تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820799701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

G8: توليد نفت افزايش يابد، حتي براي مدتي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: G8: توليد نفت افزايش يابد، حتي براي مدتي
به گفته ناظران بهاي فزاينده نفت نيز يكي ديگر از موضوعات اين گفت‌وگوهاست. رهبران گروه هشت گفته‌اند براي مقابله با افزايش تقاضا در بازار نفت گام‌هايي برمي‌دارند.
سران هشت كشور صنعتي جهان موسوم به گروه G8 از كشورهاي توليد كننده نفت خواستند به منظور مهار روند افزايش قيمت نفت "‌ به مدت كوتاهي "‌ ظرفيت توليد و پالايش خود را افزايش دهند.

به گزارش ايسنا، سران گروه همچنين از پيامدهاي افزايش فشارهاي تورم‌زا در اقتصاد جهاني به علت افزايش قيمت مواد اوليه به ويژه "‌نفت و مواد غذايي"‌ كه خطري جدي براي ثبات رشد جهاني به شمار مي‌رود، ابراز نگراني كردند.

اين گروه با صدور بيانيه‌اي درباره اقتصاد اعلام كرد: موقعيت بازارهاي مالي در ماه‌هاي اخير بهبود يافته است، اما تنش‌هاي جدي همچنان پابرجاست. در همين حال سران هشت كشور صنعتي توافق كردند توليدكنندگان و مصرف كنندگان اصلي نفت را براي بحث در خصوص توليد و بهاي نفت در قالب مجمع جهاني انرژي گردهم‌ آورند.

يكي از مقامات G8 با اشاره به نشست اخير توليدكنندگان و مصرف كنندگان نفت در جده گفت: اين مجمع مشابه نشست جده اما گسترده‌تر خواهد بود.

وي به نقل از سران G8 افزود: تنها ابراز نگراني درباره افزايش بهاي نفت كافي نيست.

اين مقام گفت: سران G8 بر لزوم اتخاذ تدابير در اين خصوص تاكيد كردند.

همچنين رهبران صنعتي‌ترين كشورهاي جهان در آخرين روز نشست گروه هشت در ژاپن با سران پنج كشور درحال توسعه ملاقات مي‌كنند.

گروه پنج گروه هشت را متهم كرده اقدامات كافي براي مقابله با پديده گرمايش كره زمين انجام نمي دهد.

گروه پنج كه متشكل از پنج كشور بزرگ در حال توسعه جهان يعني هند، چين، آفريقاي جنوبي، مكزيك و برزيل است، براي اولين بار با رهبران گروه هشت رو در رو گفت‌وگو مي‌كند. انتظار مي رود گفتگوهاي روز چهارشنبه بر سر موضوعات اقتصادي باشد.

گروه هشت شامل روسيه، آمريكا، بريتانيا، كانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا و ژاپن از كشورهاي در حال توسعه كه مازاد تجاري زيادي دارند خواسته است به كنترل ارزش ارزهاي خود پايان دهند.

به گفته ناظران بهاي فزاينده نفت نيز يكي ديگر از موضوعات اين گفت‌وگوهاست. رهبران گروه هشت گفته‌اند براي مقابله با افزايش تقاضا در بازار نفت گام‌هايي برمي‌دارند.

برخي از مشاوران معتقدند كشورهاي در حال توسعه براي مقابله با افزايش بهاي نفت بايد به يارانه هاي سوختي خود خاتمه دهند، اما كشورهاي در حال توسعه نگرانند به اين ترتيب هزينه كالاها بالا رود و فشار بيشتري بر مردم وارد شود.

"گروه 8" تعليق غني‌سازي در ايران را خواستار شد
سران گروه هشت نسبت به برنامه‌ هسته‌يي ايران و بحران انتخابات در زيمبابوه ابراز نگراني كردند.

به گزارش ايسنا، سران هفت كشور بزرگ صنعتي جهان به علاوه روسيه در نشستي كه در ژاپن برگزار شد از ايران خواستند به قطعنامه‌هاي سازمان ملل عمل كند و به زيمبابوه هشدار دادند كه ممكن است عليه افرادي كه در خشنونت مربوط به انتخابات حضور داشتند، تدابير مالي اتخاذ شود.

سران گروه هشت در بيانيه‌ پاياني در نشست ژاپن مورد بررسي قرار گرفت اعلام كردند:‌ ما نگراني جدي‌مان را از خطرات اشاعه‌اي كه برنامه‌ هسته‌يي ايران و تداوم شكست ايران در عمل به الزامات بين‌المللي‌اش مطرح مي‌سازد، اعلام مي‌كنيم.

براساس گزارش شبكه خبري سي.ان.ان، اگرچه ايران بارها گفته است كه برنامه هسته‌يي را براي اهداف صلح آميز دنبال مي‌كند، برخي كشورها نسبت به اهداف ايران ابراز تهديد مي‌كنند.

دولت بوش و ديگر اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متشكل از انگليس، فرانسه، چين و روسيه به همراه آلمان يك سري از مشوق‌هاي سياسي و اقتصادي را در ازاي تعليق برنامه غني‌سازي اورانيوم به ايران ارايه كرده‌اند. شوراي امنيت نيز تاكنون تحريم‌هايي را به دليل عدم تعليق عليه ايران اعمال كرده است.

اين در حالي است كه محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران اعلام كرده است كه هيچ كس در ايران ذره‌اي از حق لاينفك كشور در مساله‌ هسته‌يي كوتاه نخواهد آمد.

وي گفت: ما مذاكرات را تحت شرايط عادلانه و منطقي مي‌پذيريم.

بنا به گزارش خبرگزاري آلمان، گروه هشت هم‌چنين "حمايت قاطعانه" از تلاش‌هاي چين، فرانسه، آلمان، روسيه، ‌انگليس و آمريكا براي حل مساله‌ هسته‌يي ايران "از طريق مذاكرات" را اعلام كردند.

سران گروه هشت از ايران خواستند به پيشنهادشان "به طور مثبت پاسخ دهد".

خاوير سولانا رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در 14 ژوئن در سفري به تهران بسته‌ پيشنهادي 1+5 را به مقامات ايراني ارايه كرد و ايران جمعه گذشته پاسخ اين بسته را به دفتر سولانا تحويل داد.

در اين بيانيه هم‌چنين از اعلام كره‌ي شمالي مبني بر اينكه برنامه‌ي هسته‌يي را پايان خواهد داد، استقبال شده است. كره‌ شمالي پس از ارايه‌ اظهاريه‌ هسته‌يي كه آن را پس از تاخيري طولاني تسليم كرد، برج خنك كننده‌ راكتور يانگ بيون را نيز تخريب كرد.

سران گروه هشت از دولت كره‌ شمالي خواستند در روند راستي آزمايي به طور كامل همكاري كند.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن