تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراضات كره‌اي‌ها ‪ ۲/۵‬ميليارد دلار به اقتصاد اين كشور ضرر زد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعتراضات كره‌اي‌ها ‪ ۲/۵‬ميليارد دلار به اقتصاد اين كشور ضرر زد
اعتراضات مردم كره جنوبي به قرارداد واردات گوشت گاو از آمريكا و سياست‌هاي رييس جمهوري جديد اين كشور، حدود ‪ ۲/۵‬ميليارد دلار به اقتصاد اين كشور ضرر زد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، مردم كره جنوبي از اوايل مه (اواسط ارديبهشت) تقريبا هر شب خيابان‌هاي مركز سئول را در اعتراض بند آوردند كه اين روند "لي ميونگ باك" رييس جمهوري كره و دولت نوپاي وي را با بحران مواجه كرده است.

اين اعتراضات سيستم حمل و نقل را در مركز سئول فلج كرده و طرح‌هاي رييس جمهوري براي اجراي اصلاحاتي همچون كاهش مالياتي و بخشودگي‌هاي بخش وامهاي مسكن براي اقشار كم‌درآمد را به دليل كاهش شديد حمايت از وي به تاخير انداخته است.

بر پايه گزارش موسسه پژوهش‌هاي اقتصادي كره، خسارت كلي به اقتصاد اين كشور حدود ‪ ۲‬تريليون و ‪ ۶۰۰‬ميليارد "وان" (‪ ۲‬ميليارد و ‪ ۵۲۰‬ميليون دلار) برآورد مي‌شود.

اين رقم، مبلغ ‪ ۶۶۸‬ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون وان به عنوان خسارت‌هاي مستقيم حاصل از ضرر در بخش فروش، كاهش توليد و هزينه‌هاي عمومي در زمينه اموري چون اعزام نيروهاي پليس به صحنه اعتراض‌ها را دربرمي‌گيرد.

اين بررسي همچنين نشان مي‌دهد: اگرچه اكثر مردم كره جنوبي توافق حاصل شده در مورد واردات گوشت گاو از آمريكا را تاييد نمي‌كنند اما دو سوم از پرسش‌شوندگان خواستار پايان دادن به اعتراضات شده‌اند.

نمايندگان تجاري كره جنوبي و آمريكا در ماه ژوئن (خرداد) قرارداد واردات گوشت گاو را با موافقت بخش خصوصي مورد بررسي مجدد قرار دادند.

براساس اين توافق واردات گوشت گاو به گوشت گاوهاي زير ‪ ۳۰‬ماه سن كه احتمال آلوده‌شدنشان به جنون گاوي كمتر است، محدود مي‌شود. همچنين ارسال احشاي گاوها به دليل خطر آلودگي ممنوع مي‌شود.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن