تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض سودان به اعضاي شوراي امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اعتراض سودان به اعضاي شوراي امنيت
وزارت امورخارجه سودان با احضار سفيران 5 كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل مراتب شديد اعتراض خود را به اقدام دادگاه بين المللي جنايي عليه رئيس جمهوري سودان به آنان ابلاغ كرد.
به گزارش تلويزيون سودان، پس از آنكه وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد، دادستان دادگاه بين المللي جنايي عمرالبشير، رئيس جمهوري سودان را به جنايات جنگي در منطقه دارفور متهم و عليه وي اعلام جرم كرده است، سفيران 5 كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل به همراه نماينده اتحاديه اروپا ،نماينده اتحاديه آفريقا و برخي سفيران كشورهاي اروپايي در خارطوم به وزارت امورخارجه سودان احضار و مراتب اعتراض شديددولت سودان دراين باره به آنان ابلاغ شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه سودان در مصاحبه تلويزيوني ،اقدام دادگاه بين المللي جنايي به اعلام جرم عليه عمر البشير را غيرقانوني دانست و هشدار داد، اين اقدامات كه با انگيزه هاي سياسي صورت مي گيرد،حيثيت اين دادگاه را زير سئوال خواهد برد.

علي صادق تاكيد كرد: سودان به قطعنامه شماره 1769 شوراي امنيت مبني بر ورود نيروهاي بين المللي به دارفور به منظور بازگرداندن آرامش به اين منطقه عمل كرده است اما اين اقدام دادگاه بين المللي تلاش ها براي برقراري آرامش در دارفور را با كندي مواجه خواهد كرد.

مطرب صديق ، وزير امور اطلاع رساني سودان هم در اين باره گفت اين اقدام دادگاه بين المللي جنايي آثار منفي زيادي بر آينده صلح در دارفور خواهد داشت و روند ايجاد آرامش در اين منطقه را با خطر مواجه خواهد كرد.

اين در حالي است كه سودان اساسنامه تشكيل دادگاه بين المللي جنايي را تصويب نكرده است و جزو كشورهاي تشكيل دهنده اين دادگاه نيست و طبق قوانين بين المللي ملزم به پيروي از قوانين و مقررات اين دادگاه نيست .
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن