تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819184268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به فيلم هاي اكران شده سه ماه اول سال 87 گيشه در تسخير طنز و ملودرام هاي جوان پسند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نگاهي به فيلم هاي اكران شده سه ماه اول سال 87 گيشه در تسخير طنز و ملودرام هاي جوان پسند


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:با نگاهي دقيق به 11 فيلم اكران شده سه ماه اول سال چيزي كه بيش از همه جلب نظر مي كند بازهم غلبه فيلم هايي با مضموني طنز و ملودرام هاي جوان پسند بر اكران سينماها است.

فصل اول بهار سال 87 درحالي آغاز شد كه چهار فيلم «به همين سادگي»، «دايره زنگي»،«زن دوم» و «مجنون ليلي» در ماراتن سخت رقابت براي اكران نوروزي از ساير فيلم ها پيشي گرفتند تا مخاطبان سال 86 را با چهار با موضوعات مختلف آغاز كنند و همين تعدد موضوعات و گونه ها سينمايي پس از مدت ها باعث رونق سالن هاي سينما شد.
سال 87 در حالي با چهار فيلم آغاز شد كه باز هم به سنت چند سال اخير اكران نوروزي توفيق نصيب فيلمي با مايه هايي طنز شد، «دايره زنگي» كه با سروصداي فراوان از جشنواره فجر بازماند( و يا بهتر بگوئيم كنار گذاشته شد) با مايه هاي آشناي فيلمسازي زوج سينمايي كشور( اصغر فرهادي و پريسا بخت آور) توانست نبض اكران را در دست بگيرد.
«دايره زنگي» با ساختار روايي مناسب و بهره گيري از هوش زوج سينمايي خود توانست داستاني اجتماعي را به شيوه اي جذاب بر بطن آپارتماني شلوغ به تصوير بكشد و توانست تماشاگر دل زده از آپارتمان نشيني را دوباره با سينماي اجتماعي آشتي دهد، سينمايي كه چند سالي است به شدت رنگ خاكستري و تيره به خود گرفته است و به اين ترتيب اولين فيلم ميلياردي سال 87 لقب گرفت.
در اين ميان و در هياهوي فروش ميليادري«دايره زنگي» ،« مجنون» به كارگرداني قاسم جعفري و «زن دوم» اثر سيروس الوند نيز با استفاده از سوپراستار هاي دو دهه متفاوت سينمايي ايران فروش نسبتا خوبي را سپري كردند تا سينمايي ايران با وجود تمامي ناكامي هاي خارجي كه اوج آنرا براي دومين سال متفاوت در جشنواره كن شاهد بوديم همچنان لبخندي نمكين بر لب داشته باشد و البته در ميان صاحبان سينماها پس از مدت ها اين روزها اوقات خوشي را سپري كنند.
اما ديگر فيلم اكران نوروزي فيلم « به همين سادگي» بهترين فيلم جشنواره بيست و ششم فجر بود بود كه اگر چه در ميان رقابت نفس گير با ديگر فيلم ها توانست فروشي قابل قبول را داشته باشد و فروش اين فيلم نيز از مرز دويست ميليون تومان گذشت تا بار ديگر ثابت شود تماشاگران ايراني همچنان براي فيلم هاي ارزشمند حساب ويژه اي را قايل هستند، تا سينماي ايران فصلي تقريبا رويايي را در اكران اول بهار سپري كند بخصوص براي «به همين سادگي» كه جوايز ويژه جشنواره فيلم مسكو را براي ميركريمي و فيلمش به ارمغان آورد.
آخرين فيلم اكران فصل اول، فيلم متفاوت و قابل تامل «پابرهنه در بهشت»به كارگرداني بهرام توكلي بود كه پس از يكسال بلاتكليفي سرانجام راهي پرده سينماها شدو با همان بي سروصدايي كه پس از يكسال روانه اكران شد پس از دوهفته جايش را به فيلم ديگري بدهد تا ثابت شود همچنان در حمايت از فيلم هاي خاص با مشكل مواجه هستيم مشكلي كه ديگر تنها مختص به صاحبان سينما نيست و مديران فرهنگي نيز بايد نوع نگاه خود را به مقوله اكران تغيير دهند.
«"پابرهنه در بهشت» هر چند از بازيگراني شناخته‌شده در عرصه سينما و تئاتر بهره برده ولي قصه خاص و فضاسازي ساختارشكن كه بر كليه وجوه تكنيكي فيلم همچون فيلمبرداري، تدوين و ... تأثير گذاشته از عواملي هستند كه اولين ساخته بهرام توكلي را يك فيلم خاص و تجربي جلوه داده و اهميت حضور آن را در اكران اول بهار بيشتر مي‌كنند.
اكران دوم سال 87 نيز با نمايش 4 فيلم آغاز شد و «تلافي» به كارگرداني سعيد اسدي،«زن ها فرشته اند» شهرام شاه حسيني، «قرنطينه» منوچهر هادي و «همخانه» مهرداد فريد به عنوان 4 فيلم اكران دوم فصل بهار به روي پرده سينماها رفتند.
در اكران سوم نيز كه حداقل تا دو هفته ديگرتداوم خواهد داشت شاهد روي پرده رفتن سه فيلم «حس پنهان» به كارگرداني مصطفي رزاق كريمي،«انعكاس» رضا كريمي و«تيغ زن» عليرضا داوود نژاد هستيم كه نكته قابل توجه اين است كه در اكران پاياني فصل بهار نيز بازهم شاهد اكران فيلم هاي با موضوع ملودارم و طنز هستيم.
اما با نگاهي به 11 فيلم اكران شده در فصل بهار متوجه خواهيم شد كه فيلم‌هاي اول اكران بهار در گيشه و فروش حضوري موفق تر داشتند. در اين ميان با پر فروش شدن "دايره زنگي" اكران اين فيلم تا 22 خرداد ادامه پيدا كرد و پس از 82 روز نمايش بيش از يك ميليارد 100 ميليون تومان فروش كرد. به اين ترتيب اين فيلم با اين رقم فروش به عضويت باشگاه فيلم‌هاي يك ميليارد توماني درآمد و در كنار «توفيق اجباري»، «اخراجي‌ها» و «آتش بس» قرار گرفت كه از سال‌هاي قبل در اين فهرست جاي گرفته‌اند.
«مجنون ليلي»اول خرداد جاي خود را به اكران دوم بهار داد و پس از 55 روز نمايش بيش از 600 ميليون تومان فروش كرد. «زن دوم» نيز از تاريخ 25 ارديبهشت جاي خود را به اكران دوم بهار داد و پس از 81 روز نمايش 404 ميليون تومان تومان فروش كرد. «به همين سادگي»‌ از يازدهم ارديبهشت جاي خود را به اكران جديد داد ولي به جهت رشد فروش در همين مقطع، به اكران بدون سينماي سرگروه ادامه داد و پس از 90 روز نمايش سرانجام فروش آن از مرز 200 ميليون تومان گذشت.
اكران «پابرهنه در بهشت» نيز كه ديرتر از بقيه فيلم‌هاي اكران اول و از 28 فروردين آغاز شد پس از 27 روز نمايش تنها با فروشي معادل 16 ميليون تومان به كار خود پايان داد.
اكران دوم بهار با نمايش «زن‌ها فرشته‌اند»شهرام شاه‌حسيني در گروه آفريقا، «همخانه» مهرداد فريد در گروه آزادي، «تلافي»سعيد اسدي در گروه استقلال و «قرنطينه» منوچهر هادي در گروه عصر جديد پي گرفته شد. ضمن اشاره به اين نكته كه فيلم‌هاي اين گروه با توجه به ميزان فروش اكران نوروزي، با تأخير نسبت به هم به نمايش درآمدند.
«زن‌ها فرشته‌اند» كه از اول خرداد اكران شد و پس از پس از 52 روز نمايش بالغ بر 559 ميليون تومان فروش كرده است.«همخانه» از 25 ارديبهشت به نمايش درآمد و پس از 28 روز نمايش 43 ميليون تومان فروش كرد و «قرنطينه» كه از 25 ارديبهشت اكران شده پس از 28 روز نمايش در حدود 150 ميليون تومان فروخت. از ميان فيلم هاي فصل دوم تنها اكران «زن ها فرشته اند» ادامه دارد.
در ميان چهار فيلم اكران دوم بهار«تلافي»كه از يازدهم ارديبهشت اكران شده بود پس از 39 روز نمايش بيش از 184 ميليون تومان فروخت تا از 23 خرداد جاي خود را به اكران جديد بدهد.
«تيغ‌زن» با توجه به گيشه خوب «دايره زنگي»ديرتر از چهار فيلم ديگر به اكران درآمد. اين فيلم از چهارشنبه 22 خرداد اكران شد و پس از 30روز نمايش بيش از 220 ميليون تومان فروش كرده است و«انعكاس» كه اكران خود از 23 خرداد شروع كرده است با فروشي معادل 159 ميليون تومان همچنان بر روي پرده سينماها قرار دارد.
از آخرين فيلم هاي اكران شده بر روي پرده سينماها دو فيلم «حس پنهان» كه 5 تير ماه در گروه سينما آزادي روانه اكران شده است و «ده رقمي» به كارگرداني همايون اسعديان است كه از روز 12 تيرماه جايگزين«قرنطينه» در گروه عصر جديد شد و تاكنون در حدود 50 ميليون تومان فروش داشته است مي توان اشاره كرد.
با نگاهي به 11 فيلم اكران شده در فصل بهار به وضوح شاهد اختلاف فروش فيلم ها در اكران اول هستيم كه اين موضوع در ماه هاي ارديبهشت و خرداد با كاهش قابل توجهي همراه بوده است اما به طور حتم با اكران فيلم هاي جديد نظير«دعوت»،«نسل جادويي»، «هميشه پاي يك زن در ميان است»،«آواز گنجشك ها»، «ديوار»،«فرزند خاك»،«كنعان»و... و همچنين اتمام امتحانات دانشگاه ها و جا افتادن روزهاي سه شنبه به عنوان روز بليط نيم بهاي سينماها براي تماشاگران شاهد رشد فروش گيشه به خصوص در فصل تابستان خواهيم بود./120
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 399]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن