تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798765396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي گذرا به سوابق اعضاي گروه ‪ ۸‬به علاوه چين و هند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي گذرا به سوابق اعضاي گروه ‪ ۸‬به علاوه چين و هند
گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوايي ، توسعه اقتصادي آفريقااز طريق مقابله با بيماريهاي ايدز، مالاريا و فقر در اين قاره ، افزايش بهاي خواربار و نفت خام در بازارهاي جهاني از جمله محورهاي اساسي مورد بررسي در اين نشست اعلام شده است .

در اين گزارش ، نگاهي مختصر به سوابق روساي هشت كشور صنعتي عضو گروه ‪۸‬ ، چين و هند از جمله هشت كشور توسعه يافته جهان كه در طي سالهاي اخير اقتصاد اين كشورها با توسعه روبه رشدي روبرو شده است ، مي‌شود.

* گوردون بروان نخست وزير ‪ ۵۷‬ساله انگليس ، نخستين حضور خود را در اجلاس سران عضو گروه ‪ ۸‬تجربه مي‌كند.

بروان در ماه ژوئن سال گذشته م يلادي (‪ (۲۰۰۷‬جانشين توني بلر نخست وزير پيشين اين كشور شد.

وي به عنوان وزير دارايي دولت توني بلر خدمت كرده و معتقد است كه بايد كشورهاي عضو گروه ‪ ۸‬افزايش بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني را به عنوان اولويت نخست مورد بررسي در اين نشست قرار دهند.

بروان ،تصميم محكم خود را براي مقابله با اين افزايش جهاني نفت خام وقتي كه سمت نخست وزيري انگليس را بر عهده گرفت ، اعلام كرد.

وي تنهاعضو گروه ‪ ۸‬بود كه در نشست بين‌المللي جده عربستان سعودي در ماه ژوئن سال جاري ميلادي براي بررسي راههاي برقراري ثبات در بازار نفت ، حضور يافت .

لازم به ذكر است ، براساس گزارش رسانه‌هاي انگليسي هم اينك محبوبيت بروان به دنبال ركود اقتصادي در اين كشور كاهش يافته است .

* استفان هارپر نخست وزير ‪ ۴۹‬ساله كانادا سومين حضور در نشست سران گروه ‪ ۸‬را تجربه مي‌كند.

هارپر، كسي است كه به توسعه حضور كانادا در عرصه ميادين طبيعي با ترغيب كشورهاي علاقه مند به منابع اقيانوس منجمد شمالي ، كمك كرد.

هارپر پيشنهاد كاهش ‪ ۶۰‬تا ‪ ۷۰‬درصدي انتشار گازهاي گلخانه‌اي را براي سال ‪ ۲۰۵۰‬ميلادي ارايه كرده است .

* نيكلاس ساركوزي ‪ ۵۳‬ساله در ماه مي‌سال گذشته ميلادي (‪ (۲۰۰۷‬به عنوان رييس جمهور جديد فرانسه سوگند ياد كرد و جانشين ژاك شيراك رييس جمهور پيشين اين كشور كه ‪ ۱۲‬سال در اين سمت خدمت كرده بود، شد.

ساركوزي كمي پس از بر عهده گرفتن سمت رياست جمهوري از همسرش جدا شد و با كارلا بروني يك خواننده فرانسوي ازدواج كرد.

به گزارش رسانه‌هاي ژاپني ، نااميدي از سياستهاي اقتصادي ساركوزي و زندگي خصوصي وي موجب كاهش محبوبيتش در نزد افكار عمومي فرانسه شده است .

انتظار مي‌رود ساركوزي در جريان نخستين سفر خود به ژاپن به عنوان رييس جمهور، درباره گرمايش جهاني به عنوان يكي از موضوعات محوري مورد بررسي در نشست سران ، سخنراني كند.

* خانم آنگلا مركل صدراعظم ‪ ۵۳‬ساله آلمان و رييس پيشين اجلاس سران گروه ‪ ۸‬در هايليگن دام آلمان كه توانست به طور موفقيت آميزي آمريكا را به پيوستن به مذاكرات بين‌المللي در زمينه گرمايش جهاني ، ترغيب كند.

اما برخي سياستهاي زيست محيطي مركل از جمله طرح كنترل انتشار گازهاي گلخانه‌اي به دليل مخالفتهاي كشورهاي اروپايي و به دليل فشارهاي بخش صنعت خودروسازي و شكست در ارايه سوخت زيستي ، با ناكامي روبرو شد.

مركل به عنوان نخستين صدراعظم آلمان در نوامبر سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي اين سمت را بر عهده گرفت .

* سيلويو برلوسكوني ‪ ۷۱‬ساله نخست وزير ايتاليا، در كنار ياسوئو فوكودا نخست وزير ژاپن دومين عضو مسن ‪ ۷۱‬ساله گروه ‪ ۸‬است كه در آوريل سال جاري ميلادي توانست براي بار سوم نخست وزيري اين كشور را بر عهده گيرد.

برلوسكوني درنظر دارد تا با ارتقاي جايگاه ايتاليا در جهان به عنوان يكي از بازيگران كليدي در زمينه موضوعات جهاني از جمله برنامه هسته اي ايران ، نقش خود را ايفا كند.

ايتاليا سال آينده ميلادي (‪ (۲۰۰۹‬ميزبان نشست آتي سران گروه هشت در اين كشور است .

اين براي نخستين بار است كه برلوسكوني به عنوان نخست وزير اين كشور به ژاپن سفر مي‌كند.

* ياسوئو فوكودا نخست وزير ‪ ۷۱‬ساله ژاپن ، طرح جديد كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي در داخل اين كشور را در ماه ژوئن سال جاري ميلادي با هدف رسيدن به كاهش انتشار از سطح ‪ ۶۰‬درصد به ‪ ۸۰‬درصد تا سال ‪ ۲۰۵۰‬ميلادي نسبت به سطح كنوني ، ارايه كرد.

هدف فوكودا از ارايه اين طرح ايجاد تغيير در ديدگاههاي بين‌المللي مبني بر اين كه ژاپن درمقابله با گرمايش جهاني كه از موضوعات مهم نشست سران بوده ، غيرفعال است ، انجام شد.

فوكودا همچنين افزايش بهاي خواربار در بازارهاي جهاني را كه به كشورهاي فقير صدمه وارد مي‌كند، به عنوان يكي از اولويت‌هاي مورد بررسي در اين نشست مطرح كرده است .

در راستاي تلاشهاي فوكودا براي مقابله بااين موضوع وي در كنفرانس سازمان ملل متحد در ژوئن سال جاري ميلادي نيز شركت كرد.

فوكودا كه ميزان محبوبيت دولت وي در نزد افكارعمومي ژاپن در پايين ترين سطح قرار دارد ، اميدوار است تا با برگزاري موفقيت آميز نشست سران گروه ‪ ۸‬محبوبيت خود را در اين كشور افزايش دهد.

نشست سران گروه ‪ ۸‬نخستين حضور فوكودا پس از آن كه در سپتامبر سال گذشته ميلادي (‪ (۲۰۰۷‬سمت نخست وزيري را بر عهده گرفت است .

*ديميتري مدوديف ‪ ۴۲‬ساله رييس جمهور روسيه كه جوانترين عضو گروه ‪ ۸‬است ، درماه مي‌سال جاري ميلادي به عنوان رييس جمهور جديد اين كشور سوگند ياد كرد و جانشين ولاديمير پوتين رييس جمهور پيشين اين كشور شد.

انتظار مي‌رود مدوديف كه كشورش به عنوان يكي از بزرگترين كشورهاي داراي منابع گازي در جهان است ، آمادگي اين كشور را براي كمك به برقراري امنيت انرژي در جهان اعلام كند.

* جرج بوش رييس جمهور ‪ ۶۲‬ساله آمريكا نيز كه آخرين روزهاي رياست جمهوري خود را در دومين دور از دوران چهار ساله رياست جمهوري خود سپري مي كند، در ماه ژانويه سال ‪ ۲۰۰۹‬ميلادي (دي ماه ) به كار خود خاتمه مي‌دهد.

بوش كه ميزان محبوبيت وي به طور بي‌سابقه‌اي كاهش يافته و به سطح ‪۳۰‬ درصد رسيده است احتمالا در دقايق آخر تلاش مي‌كند تا رهبري خود را با مذاكره درباره برنامه هسته‌اي كره شمالي و ايران ،تغييرات آب و هوايي و ارايه كمك به توسعه آفريقا به اثبات برساند.

برگزاري يك نشست ابتكاري از سوي آمريكا با حضور كشورهاي بزرگ اقتصادي كه كشورهاي بزرگ انتشاردهنده گازهاي گلخانه‌اي در حاشيه اين اجلاس سران به عنوان بخشي از تلاشهاي بوش براي بر عهده گرفتن نقشي در برقراري چارچوب جديد درزمينه مقابله با گرمايش جهاني كه جايگزين پروتكل زيست محيطي كيوتو پس از سال ‪ ۲۰۱۲‬ميلادي شود، است .

اين براي چهارمين بار است كه بوش به ژاپن سفر مي‌كند.

* يوزه مانوئل بارسو رييس ‪ ۵۲‬ساله كميسيون اتحاديه اروپا و نخست وزير پيشين پرتغال نيز از ديگر شركت‌كنندگان در اين نشست است .

بارسو رياست اين اتحاديه را در نوامبر سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي برعهده گرفت .

اين براي چهارمين سال متوالي است كه بارسو در اين نشست شركت مي‌كند.

بارسو گفت : اين اجلاس درحالي برگزار مي‌شود كه جهان همزمان با چندين چالش از جمله گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوايي ،بي ثباتي در بازارهاي اقتصادي جهان و افزايش بهاي مواد غذايي و نفت خام در بازارهاي جهاني روبرو است .

وي انتظار دارد كه كشورهاي حاضر را براي دستيابي به اهداف ميان مدت و بلند مدت منطقي و ايده آل ، با هدف مقابله با گرمايش جهاني فراخواند.

اتحاديه اروپا يك طرح ميان مدت عددي را براي كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي با هدف كاهش ‪ ۲۰‬درصد انتشار اين نوع گازها تا سال ‪ ۲۰۲۰‬ميلادي در مقايسه با سطح سال ‪ ۱۹۹۰‬ميلادي ، ارايه كرده است .

* هو جين تائو رييس جمهور و رهبر حزب كمونيست ‪ ۶۵‬ساله چين كه از جمله شركت‌كنندگان از گروه كشورهاي توسعه يافته است ، در اكتبر سال گذشته ميلادي (‪ (۲۰۰۷‬دومين دوره پنج ساله رياست جمهوري خود در اين كشور را آغاز كرد.

انتظار مي‌رود هو در اين نشست سران كشورهاي شركت‌كننده در اجلاس گروه ‪۸‬ را براي حمايت از چين در برگزاري موفقيت آميز المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن فرا خواند دولت وي در سال جاري ميلادي با دو موضوع تبت و زلزله مرگبار سي چوان در چين روبرو شد.

وي در ماه مي‌سال جاري ميلادي نيز از ژاپن ديدار كرده بود.

* مان موهان سينگ نخست وزير ‪ ۷۵‬ساله هند كه به نظر مي‌رسد موتور محرك رشد اقتصادي سريع اين كشور است ،وقتي كه در سالهاي ‪ ۱۹۹۱‬ميلادي تا ‪۱۹۹۶‬ ميلادي به عنوان وزير دارايي اين كشور خدمت مي‌كرد، آزادسازي اقتصادي در هند را بهبود بخشيد و به سرمايه‌گذاري اساسي در توسعه اين كشور كمك كرد.

بسياري از كشورهاي عضو گروه ‪ ۸‬هم اينك خواستار ارتقاي سطح همكاريهاي اقتصادي با اين كشور هستند و انتظار مي‌رود كه از وي استقبال گرمي به عمل آورند.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن