تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي آريا با دكتر ابهري آسيب شناس اجتماعي// 1414 قتل با سلاح گرم در سال گذشته شكل گيري يك آسيب اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: گفتگوي آريا با دكتر ابهري آسيب شناس اجتماعي// 1414 قتل با سلاح گرم در سال گذشته شكل گيري يك آسيب اجتماعي است
خبرگزاري آريا- دكتر مجيد ابهري استاد دانشگاه شهيد بهشتي و متخصص علوم رفتاري و آسيب شناسي اجتماعي و عضو هيأت علمي مركز مطالعات استراتژيك آريا در گفتگو با خبرنگار اجتماعي آريا به بررسي اين آسيب اجتماعي پرداخت.

آقاي دكتر ابهري، علل بروز خشونت هايي نظير قتل 1414 نفر با سلاح گرم در سال گذشته را چه مي دانيد؟

كاهش آستانه تحمل، گسترش دامنه خشونت هاي رفتاري، پايين بودن سطح نشاط اجتماعي از يكسو، عدم كنترل، فروش سلح هاي سرد در سطح جامعه( قمه، چاقو و…) ، ناامني و حضور اشرار در نقاط مرزي كشورهاي همسايه شرقي و عرضه سلاح هاي گرم با قيمت هاي ارزان و بعضاً رايگان باعث گرديد در سال گذشته رقم 1414 قتل با سلاح گرم و همين تعداد با اسلحه سرد در كشور اتفاق بيافتد.

ضعف ارتباطات تربيتي والدين و عدم تفاهم بين آنها در برقراري رابطه گفتاري و تربيتي، عدم وجود مديريت اصولي و متمركز اوقات فراغت در كنار ورود و گسترش بي رويه فيلم هاي خشونت زا و باصطلاح اكشن و فيلم هاي حاوي صحنه هاي كشت و كشتار در ماهواره هاي بيگانه در نظررفتاري فرآيند همذات پنداري ايجاد مي نمايند.

آيا تماشاي فيلم هاي خشونت آفرين به عنوان يك عامل جدي در گسترش اين پديده مطرح است؟

بله، تماشاي فيلم هاي خشونت آفرين و حاوي صحنه آزار دهنده عاطفي سندروم (دنياي خبيث) mean world syndrom در نوجوانان زير 17 سال ايجاد مي نمايد كه اين ناهنجاري فرد را در مقابل خونريزي و قتل بي تفاوت نموده و او را مستعد هر گونه عمليات خشونت زا مي نمايد.

چه توصيه هايي را براي كاهش اين پديده به مسئولين ذيربط داريد؟

تمركز سياست گذاري هاي نهادهاي دولتي متولي امور فرهنگي همانند آموزش و پرورش، شهرداريها، بهزيستي، سازمان ملي جوانان، تربيت بدني و … انسجام امور نظارتي و اجرايي تشكلهاي غيردولتي مي تواند گامي بزرگ در راستاي تدوين برنامه ها و اجراي اصولي و موثرشان در امر پيشگيري باشد.

همراه با پيشگيري هاي رفتاري و اجتماعي عرضه امكانات رايگان يا حداقل ارزان قيمت براي نوجوانان و جوانان جهت گذرانيدن اوقات فراغت، اصلاح روابط عاطفي و خانوادگي والدين و فرزندان از طريق مشاوره و فعاليت هاي آموزشي در رسانه ها اصلي ترين گام هاي كاهش خشونت و بهسازي رفتاري نوجوانان و جوانان پرخاشگر مي باشد.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن