تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

البيان:افشاگري مك كللان سياست فريبكارانه بوش را اثبات كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: البيان:افشاگري مك كللان سياست فريبكارانه بوش را اثبات كرد
يك روزنامه اماراتي نوشت: انتشار كتاب جديد سخنگوي سابق كاخ سفيد سند و گواهي ديگري از سياست فريبكارانه دولت بوش آمريكا در قبال كشورهاي منطقه خاورميانه به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه البيان درباره كتاب "در داخل كاخ سفيد چه مي گذرد" كه اسكات مك كللان سخنگوي سابق كاخ سفيد آن را منتشركرده است، نوشت: دراين كتاب ازمسائل مهمي نظيرجزييات تصميم گيري سياسي، جزييات گمراه كننده افكارعمومي، سانسورخبري و دستكاري دراطلاعات وداده ها براي سيطره بر افكار عمومي داخلي آمريكا و بين المللي پرده برداشته شده است.

اين روزنامه با اشاره به اينكه مهمترين تصميم دولت بوش جنگ برضد عراق بود، نوشت : پس ازاينكه حمله ارتش آمريكا به عراق خسارات زيادي را به كشورهاي منطقه ، ملت هاي جهان بويژه ملت آمريكا وارد كرد، مك كللان تصميم گرفت تا دراين كتاب گوشه اي از حقايق و واقعيت پشت پرده سياست فريبكارانه دولت بوش را براي همگان افشا كند.

سياست فريبكارانه - همانطوري كه مك كللان آن را بدين نام خوانده است - برتصميمات سياسي دولت بوش دراين برهه زماني سيطره دارد و اين برهه زماني ازمهمترين و خطرناك ترين دوره ها درسياست خارجي آمريكا به شمار مي رود.

دوره حاكميت بوش بر كاخ سفيد شاهد تحولات ريشه اي در روابط بين المللي بود. زيرا وي خودسرانه سرنوشت جهان را به بازي گرفت و تلاش كرد تا سازمان ملل متحد را وادار به قبول تصميمات كاملا نادرست خود كند.

به نوشته البيان، عواقب و پيامدهاي اين تصميمات دولت بوش براي شماري از كشورها و ملت هاي منطقه خاورميانه بسيار خطرناك بود.

اين كتاب به تضاد درگفتار و كردار خبرنگار و سخنگوي سابق كاخ سفيد اشاره كرد، و برضرورت افشاي حقايق پشت پرده سياست بوش واستعفاي مك كللان ازسمت خود و نيز در نظرگرفتن منافع ملت آمريكا بجاي همراه شدن درجنايت بزرگ، دروغ پردازي، سياست فريبكارانه و به بازي گرفتن افكارعمومي تاكيد مي كند.

البيان نوشت : واشنگتن با تصميم جنگ برضد عراق نشان داد، نه تنها به افكارعمومي بلكه به خواسته جامعه بين المللي احترام نمي گذارد و تنها براي رسيدن به هدف خود به منظور مشروعيت بخشيدن به تصميمات و علمكرد اشتباهش تلاش مي كند .

در كتاب مك كللان آمده است كه درقانون و مقررات آمريكا تصميم جنگ بر ضد كشوري اتخاذ نمي شود، مگر در زماني كه شرايط ايجاب كند. درغير اين صورت اگر جنگ ضروري و توجيه پذير باشد، بايد براي آن دلايل وادله متقن مورد قبول آورده شود. اما شرايط و وضعيتي كه قبل از جنگ در منطقه حاكم بود شايستگي كافي را براي براه انداختن جنگ بر ضد عراق نداشت.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن