تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803673155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملي جوانان در جغرافياي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سازمان ملي جوانان در جغرافياي ايران
پيش بيني رديف بودجه براي اوقات فراغت، ارائه گزارش روند ازدواج و طلاق در دو ماهه نخست سال جاري، تاكيد بر نوآوري در برنامه هاي جوانان سمناني، برگزاري جلسه كارگروه اوقات فراغت استان گيلان، برنامه ريزي دقيق براي اوقات فراغت جوانان بوشهري، تاكيد بر نقش خانواده ها در امر اوقات فراغت جوانان زنجاني، تاكيد بر تعامل دستگاههاي دولتي در برنامه هاي فراغتي جوانان لرستاني و برگزاري 5 كارگاه ازدواج موفق براي دانشجويان ايلامي از جمله فعاليت‌هاي سازمان ملي جوانان در اين هفته بوده است.


به گزارش باشگاه جواني برنا، سازمان ملي جوانان طي هفته گذشته در قالب اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي خود اقدامات مناسبي ويژه جوانان در استان‌هاي كشور داشته است كه در اين گزارش تنها به برخي از آنها اشاره مي‌شود. همچنين نتايج برخي تحقيقات و نظرسنجي‌هاي متقن اين سازمان نيز در اين گزارش گنجانده شده است.

رديف بودجه اوقات فراغت

در سي امين جلسه شوراي عالي جوانان، پيش بيني رديف بودجه برنامه ساماندهي اوقات فراغت جوانان در كليه دستگاه هاي اجرايي و استانداري ها به تصويب رسيد و بر اساس اين مصوبه، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور موظف است، همه ساله نسبت به تخصيص اعتبار ذيل رديف اعلام شده، بر اساس پيشنهاد سازمان ملي جوانان اقدام كند.

در اين جلسه، كه به رياست دكتر پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور برگزار شد، گزارش روند اجراي برنامه هاي اوقات فراغت جوانان اعلام و مقرر شد، كليه دستگاه هاي اجرايي در سطوح ملي و استاني، همه ساله قبل از شروع سال جديد، اقدامات و فعاليت هاي اجرايي دستگاه متبوع را ذيل برنامه هاي اوقات فراغت جوانان با ذكر اهداف كمي و كيفي، طرح ريزي و به سازمان ملي جوانان اعلام كنند. در اين راستا، سازمان ملي جوانان موظف به تجميع اقدامات و ارائه گزارش به شورا خواهد بود.

ازدواج و طلاق در دو ماهه نخست سال جاري

همچنين معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان در سي امين جلسه شوراي عالي جوانان، ضمن ارائه گزارش بررسي روند ازدواج جوانان در ده سال اخير طي از وقوع 182 هزار و 825 واقعه ازدواج در دو ماهه اول سال جاري خبر داد.

دكتر اسحاقي از وقوع 16 هزار و 736 طلاق در دو ماه اول سال جاري خبر داد و اظهار داشت: اين تعداد مربوط به كل ازدواج هاي صورت گرفته در سال جاري و سال هاي گذشته است و بر اين اساس مي توان نتيجه گرفت كه در مقابل هر 100 ازدواج 9 مورد طلاق اتفاق مي افتد كه به طور عمده بيشترين ميزان طلاق ها مربوط به چهار سال اول زندگي است.

وي با اشاره به جمعيت 15 ميليوني جوانان 15 تا 29 سال مجرد كشور گفت: لازم است كه هر سال، يك ميليون و 153 هزار ازدواج واقع شود. در سال 86 نسبت به سال 85 شاهد نرخ رشد 1/8 ازدواج جوانان و كاهش 2/6 درصدي طلاق بوده ايم و بر اساس آمار به دست آمده، بيش از 80 درصد دختران جوان قبل بيست و چهارسالگي ازدواج مي كنند.

معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان سن 27- 15 سال به عنوان سن بهنگام ازدواج جوانان اعلام كرد و افزود: سن 18 تا 24 سال براي دختران و سن 21 تا 27 سال براي پسران، سن مناسب ازدواج است.

ضرورت نوآوري در برنامه هاي فراغتي جوانان سمناني

استاندار و رئيس ستاد ساماندهي امور جوانان استان سمنان در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان گفت: دستگاه‌هاي متولي از برنامه‌هاي تكراري فاصله بگيرند و با توجه به سال نوآوري، برنامه‌هاي نو و تازه‌اي در راستاي تمايلات جوانان اجرا كنند.

وي ضمن تأكيد بر اهميت جايگاه خانواده‌ها در آموزش فرزندان افزود: غني‌سازي اوقات فراغت گستره وسيعي را در برمي‌گيرد كه پرداختن به همه آن‌ها از حيطه توان دولت خارج است لذا با آموزش خانواده ها مي‌توان تا حدود زيادي اين خلاء را جبران كرد.

از مصوبات اين جلسه مي‌توان به چاپ بروشور اطلاع رساني اوقات فراغت هر شهرستان به تيراژ 5 هزار نسخه و توزيع منزل به منزل، ايجاد تلفن گوياي اوقات فراغت به صورت 24 ساعته، قرار دادن تمام ظرفيت‌هاي استان به ويژه سالن‌ها، فضاهاي آموزشي و امكانات اردويي در اختيار جوانان با نظارت سازمان ملي جوانان، در نظر گرفتن حداقل هزينه‌ها جهت شركت تمام خانواده‌ها در برنامه‌هاي اوقات فراغت و اجراي برنامه‌هاي اوقات فراغت در پارك‌ها در قالب جشنواره تابستاني پارك‌ها اشاره كرد.

جلسه كار گروه اوقات فراغت استان گيلان

جلسه كارگروه فرهنگي، هنري، كتاب‌خواني و گفتگوي جوانان كميته اوقات فراغت استان گيلان با حضور اعضاء كارگروه و مدير سازمان ملي جوانان استان برگزار شد.

در اين جلسه "حجت الاسلام مهدوي" رئيس سازمان ملي جوانان استان ضمن تشريح جايگاه ويژه اين كارگروه و وظايف اعضاء آن به تشريح كاركردهاي آينده در زمينه اوقات فراغت جوانان از جمله برگزاري نمايشگاه اوقات فراغت، جشنواره اوقات فراغت، پوشش خبري و تصويري صدا و سيما در زمينه اطلاع‌رساني هر چه بيشتر، تهيه دفترچه‌هاي اوقات فراغت و موارد ديگر پرداخت. وي اظهار داشت: با توجه به ستادي بودن سازمان ملي جوانان، ما بايد در زمينه اوقات فراغت در سه محور اطلاع‌رساني، نظارت و ارزيابي فعاليت كنيم.

از مصوبات اين جلسه مي‌توان به اختصاص غرفه براي امور كتابخانه در نمايشگاه اوقات فراغت، برگزاري جنگ شادي، معرفي نخبگان تحت پوشش هر دستگاه جهت اعطاء عضويت رايگان كتابخانه، تقدير از مربيان و دستگاه‌هاي غير دولتي برتر و موارد ديگر اشاره كرد.

آغاز به كار 5 كارگروه مهم در سازمان ملي جوانان بوشهر

مدير سازمان ملي جوانان استان بوشهر اظهار داشت: پنج كارگروه فرهنگي و هنري، تربيت بدني و گردشگري، رسانه و تبليغات، مهارت آموزي و نظارت و ارزيابي در رابطه با برنامه هاي اوقات فراغت تشكيل شده است.

وي در دومين نشست ستاد ساماندهي امور جوانان استان با تأكيد بر اهميت برنامه ريزي دقيق براي برنامه هاي اوقات فراغت، اين مقوله را يكي از مهمترين بسترهاي هويت يابي جوانان اعلام كرد.

"حجت الاسلام ابراهيمي" ضمن اشاره به اين موضوع اظهار داشت: پنج كارگروه فرهنگي و هنري، تربيت بدني و گردشگري، رسانه و تبليغات، مهارت آموزي و نظارت و ارزيابي در رابطه با برنامه هاي اوقات فراغت تشكيل شده است. وي با اشاره به برپايي نمايشگاه اوقات فراغت افزود: در حاشيه اين نمايشگاه نشست هاي تخصصي جوانان، ديدار با جوان ياوران و گفتمان جوان برگزار مي شود و همچنين بر نظرسنجي و نيازسنجي جوانان در حوزه برنامه هاي فراغتي تأكيد خواهد شد.

نقش خانواده در پر كردن اوقات فراغت جوانان زنجاني

استاندر زنجان در دومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان نهاد خانواده را از مهمترين شاكله­ها در جامعه خواند و بر بر نامه­ريزي دستگاههاي اجرايي استان نسبت به اوقات فراغت با كيفيت مناسب تأكيد و تصريح كرد: سلامت جامعه، آينده­نگري جوانان، آموزش و تربيت آنها از اولويت­هاي كاري خدمتگزاران مردم در دولت نهم به شمار مي­رود كه مديران دستگاههاي اجرايي مي­بايست با مهم دانستن حوزه جوانان، با استفاده از نظرات كارشناسان امر، برنامه­هاي خود را جهت سياستگزاري لازم به ستاد ساماندهي امور جوانان ارائه كنند.

"نوذري" توجه به خروجي اوقات فراغت را از اولويت هاي كاري دولت خواند و افزود: بايد با برنامه­ريزي منسجم در اين حوزه شاهد افزايش ارزش افزوده باشيم.

ضرورت تعامل بين دستگاهي در غني سازي اوقات فراغت در لرستان

استاندار لرستان در سومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان گفت: متاسفانه بيش از نيمي از دستگاه‌هاي اجرايي همگام و همراه با برنامه‌هاي امور جوانان نبوده و در راستاي تحقق اهداف جوانان حركت نكرده‌اند.

وي در سومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان گفت: وحدت، رمز همه پيروزي‌هاست و عدم وحدت دستگا‌ه‌هاي اجرايي مانع رسيدن به اهداف ارتقاء و توسعه امور جوانان است. "سيد حسين صابري" در ادامه تصريح‌كرد: متاسفانه بيش از نيمي از دستگاه‌هاي اجرايي همگام و همراه با برنامه‌هاي امور جوانان نبوده و در راستاي تحقق اهداف جوانان حركت نكرده‌اند.

استاندار لرستان از مسئولان خواست تا شفافيت در عملكرد حوزه جوانان را سرلوحه كار خود قرار دهند و ادامه داد: اگر همه دستگاه‌هاي اجرايي در راستاي اهداف توسعه و تقويت امور جوانان حركت كنند، قطعا شاهد تغييرات اساسي در مسائل مربوط به جوانان خواهيم بود.

برگزاري كارگاههاي ازدواج موفق در ايلام

سازمان ملي جوانان استان ايلام به منظور آگاهي بخشي و آموزش­هاي پيش از ازدواج، تعداد 5 كارگاه ازدواج موفق براي دانشجويان دانشكده­هاي پزشكي و پرستاري دانشگاه علوم پزشكي برگزار كرد

برگزاري كلاس­ها و كارگاههاي آموزشي پيش از ازدواج و راه­اندازي مراكز مشاوره جوانان از مهمترين برنامه­هاي سازمان ملي جوانان استان ايلام در راستاي گسترش فرهنگ و سنت حسنه ازدواج در سال جديد است.

در اين كارگاه آموزشي كه توسط كارشناسان و روان­شناسان تربيتي اجرا شد، دانشجويان با موضوعاتي نظير چگونگي انتخاب شريك زندگي، ملاك­ها و معيارهاي ازدواج موفق، انتظارات متقابل در ازدواج و روابط سالم اجتماعي آشنا شدند. مدير سازمان ملي جوانان استان ايلام اظهار داشت: در راستاي اجراي مصوبات ستاد ساماندهي امور جوانان، دانشگاههاي استان مكلفند دوره­هاي آموزشي پيش از ازدواج را براي تمامي دانشجويان جديد نيز در قالب كارگاه برگزار كنند.

وي در ادامه افزود: انجام فعاليت رسانه­اي فراگير به منظور ثبت نام خيرين ازدواج نسبت به نهادينه ساختن اين امر، طراحي و تدوين محتواي آموزش­هاي ازدواج و تهيه و ساخت برنامه­هاي تلويزيوني با هدف فرهنگ­سازي گسترده ازدواج از مصوبات ديگر ستاد ساماندهي امور جوانان استان در اين زمينه است.

***

در باشگاه جواني برنا ثبت‌نام كنيد: [email protected]

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//89 - 89 - 55//www.BornaNews.ir
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن