تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820867040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي: سازمان بازرسي نيازمند مساعدت، تذكر و انتقاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پورمحمدي: سازمان بازرسي نيازمند مساعدت، تذكر و انتقاد است


تهران– خبرگزاري ايسكانيوز: حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي ، سازمان بازرسي كل كشور را نيازمند مساعدت، تذكر و انتقاد دانست و گفت: اگر منطق انتقاد پذيري را نهادينه كنيم مي توانيم رسالت خود را به خوبي انجام دهيم.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور در مراسم معارفه خود با بيان اينكه براي اولين بار در تاريخ 24 شهريور ماه سال 58 ، براي سمت مسوول دفتري ارزيابي ها در دادستاني انقلاب مشغول به كار قضايي شد، گفت: دست تقدير چنين بود كه دوباره به سمت دستگاه قضايي هدايت شوم.
وي تصريح كرد: در آخرين روزهاي خدمتم در وزارت كشور زماني كه آماده اعزام به همايش دادستان هاي سراسر كشور بودم نامه اي از رياست جمهوري به دستم رسيد كه از تلاش ها و زحماتي كه در وزارت كشور صورت پذيرفته شده بود، تقدير كرده بودند.
پورمحمدي افزود: در همايش دادستان هاي سراسر كشور خيلي با عتاب و خطاب به سازمان هاي نظارتي صحبت كردم و نقد تند من به دستگاه هاي نظارتي مانند ديوان محاسبات و ديوان عدالت اداري بود و خوشبختانه در نقدهايم به سازمان بازرسي كل كشور اشاره نكرده ام.
وي با بيان اينكه در مفاهيم ديني سازمان بازرسي كل كشور تابع امر به معروف و نهي از منكر قرار مي گيرد، اظهار داشت: اين سازمان نهادي است مهم و تاثيرگذار در دايره اقتدار نظام اسلامي قرار گرفته و جزو اين اركان است.
رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه بحث نظارت و كنترل همواره برخي افراد را ناخشنود مي كند، تصريح كرد: تاكنون در دستگاه هاي اجرايي تا نام ديوان محاسبات مطرح مي شود احساس خوبي به وجود نمي آيد و به آن با ديد مزاحمت گونه نگريسته مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر اين طرف ميز نشسته ام و دغدغه در حال حاضر اين است كه با نظارت و پيگيري سبب تربيت و استحكام امور شوم.
وي حوزه نظارت امر به معروف و نهي از منكر را موجب وحدت، انسجام اسلامي و جلوگيري از اختلافات و تشتت ها دانست و گفت: اگر از اين مجرا به خوبي عمل كنيم مي توانيم اهداف بلند نظام اسلامي را از همين مجرا تعقيب كنيم.
پورمحمدي با اعلام اينكه نظارت در قانون اساسي از مقولاتي فوق العاده به آن پرداخته شده است، گفت: هيچ حوزه اي در كشور وجود ندارد كه از نظارت و كنترل به دور باشد و قانون نويسان به اين امر توجه داشتند.
وي نگاه سازمان بازرسي را اصلاح فرآيندي عنوان كرد و افزود: براي توجه عمومي به حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين تعاملات فرآيندي به عهده سازمان بازرسي قرار گرفته كه با استفاده از ابزار مختلف نظارتي در سطوح مختلف به اين كار مي پردازد.
رييس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: با اصلاحيه اي كه مجلس داشته و به تاييد شوراي نگهبان رسيده سازمان بازرسي مي تواند قبل از عمل، عين عمل و بعد از عمل به كار نظارتي خود بپردازد و از عالي ترين سطح تا مردم عادي به اين سازمان مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه خوشبختانه تاكنون قوانين و آيين نامه هاي مناسبي وضع شده است، گفت: ما در تدوين قوانين مشكلي نداريم و مشكل در بخش اجراست كه بايد در اين امر تقويت لازم صورت پذيرد.
وي در مورد اشكالات زير ساختي و اصلاحاتي كه بايد صورت گيرد، گفت: سازمان بازرسي بايد جلوي فساد و اصراف ها را بگيرد و اما واقع اين است كه بستر عدالت به معناي آن كه بخشي از آن اقتصادي است، ساختار معيوبي است.
وي افزود: با ساختار مزمني روبه رو هستيم كه به نوعي شبكه رانتي است و در آن دست و پا مي زنيم و در اين زمينه تلاش هاي زيادي صورت گرفته كه ان شاء ا... بتوانيم با اجراي طرح اقتصادي و اجراي اصل 44 اين مشكلات را حل كنيم.
وي از ديگر اشكالات زيرساختاري را اخلاق، ادبيات و تفكر ديوان سالاري عنوان كرد و گفت: اين امر به نظر مي رسد به ما ارث رسيده است و يكي از دغدغه هاي رهبري است كه بايد اين امر مورد توجه قرار گيرد.
پورمحمدي فرهنگ علمي را از ديگر اشكالات زيرساختي دانست و گفت: درد ما اين است كه اشكالات را يك طرفه مي بينيم و هميشه مشكلات را از سوي دستگاه اجرايي و اداري مي دانيم.
وي تصريح كرد: نسبت به توقعاتي كه وجود دارد و انتظاراتي كه ما داريم و اين تحولاتي كه در دستگاه هاي اداري و اجرايي انجام دهيم اگر قرار باشد يك نظارت درست صورت پذيرد بايد يك تعادل منطقي ايجاد شود.
پورمحمدي گفت: براي ايجاد يك فضاي جديد در بخش نظارت بايد از ظرفيت هاي غيررسمي، مردم و رسانه ها كه ابزاري براي امر به معروف و نهي از منكرند استفاده كنيم./120

اخبار مرتبط
• مراسم معارفه رئيس سازمان بازرسي كشور
• سازمان بازرسي نيازمند مساعدت، تذكر و انتقاد است
• اهداف تعريف شده سازمان بازرسي كل كشور نبايد تبديل به مچ گيري شود
• پور محمدي:در اين سمت هم با اراده خود حاضر نشده ام
• پورمحمدي به طور رسمي رييس سازمان بازرسي كل كشور شد
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن