تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك فوق تخصص كليه: دياليزصفاقي بهترين روش شروع درمان بيماران كليوي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك فوق تخصص كليه: دياليزصفاقي بهترين روش شروع درمان بيماران كليوي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

يك فوق تخصص كليه، دياليز صفاقي را بهترين روش براي شروع درمان نارسايي مزمن كليه دانست و گفت: دياليز صفاقي به عنوان درمان مناسب، قوي و كم ضرر در دنيا مطرح است.

دكتر ايرج نجفي،عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا واحد علوم پزشكي تهران، اظهار كرد: دياليز صفاقي با استفاده از پرده صفاق و بدون دستگاه خارجي صورت مي گيرد لذا به فيزيولوژي بدن نزديك‌تر است و مانند كليه سوم، براي بيمار عمل مي‌كند.

فوق تخصص كليه و مجاري ادراري، دياليز صفاقي را روشي مناسب براي درمان كودكان تا سن قبل از پيوند كليه (زير هفت سالگي)، زنان خانه دار و داراي فرزند، افراد با كار تمام وقت، بيماران با مشكلات قلبي عروقي و نيز بيماراني كه به مراكز دياليز خوني دسترسي ندارند، عنوان كرد.

وي افزود: تمام بيماران به جز كساني كه جراحي‌هاي متعدد شكم و روده هاي بهم چسبيده و عفونت وسيع شكمي داشته‌اند؛ مي‌توانند از دياليز صفاقي استفاده كنند.

اين فوق تخصص كليه و مجاري ادراري تأكيد كرد: كاهش ميزان ابتلاي بيمار به هپاتيت B و C، قطع نشدن ادرار تا چند سال و افزايش طول عمر در دو سال اول از مزيت‌هاي آن نسبت به دياليز خوني محسوب مي‌شود.

دكتر نجفي ادامه داد: كنترل فشارخون و كم خوني در اين روش بهتر صورت مي گيرد و رژيم‌هاي غذايي سنگين به فرد تحميل نخواهد شد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اين كه دياليز صفاقي به صورت دستي و خودكار امكان پذيراست، گفت: در روش دستي هر شش ساعت بيمار مايع شكم خود را به مدت 15 دقيقه تخليه مي‌كند و در نوع خودكار بيماران در هنگام شب‌ها خوابيده و دستگاه، عمل دياليز را انجام مي دهد.

وي در مورد عوارض استفاده از دياليز صفاقي گفت: مهمترين عارضه دياليز صفاقي، پريتونيت (التهاب پرده صفاق) است كه در 95 درصد موارد با آنتي بيوتيك درمان مي‌شود ولي در صورت بروز پريتونيت مكرر، اشكال كاتتر، اختلال در پرده صفاق و خسته شدن بيمار اين روش ديگر كارآ نخواهد بود.

وي عنوان كرد: در روش دياليز خوني، بيمار بايد سه بار در هفته و هر بار به مدت چهار ساعت به مراكز دياليز خوني مراجعه كند. در اين روش از رگ‌هاي ساعد بيمار براي تعويض خون استفاده مي شود.

دكتر نجفي در خاتمه خاطرنشان كرد: در حال حاضر در ايران دستگاه دياليز صفاقي خودكار وجود ندارد و تنها نوع دستي تأمين مي شود كه هزينه آن 5/7 درصد از دياليز خوني ارزان‌تر است.

انتهاي پيام
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7622]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن