تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815988283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجلس شوراي اسلامي:(3) سياست طرح هاي زودبازده نمي تواند قاعده اقتصاد كشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس مجلس شوراي اسلامي:(3) سياست طرح هاي زودبازده نمي تواند قاعده اقتصاد كشور باشد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:لاريجاني با عنوان اينكه مخالف طرح هاي زودبازده به عنوان يك مسكن براي زمان هاي خاص نيستم، تصريح كرد: ولي اين سياست نمي تواند قاعده اقتصاد كشور باشد، اقتصاد كشور بايد با روال منطقي خود جانمايي كند .
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، علي لاريجاني در سيزدهمين جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: نكته اي كه در مولفه عدالت بايد به آن توجه كرد، سوگيري كشور به سمت محرومين و كم كردن اختلافات طبقاتي است، اين هم منهاي نگاه اسلامي، نگاهي كه در غرب است گرايش به اين سو دارد كه به نحوي توسعه را شكل بدهند كه طبقات پايين بيشترين بهره را ببرند و اين هم امري است كه مي شود در يك ميدان رقابت به آن پرداخت، و دولت بايد ساماندهي هاي اين گونه داشته باشد و من و شما هم مي توانيم به اين امر كمك كنيم.
لاريجاني گفت: مجلس شوراي اسلامي اراده اي براي تحقق اصل 44 و حمايت از بخش خصوصي و مردمي كردن بخش اقتصاد دارد و اين را هم نمي خواهيم تصنعي باشد و مي خواهيم اين امر به نشاطي در بخش اقتصادي تبديل شده و رونق اقتصادي را دامن بزند.
وي با عنوان اينكه مخالف طرح هاي زودبازده به عنوان يك مسكن براي زمان هاي خاص نيستم، تصريح كرد: ولي اين سياست نمي تواند قاعده اقتصاد كشور باشد، اقتصاد كشور بايد با روال منطقي خود جانمايي كند كه در كجاها سرمايه گذاري سنگين نياز داريم و بخش خصوصي به طور طبيعي وارد اين امور شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح هاي فوري و فوتي براي امور اقتصادي ممكن است يك تغيير حالي در اقتصاد ايجاد كند ولي اين امر زودگذر است و گاهي ممكن است صدماتي بوجود بياورد.
وي افزود: كاري كه مجلس مي خواهد انجام دهد فراهم كردن بسترهايي براي كار عميق تر اقتصادي است و ما در اين نكته با چارچوبهايي كه عرض كردم احتياج به كمك داريم كه هم پيشرفت رخ دهد و هم نگاه منطقي به مقوله عدالت داشته باشيم تا عدالت را از حالت زرورقي خارج كرده و به يك پارامترهاي عملياتي تبديل كنيم، آن وقت هر كس راجع به عدالت سخن بگويد معلوم مي شود كه چه مي گويد و نسبت وي با پيشرفت هاي كشور چيست؟
لاريجاني خاطر نشان كرد: ما اگر ايده اي درباره عدالت داريم نمي شود آن ايده را شفاف بيان نكنيم.
وي گفت: اتاق بازرگاني يك نماد كاملا مدني براي بخش خصوصي است و مي تواند يك نسبت تعريف شده اي با مجلس شوراي اسلامي داشته باشد و ما اين را پيگيري مي كنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قسمت هايي كه بخش خصوصي مي تواند در آن موثر باشد، اظهار داشت: شما بايد شرايط كشور را دقيق ارزيابي كنيد. با توجه به اينكه ما با يك مجموعه مختصات سر و كار داريم و شرايط سياسي و اجتماعي ناشي از بعد داخلي و سياسي كشور به گونه اي است كه بخش خصوصي مي تواند دو رويكرد داشته باشد يكي اينكه بگويد چون همه چيز فراهم نيست و فرش قرمزي هم پهن نشده كه ما روي آن گام برداريم و ما فعلا مي خواهيم فقط تماشاگر باشيم كه من فكر نمي كنم شما اينگونه و از اين جنس باشيد.
وي تصريح كرد: هميشه شرايط سياسي كشور يك تعريفي دارد، شرايط بين المللي ما هم همينطور، مجموعه مختصاتي كه ما الان داريم چه در صحنه بين المللي و چه در صحنه داخلي بي پيچ و خم نيست هرچند كه ديپلماسي كشور بايد از يك ظرفيت هوشمندي برخوردار باشد كه اين پيچ ها را رد كند.
لاريجاني گفت: ما در مجلس كمك مي كنيم كه از اين گردنه ها عبور كنيم، نمي شود از اين هم غفلت كرد كه حريف هم يك كمي زبان خشونت و زورگويي دارد، اين هم هست و كسي هم در ايران نيست كه بيايد و بگويد كه ما در مقابل زورگويي شما حاضريم خيلي از چيزها را از دست بدهيم، نه غيرت ايرانيان چنين اجازه اي مي دهد كه اين حرف را بزنند نه مختصات و آورده هاي كشور اقتضا مي كند كه ما زبان دشنام گويي و زروگويي آنها را بپذيريم.
وي خاطر نشان كرد: هم ديپلماسي هوشمند به كار گرفته شود و هم اينكه شما بايد با مجموع شرايط به افزايش مقاومت كشور كمك كنيد زيرا رويكرد سرمايه گذاران نازك نارنجي مناسب حال شما نيست. مساله ديگر اين است كه شما بتوانيد اوضاع را با مجموعه شرايط سازگار كنيد تا خودتان بتوانيد سرمايه گذاري مولد داشته باشيد.
رييس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: اگر اين اراده در شما باشد حتما ما كمك كرده و نمي گذاريم كه صدمه اي به شما بخورد. وقتي مي گوييم چتر حمايتي مي گذاريم بستگي به رويكردي است كه شما انتخاب مي كنيد.
وي گفت: بعض از كارها نامساعد است اما شما بايد خلاقيت داشته باشيد اين امور نامناسب را با رويكرد مثبتي تعريف كنيد كه چگونه مي توان آن را به شرايط مناسب تبديل كرد.
لاريجاني خاطر نشان كرد: شما هم با قوه نظريه پردازي و هم قوه اجرايي خود مي توانيد به ما كمك كنيد چون برخي امور در شئونات حكومت لزومي به نظريه پردازي ندارد بلكه قابليت اجرا مي خواهد.
وي با اشاره به سخنان ابن خلدون در كتابش گفت: در اين كتاب آمده است بخش اعظم حكومت مصاديق است و كار اجرايي، و احتياجي به كليات ندارد يعني كليات نمي خواهد و مقدار زيادي از وزن حكومت به امور اجرايي و مصاديق برمي گردد.
رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: من فكر مي كنم فضاي كشور براي اينكه شما گام هاي صحيح برداريد فراهم است، هرچند بدون سنگلاخ نيست اما اراده حكومت اين است كه بخش خصوصي فعال باشد هرچند ناملايماتي دارد اما اين ناملايمات را بايد حل كرد، همين كه اراده كشور بر اين است كه سياست ها و برنامه هاي مناسب در حال پياده شدن است.
وي گفت: برداشت من اين است كه مجلس هشتم نگاه تفصيلي نسبت به تحقق رونق اقتصادي دارد و تلاش مي كند كه از كارهاي تفنني براي اقتصاد پرهيز كند. اين يك فرصت براي شما است كه كميسيون هاي تخصصي ما ذهن باروري دارند و نيروهاي متخصص در آن وجود دارند كه مي توانند به شما كمك كنند.
لاريجاني تصريح كرد: ريسك كردن در برخي امور كمك مي كند كه موفق باشيد. در شرايط فعلي امور بدون ريسك نيست اما معمولا اقتصاددان ها و صاحبان سرمايه اي كه ريسك در شرايطي كه قابل پيش بيني باشد مي كنند، موفقند. ما در اين زمينه آماده كمك به شما هستيم كه ضريب ريسك را كم كنيم و سياست ها را پايدار كنيم.
وي اظهار اميدواري كرد ارتباط خوب بين مجلس و اتاق بازرگاني شرايط را به نحو مطلوب فراهم كند تا موفقيت بيشتري را شاهد باشيم./05/120
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن