تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803673301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله جنتي: دروغ شاخدار نگوييد احمدي نژاد داماد ما نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آيت‌الله جنتي: دروغ شاخدار نگوييد احمدي نژاد داماد ما نيست
جام جم آنلاين: آيت‌الله احمد جنتي خطيب نماز جمعه تهران گفت: خيلي وقت‌ها افراد حرف‌هايي مي‌زنند كه ثابت شده نيست بلكه شايعه، افترا و دروغ است. اين‌ها گناه مضاعف دارد. نمي‌دانم چه‌طور دروغ اين‌قدر به سرعت و با گستردگي پخش مي‌شود. وي افزود: مثلا اوايل انتخابات شايع شده بود كه آقاي احمدي‌نژاد داماد ماست. اين شايعه به حدي بود كه در خارج از كشور هم درباره اين مساله از من سوال شد. بعد هم فهميدند كه اشتباه كرده‌اند، خودشان اين عقد را فسخ كردند.


به گزارش ايسنا ، آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران اظهار كرد: اين دروغ‌هاي شاخدار باعث مي‌شود اعتماد سلب شود و خوشبيني از بين برود. اين گناه، گناه بزرگي است.فلسفه‌ سياسي حرمت غيبت هم حفظ اتحاد است.

وي افزود: يكي از چيزهايي كه در وحدت اسلامي نقش تعيين‌كننده‌اي دارد، خوشبيني است. وقتي همه به هم خوشبين باشند به هم كمك مي‌كنند، اما وقتي غيبت و شايعه و دروغ مي‌آيد وحدت از بين مي‌رود. دل‌ها از هم جدا مي‌شود و با يكديگر تلفيق پيدا نمي‌كند. اسلام هم از نظر سياسي براي حفظ وحدت جامعه، غيبت را منع كرده، پس ما هم اين گناه را ترك كنيم تا وحدت محفوظ بماند. هر حرفي را نپذيريم و هر شنيده‌اي را نقل نكنيم.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: بسياري از شايعات هم دروغ از آب در مي‌آيد، مثل مسايلي كه درباره شهيد بهشتي در آن دوران مي‌گفتند. نبايد به شايعه توجه كرد؛ شايعات منجر به بدنامي و سقوط حيثيت مردم مي‌شود و ممكن است زندگي انسان وارسته‌اي را كه عمري ساده زيسته است نزد مردم دگرگون كند.

اعتكاف، خشكسالي و تحريم

وي با اشاره به فرا رسيدن ايام اعتكاف گفت: با اين‌كه در روزهاي گرم و بلند تابستان هستيم استقبال از اعتكاف به حدي است كه ظرفيت ما براي پذيرش همه كم است. كساني كه به اعتكاف مي‌روند تصميم بگيرند گناه نكنند و از گناه توبه كنند تا پاك بيرون بيايند. مراقب باشند كه مسجد محل تزكيه نفس و تهذيب آن‌هاست.

خوشبختانه ما مشكل لاينحل نداريم و پاره‌اي از آن‌ها قابل حل است. فقط همت، درايت، تدبير و عقل مي‌خواهد.

وي با اشاره به مشكلاتي از قبيل خشكسالي و تحريم در كشور خاطرنشان كرد: خوشبختانه ما مشكل لاينحل نداريم و پاره‌اي از آن‌ها قابل حل است. فقط همت، درايت، تدبير و عقل مي‌خواهد. مطمئن باشيد اگر شروع به صرفه‌جويي كنيم مشكلات‌مان به كلي از بين مي‌رود. بايد تحمل كنيم و از مشكلات بكاهيم. راهش اين نيست كه داد و قال كنيم، اين و آن را محكوم كنيم و بي‌تابي كنيم. نظام و مسوولان صادقانه كار مي‌كنند، پس گناهش را گردن افراد و دستگاه‌ها نيندازيم.

جنتي با تاكيد بر لزوم صبوري و تلاش براي كاستن از مشكل در اين شرايط اظهار كرد: ما بيش از اندازه برق مصرف مي‌كنيم. اسراف گناه است. نبايد اسراف كنيم بلكه بايد ديگران را هم از اسراف منع كنيم. در اين صورت مي‌توانيم جلوي ضايعات و بسياري از مشكلات را بگيريم.

وي افزود: هم‌چنين ما بايد با فسادي كه مسايل اقتصادي‌مان را به آتش مي‌كشد مبارزه كنيم. همه در اين راستا بايد كمك كنند. گرچه روساي سه‌گانه در خط مقدم هستند اما اين كار آن‌ها به تنهايي نيست، بلكه بدنه بايد كمك كنند و مردم، وعاظ و خطبا هم در اين راستا همكاري كنند تا مبارزه با فساد گسترش پيدا كند و مشكلات حل شود.

وي خاطرنشان كرد: سه دهك بالاي جامعه 70 درصد يارانه‌ها را مي‌بلعند و آن‌ها كه مستحق‌اند از اين يارانه‌ها استفاده نمي‌كنند. اين ظلم است. حالا اين مرد دل به دريا زده، تحول اقتصادي را مطرح كرده است. همه بايد كمك كنند، نگوييد نمي‌شود. مانند بنزين كه مشكلاتي داشت اما بالاخره حل شد. البته نبايد شتابزده برخورد شود بلكه بايد با مرحله‌بندي و اطلاع‌رساني جلو رفت.

در سيمايشان صداقت نمي ديدم

امام جمعه موقت تهران گفت: درباره‌ تحقيق از قوه‌ قضاييه و بلوايي هم كه به پا شد بايد بگويم من از ابتدا به اين مساله خيلي خوشبين نبودم و صداقتي در سيماي‌شان نمي‌ديدم. متاسفانه به كسي كه داراي سوء سابقه بوده و اتهاماتش هم در دست بررسي بود، اسناد فوق‌العاده سري دادند كه اين موضوع قابل پي‌گيري است. بعضي وقت‌ها اصل سند و گاهي هم قسمتي از سند به صورت مبهم در اختيار اين افراد قرار داده‌اند و آن‌ها هم اين چهار هزار صفحه اسناد را در 9 نقطه مخفي كرده‌اند.

وي افزود: آن وقت ببينيد چه فتنه و توطئه‌اي برپا شد. چهار نفر هم‌قسم مي‌شوند كه اگر اين گزارش خوانده نشود افشا مي‌كنند. اين مساله فراتر از قوه قضاييه است. ريشه دارد. مساله جدا كردن مردم از نظام است. سر دوام و بقاي نظام ما در 30 سال گذشته و قدرت مقابله با همه توطئه‌ها، حمايت مردم و وحدت كلمه بوده است. اكنون هم نبايد به اين شايعه‌ها توجه كرد. اميدواريم قوه قضاييه بدون عيب و نقص اين پرونده را بررسي كند و هرجا مشكلي هست و نيست اعلام كند زيرا موضوع خطرناكي است و بايد تلاش كرد خطرش به حداقل برسد.

بايد تحمل كنيم و از مشكلات بكاهيم. راهش اين نيست كه داد و قال كنيم، اين و آن را محكوم كنيم و بي‌تابي كنيم.

وي با اشاره به فروريختن ساختماني در سعادت‌آباد هم گفت: حادثه‌ بسيار دلخراشي بود. عده‌اي كارگر از شهرستان آمده بودند و يكمرتبه آن‌ها كه عمدتا جوان هم بودند با فرود آمدن ساختمان از بين رفتند.

حادثه ديگري هم در جاده قم – تهران با واژگون شدن اتوبوس مسافربري رخ داد كه عده‌ زيادي از بين رفتند. حادثه‌ مشابهي هم ديروز بر اثر خواب‌آلودگي يك راننده اتفاق افتاد. بايد براي اين‌ها فكري كرد و راه عدم تكرار اين حوادث را يافت.

جنتي با اشاره به روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نيز اضافه كرد: از نيروي انتظامي براي مبارزه با مواد مخدر تشكر مي‌كنيم اما موضوعي كه اين‌ است كه شهيد را شما مي‌دهيد و خسارت مالي و جاني را هم كشور مي‌دهد، آن وقت همه‌ اين‌ها به نفع اروپايي‌ها تمام مي‌شود. اگر ما اين راه‌ها را باز بگذاريم به ضرر آن‌هاست اما آن‌ها قدر نمي‌دانند.

وي به سالروز حمله به هواپيماي مسافربري ايرباس توسط آمريكا اشاره كرد و گفت: اين فاجعه، ننگي براي آمريكا بود. آن‌ها هر جنايتي مي‌كنند و حاميان‌شان هم از حمايت آن‌ها خجالت نمي‌كشند و دست برنمي‌دارند.

وي اضافه كرد: 18 تيرماه هم كودتاي نوژه اتفاق افتاد كه خدا مانند بسياري از حوادث به ما كمك زيادي كرد. آن‌ها مي‌خواستند با هواپيما جماران را بمباران كنند. خداوند نگذاشت اين توطئه انجام شود و جان جان ملت، انقلاب و اسلام را حفظ كرد؛ زيرا اگر اين اتفاق مي‌افتاد همه چيز از بين مي‌رفت.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن