تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پيشين سازمان بين المللي انرژي : انرژي هسته اي اروپا را از وابستگي به منابع نفت و گاز روسيه خلاص مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس پيشين سازمان بين المللي انرژي : انرژي هسته اي اروپا را از وابستگي به منابع نفت و گاز روسيه خلاص مي كند
خبرگزاري فارس : رئيس پيشين سازمان بين المللي انرژي گفت اروپا بايد با توسعه انرژيهاي تجديد پذير و انرژي هسته اي از شر وابستگي به نفت و گاز روسيه خلاص شود .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه ، كلود مانديل در جمع وزراي انرژي 27 كشور اروپايي در پاريس گفت : اروپا نياز به افزايش بهره وري مصرف انرژي ، گاز مايع طبيعي بيشتر ، انرژي هاي تجديد پذير و انرژي هسته اي بيشتر دارد.
مانديل كه طي سالهاي 2003 تا 2007 رياست سازمان بين المللي انرژي را بر عهده داشت افزود : كشورهاي اروپايي بايد از لحاظ جايگاه سياسي در برابر روسيه به توازن و تعادل برسند . در شرايط كنوني وابستگي بيش از حد به منابع انرژي روسيه ، اروپا را در موضع ضعف قرار داده است .
وي در ادامه گفت: كوچكترين تهديد روسيه براي قطع گاز ، كشورهاي اروپايي را به وحشت مي اندازد و اتحاديه اروپا قادر نيست گاز مورد نياز خود را از ساير كشورها تامين كند .
وي تصريح كرد : بايد به اقتدار و تسلط روسيه بر اروپا خاتمه دهيم . اروپا مي تواند رفتار روسيه در زمينه انرژي را كنترل كند . كاهش وابستگي به انرژي روسيه بايد از اولويتهاي مهم سياست خارجي اتحاديه اروپا باشد .
روسيه تا كنون بارها با كاهش صادرات گاز به اوكراين ، زمينه نگراني در اروپا را فراهم كرده است . اروپا از سال 2006 تا كنون تلاشهاي زيادي را براي واردات انرژي از آذربايجان ، قزاقستان ، ليبي و الجزاير آغاز كرده است .
بر اساس آمارهاي رسمي ، اروپا تا سال 2030 بيش از پيش به منابع انرژي روسيه وابسته خواهد بود . اروپا هم اكنون 46 درصد گاز مورد نياز خود را از روسيه تامين مي كند .
مانديل گفت : امنيت انرژي نقش مهمي در رشد اقتصادي اروپا طي سالهاي آينده خواهد داشت .
انتهاي پيام /
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن