تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820461948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني غائله 18تير// سعيد سليماني: تشكل‌ها و گروه‌هاي سياسي از وقايع 18 و 23 تير پند بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بازخواني غائله 18تير// سعيد سليماني: تشكل‌ها و گروه‌هاي سياسي از وقايع 18 و 23 تير پند بگيرند
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت گفت: تشكل‌ها و گروه‌هاي سياسي و نيز مديريت‌هاي صنفي و اجرايي كه در حادثه 18 تير نقش داشتند، نسبت به مديريت رويكردها و عملكردهاي خود از وقايع 18 و 23 تير پند بگيرند.
سعيد سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، با اشاره به نقش برخي از جريان هاي مايل به غرب در بهره برداري از نارضايتي‌ها براي تحريك و نقش در واقعه 18 تير اظهار داشت: نقش اين جريان ها با موج آفريني و تبديل نارضايتي به تنش و آشوب در فرآيند 18 تير موثر بود.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: با وجود عملكردهاي نامناسب مديريتي در بروز نارضايتي دانشجويان و تشديد و تبديل آن به واقعه 18 تير، اين حادثه تحت تاثير عوامل داخلي و خارجي شكل گرفت.

وي تصريح كرد: تحريك رسانه اي توسط شبكه‌هاي بيگانه توام با رفتارهاي سياسي و محرك داخلي در بهره برداري از نارضايتي و اعتراض دانشجويان موجب گسترش تنش‌ها و درگيري‌هاي 18 تير و بروز رخدادهاي امنيتي پس از آن شد كه با هوشياري دانشجويان و حركت‌هاي مردمي، اين واقعه در 23 تير تحت كنترل در آمد.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت با بيان اينكه برخي از گروه‌ها و عناصر تندرو تحت تاثير فضاسازي‌هاي رسانه‌هاي خارجي و با نفوذ عوامل بيگانه به طور ناخودآگاه در مسير تبديل اعتراضات صنفي و سياسي به آشوب‌هاي امنيتي و اجتماعي 18 تير قرار گرفتند، افزود: اعتراضات و اخبار آشوب‌هاي اجتماعي و امنيتي 18 تير، وقايع تلخ كوي دانشگاه را به وجود آورد و اين واقعه را به بحران تبديل كرد.

سليماني با بيان اينكه ورود احزاب و تفكرات حزبي در دانشگاه‌ها با روي كارآمدن دولت اصلاحات شروع شد، افزود: گروه‌هاي دوم خردادي پس از نفوذ تفكرات حزبي خود در دانشگاه‌ها و تشكيل گروهك‌هايي به سرپرستي ابراهيم يزدي و علي افشاري اقدام به فشار نسبت به عملكرد نظام كردند.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينكه حادثه 18 تير را مي‌توان برخورد تفكر حزبي در قالب دانشجويي با زمينه سازي روزنامه‌هاي زنجيره اي در جامعه تعبير كرد، گفت: تعدادي از دانشجويان قبل از 18 تير با پخش اطلاعيه در خوابگاه‌ها و حساس كردن دانشجويان، زمينه را براي حادثه 18 تير فراهم كردند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت در ادامه به دلايل اصلي ايجاد اين گونه بحران‌ها در كشور اشاره كرد و افزود: برخي از عناصر در بهره برداري از وقايع تلخ كوي دانشگاه و 18 تير به دنبال بحران سازي جهت تزلزل نظام جمهوري اسلامي بودند كه هوشياري سياسي دانشجويان و حركت‌هاي هوشمندانه و مردمي در ناكامي جريان هاي بهره بردار از واقعه تلخ كوي دانشگاه نقش تعيين كننده داشت.

سليماني با بيان اينكه بيداري امت حزب الله نسبت به حركت‌هاي دشمن در آن مقطع جواب دندان شكني به حركت‌هاي موذي گرانه دشمن بود، خاطرنشان كرد: در آن زمان يكسري از افراد باور نمي‌كردند كه حركت‌هاي خزنده اي بر ضد نظام و رهبري صورت گيرد، بنابراين از وقوع حادثه 18 تير متوجه مي‌شويم كه غفلت در دانشگاه‌ها و بي اعتنايي به كوچكترين مشكلات ممكن است بحراني مثل 18 تير را ايجاد كند./انتهاي پيام/
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 729]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن