تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مازندران با مشكل كمبود زمين مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: مازندران با مشكل كمبود زمين مواجه است
براي اجراي طرح مسكن 99 ساله؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:معاون عمراني استاندار مازندران گفت: طي 2 سال اخير، استان در قالب مسكن 99 ساله تصميم بر تهيه زمين براي ساخت 70 هزار واحد مسكوني را داشت كه متأسفانه با تمام تلاش‌هايي كه انجام گرفت فقط براي ساخت 15 هزار واحد مسكوني زمين تهيه شده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "سيد عيسي هاشمي"اظهارداشت: اين موضوع در بسياري از كشورهايي مانند اوكراين و ارمنستان كه پيشرفت چنداني نداشته‌اند نيز مهم بوده و مي‌توانيم بگوييم اين دو كشور مشكل مسكن خود را حل كرده‌اند.

وي سرپناه مناسب را از بحث‌هاي مهم بعد از افزايش جمعيت جوانان در ايران عنوان كرد و گفت: ابتدايي‌ترين كاري كه مي توان در اين زمينه انجام داد ايجاد مسكن با شكل سنتي براي طبقات پايين است كه تأمين اين نياز به شكل مدرن با زيربناي حدود 150 متر را نيز مي‌توان مد نظر قرار داد.

هاشمي با اشاره به اين كه پيگيري تأمين مسكن مردم بايد از اولويت‌هاي 10 سال گذشته كه جمعيت ايران از رشد 6/3 درصدي برخوردار بود، لحاظ مي‌شد، تصريح كرد: متأسفانه اين موضوع به دلايل مختلف اجرايي نشد.

معاون استاندار مازندران مطالعه بنياد مسكن و همچنين پيگيري آن در اجراي طرح هاي روستايي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: يكي از دلايل عقب ماندگي در ساخت مسكن عدم سرعت و كيفيت مناسب به طور همزمان است كه اين نقصان توسط بنياد مسكن در حال جبران است .

هاشمي با بيان اين كه تهيه و تملك زمين براي تأمين مسكن استان مشكل عمده دولت محسوب مي‌شود گفت : هيچ استاني مانند مازندران با مشكل كمبود زمين مواجه نيست .

وي در همين رابطه افزود : طي دو سال اخير ، استان در قالب مسكن 99 ساله تصميم بر تهيه زمين براي ساخت 70 هزار واحد مسكوني را داشت كه متأسفانه با تمام تلاش‌هايي كه انجام گرفت فقط براي ساخت 15 هزار واحد مسكوني با توجه به اين كه فقط تعداد متقاضيان تعاوني‌هاي دولتي 100 هزار نفر بوده است ، زمين تهيه شده است.

هاشمي همچنين بر لزوم تغيير نگرش در طراحي و ساخت واحدهاي مسكوني تأكيد كرد و گفت: امروز به دليل مسائل اقتصادي زن و مرد شاغل هستند. حتي صبحانه ، نهار و شام خود را نيز بيرون از منزل صرف مي كنند پس بايد اين نگرش را در طراحي و ساخت خانه‌ها لحاظ كنيم تا خانواده بيشترين لذت را در اين مدت كم استقرار در منزل ببرد.

وي به در حال اجرا بودن ساخت حدود سه هزار و 100 واحد مسكوني استيجاري در مازندران اشاره كرد و گفت: حدود 5/17 هكتار در دو شهر بابل و ساري و 9 هكتار نيز در بابلسر مراحل تهيه و تملك زمين براي توليد مسكن را طي مي‌كند.

معاون عمراني استاندار مازندران به نقل از سعيدي كيا، وزير مسكن از تزريق هفت ميليارد و 500 ميليون تومان براي توليد مسكن در قالب وام و تسهيلات خبر داد و گفت: توان اجرايي استان نيز براي پروژه‌هاي اجرايي در سال نيز به يكهزار ميليارد تومان رسيده است كه بخش مسكن با تسريع در پروژه‌هاي خود مي‌تواند از اين فرصت استفاده كند .

انتهاي پيام//
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن