تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر وزير خارجه لهستان به امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سفر وزير خارجه لهستان به امريكا
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/04/17
رادوسلاو سيركورسكي وزير امور خارجه لهستان براي ديدار با مقامات امريكا از جمله كندوليزا رايس همتاي امريكايي خود امروز وارد واشنگتن شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از ورشو؛ منابع ديپلماتيك اعلام كردند محور گفتگوهاي وزراي امور خارجه لهستان و امريكا كه قرار است امروز دوشنبه با يكديگر ديدار كنند مسائل مربوط به استقرار بخشهايي از سامانه دفاع موشكي امريكا در خاك لهستان خواهد بود.
منابع خبري رسمي لهستان اعلام كردند اين ديدار به درخواست رادوسلاو سيركورسكي و پس از ان صورت مي گيرد كه دولت لهستان تصميم گرفت براي قبول درخواست امريكا در رابطه با طرح دفاع موشكي اين كشور شروطي را تعيين كند كه شايد در مسير تحقق اين طرح موانع جدي ايجاد كند.
با اين وجود وزير امور خارجه لهستان اعلام كرد ما هنوز درخواست دولت امريكا را رد نكرده ايم و ادامه مذاكرات ميان دو كشور شاهد خوبي بر اين مدعا است. وي افزود ما به تلاشها و گفتگوهاي خود ادامه خواهيم داد تا به نتيجه مطلوب دست يابيم.
وزير امور خارجه لهستان تاكيد كرد هدف اصلي تقويت امنيت ماست اما در اين راستا بايد به منافع خود نيز بينديشيم.
با اين وجود دونالد توسك نخست وزير لهستان جمعه گذشته بار ديگر بر مطالبات كشورش در زمينه امنيتي تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت گفتگو و رايزني ميان مقامات دو كشور همچنان ادامه دارد.
امريكا در نظر دارد تا سال دو هزار و يازده يا دو هزار و سيزده بخشي از سامانه دفاع موشكي خود را در كشورهاي اروپاي مركزي مستقر كند.
دولت لهستان ، با توجه به مخالفت و خشم شديد روسيه از اين طرح، از پيامدهاي منفي احتمالي استقرار چنين سامانه اي در خاك خود بيم دارد و تلاش مي كند تا از دولت امريكا ضمانتهاي امنيتي بيشتري بگيرد. دولت لهستان ضمن ناكافي خواندن پاسخهاي امريكا به نگرانيهاي ورشو در زمينه امنيتي،‌ اعلام كرده است در ازاي موافقت با طرح موشكي امريكا خواستار ان است كه سامانه هاي دفاع ضد هوايي امريكا از نوع پاتريوت به طور دايم در خاك جمهوري چك نصب شود.
نخست وزير لهستان اعلام كرده است استقرار سپر دفاع موشكي امريكا تهديدهاي جديدي ايجاد مي كند و اگر سامانه دفاع موشكي امريكا قادر نيست با تمام اين تهديدها مقابله كند، ما به تجهيزات فني ديگري از قبيل موشكهاي پاتريوت در خاك لهستان نياز داريم. نخست وزير لهستان مطالبات كشورش را از امريكا در اين زمينه واقع گرايانه و منطقي توصيف كرده است.
106/163
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن