ميزان تسهيلات در نظر گرفته شده بيشتر بود فعلاً ثبت نام جديد متوقف شده است.

يسائي درباره افزايش سرمايه صندوق در سال جاري تصريح كرد: هم اكنون سرمايه صندوق 1200 ميليارد تومان نزد بانك‌هاست كه قرار شده 400 ميليارد تومان ديگر نيز در سال جاري به آن افزوده شود.

او خاطر نشان كرد: صندوق مهر رضا (ع) يك موسسه اعتباري است كه فقط تسهيلات ازدواج، اشتغال را با كارمزد چهار درصد پرداخت مي‌كند.

انتهاي پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن