تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817710448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرم‌افزار پيامك فارسي سرانجام آمد آزمايشگاهي براي خدمات ارزش افزوده


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نرم‌افزار پيامك فارسي سرانجام آمد آزمايشگاهي براي خدمات ارزش افزوده
م.ر.بهنام رئوفنرم‌افزار پيامك فارسي كه پيش از اين و بر اساس اعلام مديران شركت ارتباطات سيار قرار بود همزمان با افزايش تعرفه پيامك لاتين در دسترس كاربران همراه اول قرار گيرد،سرانجام بعد از 10 روز تاخير روي پرتال اين شركت قرار گرفت. اين بار و در حالي كه نرم‌افزار به تازگي و از روي پرتال همراه اول در اختيار كاربران قرار گرفته است اما پيمانكار اين نرم‌افزار با برگزاري يك نشست مطبوعاتي به برخي از پرسش‌هاي موجود پاسخ داد.


پيمانكار پاسخ مي‌دهد
نرم‌افزار پيامك فارسي در آزمايشگاه خدمات ارزش افزوده همراه اول دانشگاه صنعتي شريف تهيه شده كه اين مركز زير مجموعه مركز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف به مديريت حميدرضا ربيعي است. البته ربيعي در اين نشست مطبوعاتي صرفا پيرامون نرم‌افزار پيامك و مشكلات پيش روي آن توضيحاتي ارائه داد و عنوان داشت كه بحث تعرفه به شكل كلي از اين نرم‌افزار جدا بوده و مربوط به شركت همراه اول است.
ربيعي سخنان خود را با برنامه هايي كه همراه اول در نظر دارد به عنوان خدمات ارزش افزوده در آينده براي كاربران ارائه دهد شروع كرد و نرم‌افزار فارسي پيامك را صرفا يك خدمات ارزش افزوده عنوان كرد. وي در مورد استفاده از اين نرم‌افزار براي كاربران همراه اول سه راه را پيش‌بيني كرد و افزود: يك راه آن است كه با سازندگان گوشي مذاكره داشته باشيم تا پشتيباني از زبان فارسي را با اين نوع از ايندكدينگ براي لحاظ در توليدات آنها خواستار باشيم. اما اين كار زمان بر و مستلزم برگزاري مذاكرات پي‌درپي است. علاوه بر آن شما در حال حاضر حداقل 30ميليون گوشي در دست كاربران داريد و نمي توان آنها را براي نصب اين نرم‌افزار و با به كارگيري اين روش فراخوان داد. راه حل دوم آن است كه شما نرم‌افزار را در سيم كارت تعبيه كنيد و كاربر ديگر مشكل نصب كردن را نداشته و زماني كه سيم كارت را در گوشي قرار مي‌دهد نرم‌افزار براي استفاده آماده باشد. اين كار هم امكان‌پذير نيست چرا كه زمان و هزينه بسيار زيادي صرف خواهد شد تا شما از كاربران بخواهيد كه سيم كارت‌هاي خود را براي تعويض بازگردانند يا سيم كارتشان برنامه‌ريزي شود. مورد سوم كه مورد پيگيري ما نيز قرار گرفت آن است كه شما برنامه را روي يك لايه نرم افزاري طراحي كنيد كه در اين روش ممكن است برخي از كاربرها در نصب نرم‌افزار مشكل داشته باشند كه اين امر هم طبيعي است.
مشكلات پيش رو
وي به آمار بازديد و بارگذاري نرم‌افزار اشاره كرده و افزود: ما تقريبا تا به امروز 297هزار بازديد از روي سايت داشتيم كه به ازاي هر 185 بازديد از صفحه بارگذاري اين نرم‌افزار يك گزارش اشكال ارائه شده است، يعني حدود نيم‌درصد از كاربران با اشكال مواجه شده‌اند و اين درصد رقم قابل قبولي است.
نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي، اما به گفته برخي از كاربران مشكلات بسياري داشته است. عدم استفاده از دفترتلفن گوشي، عدم امكان ارسال پيام به چند نفر، عدم استفاده از شكلك‌ها و نيز اشكالات نرم‌افزاري در برخي از گوشي‌ها مهمترين اشكالاتي است كه از سوي كاربران اعلام شده است. ربيعي مشكلات عنوان شده را تاييد مي‌كند و مي‌گويد برخي از اين اشكالات در نسخه دوم اين نرم‌افزار كه تا پايان تيرماه ارائه مي‌شود، برطرف خواهد شد. او مي‌گويد: 61درصد مشكلاتي كه در گزارش است در حقيقت به نفس برنامه باز مي‌گردد. اين امر به تدريج با تاملاتي كه صورت مي‌گيرد برطرف مي‌شود. 14درصد از تقاضا كننده‌ها درخواست دسترسي به دفتر تلفن را داشتند كه اين درخواست در ويرايش جديد اين نرم‌افزار اعمال خواهد شد. 13درصد تقاضاي شكلك را داشتند كه اين هم در ويرايش جديد لحاظ خواهد شد. او مي‌گويد: علت اينكه اين ويژگي‌ها به تدريج اضافه مي‌شود آن است كه در اين فضاي جديد مساله نصب نرم‌افزار نمي خواستيم تا كاربران دچار پيچيدگي شوند. خواستيم با حداقل امكانات نرم‌افزار در اختيار كاربر قرار گيرد و بعد به تدريج مشكلات موجود برطرف شود.
نرم‌افزار آخر خرداد آماده بود
ربيعي تاريخ شروع انجام اين پروژه را اسفند 86 اعلام مي‌كند. يعني درست زماني كه وزير ارتباطات خبر از كاهش تعرفه پيامك فارسي و ارائه يك نرم‌افزار ويژه براي رفع مشكلات پيش روي پيامك فارسي را داده بود. البته او مي‌گويد ما پيش از اين هم روي برنامه‌هاي ارزش افزوده بسياري فعاليت كرده‌ايم و اين برنامه فعلي هم پيش از اين در دست پيگيري بود اما به شكل رسمي فعاليت روي اين پروژه در اسفند ماه 86 آغاز شده است. او در باره آماده نبودن نرم‌افزار در تاريخ مقرر هم مي‌گويد:‌نرم‌افزار خردادماه گذشته آماده بود اما شركت ارتباطات سيار از ما خواست تا موارد ديگري را هم براي نرم‌افزار لحاظ كنيم كه همين امر باعث شد تا ارائه نرم‌افزار با تاخيري 10 روزه همراه باشد. البته تاخيرها و مشكلات اين چنيني معمولا براي شركت‌هاي بزرگ برنامه نويسي رخ مي‌دهد. ربيعي همچنين درباره اين كه برخي از مشتركان براي دانلود اين نرم‌افزار دسترسي به اينترنت ندارند، گفت: يكي از مسائلي كه در حال برنامه‌ريزي آن هستيم اين است كه با توجه به آشنايي مردم با دفاتر خدمات ارتباطي بهتر است براي نصب اين نرم‌افزار به اين دفاتر مراجعه كنند.
اما آنچه مسلم است آن است كه شركت ارتباطات سيار نيز همچنان برنامه‌اي دقيق و منسجم براي استفاده 26ميليون كاربر خود از اين برنامه‌ها ندارد.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن