تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820870958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي: طرح برخورد مناسب با افراد شرور در مجلس تهيه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي: طرح برخورد مناسب با افراد شرور در مجلس تهيه مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس از تهيه طرحي توسط نمايندگان براي برخورد با افراد شرور در جامعه خبر داد و گفت: ما نبايد منتظر بمانيم تا عده‌اي از افراد شرور و ناهنجار عده‌ زيادي را دچار آسيب رواني و اجتماعي كنند و چند سال زندان و جريمه نقدي شوند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاحيه همايش دو روزه اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزاري شد، طي سخناني گفت: همه افرادي كه دلمشغولي براي اسلام و نظام دارند بايد در جهت حل و رفع مشكلات آسيب‌هاي اجتماعي گام بردارند.
وي با بيان اينكه موضوعاتي كه سازمان بهزيستي با آن مواجه است از مشكلترين مسايلي است كه در كشور وجود دارد و از پيچيدگي برخوردار است، گفت: برخي از امور و آسيب‌هايي كه در كشور وجود دارد داراي ابهامات زياد و راه‌حل هاي پيچيده است كه پيدا كردن راه حل آن بسيار مشكل مي‌باشد.
لاريجاني تصريح كرد: حل مسايل آسيب‌هاي اجتماعي با بسياري از امور ديگر از جمله شرايط اقتصادي، سنت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و برخي رفتارهاي مديريتي در ارتباط است بنابراين چون آسيب‌هاي اجتماعي موضوعات بسيار پيچيده است گاه از نظر نظريه‌پردازي نيز فقر در آن وجود دارد و بنابر اين اهتمام شما به اين مساله بايد بيشتر از ديگر شئون حكومت‌داري باشد و سختي كار نبايد شما را مايوس كند.
وي با بيان اينكه سازمان بهزيستي از يك تنوعي برخوردار است كه كمتر دستگاهي از اين ويژگي برخوردار است، اظهار داشت:‌ كار سازمان بهزيستي با افراد از ابتداي تولد تا هنگام مرگ مرتبط است و اين يك مسير طولاني است كه وجوه مختلفي دارد و به همين دليل مي‌توان براي مباحثي كه در اين نشست ساماندهي مي‌شود برنامه‌ريزي كرد و نظر صاحب‌نظران بهره گرفت.
لاريجاني گفت: يك وجه اين بحث‌ها امري تخصصي است كه صاحب‌نظران بايد در مورد آن نظر دهند اما منظر ديگري كه سازمان بهزيستي بايد بيشتر به آن اهتمام كند بحث حكومتي آن است و سازمان بهزيستي بايد از نظر حكومتي بررسي كند و ببيند كه چگونه بايد كار خود را در اين خصوص دنبال كند.
لاريجاني با بيان اينكه جوامع بشري همواره در معرض آسيب‌هاي اجتماعي است گفت: بر حسب شرايط و پيچيدگي‌ كه جوامع بشري دارد حجم اين آسيب‌ها در هر جامعه‌اي متفاوت است و حتي جوامعي كه نام توسعه‌يافتگي و قوام عقلايي برخوردار هستند بايد با شناسايي اين آسيب‌ها براي آنها راه حلي داشته باشد تا آرامش رواني در جامعه فراهم شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: حكومتي خوب است كه براي آسيب‌هاي اجتماعي فرمول حكومتي مطلوب داشته باشد خصوصا در شرايط دوران مدرنيته كه با آسيب‌هاي متنوع‌تري روبرو هستيم .
وي افزود: شرايط امروز مواهب و دردسرهاي اجتماعي دارد كه متاسفانه شما نمي‌توانيد در اين امور خيلي اقتباسي برخورد كنيد. آسيب‌هاي اجتماعي به دليل به‌هم تنيدگي با سنت‌هاي اجتماعي با گرته برداري از روش‌هايي كه ديگران دارند نمي‌توان علاج براي آنها پيدا كرد.
لاريجاني با بيان اينكه ما در مواجه با آسيب‌هاي اجتماعي با يك وزن نسبتا وسيعي روبرو هستيم، اظهار داشت: وظيفه اول و ذاتي سازمان بهزيستي اين است كه از كساني كه دچار آسيب‌هاي اجتماعي شدند صيانت كنند كه اين يك كار عظيمي است و به دليل برخورداري از تنوع بايد در اين راه از ظرفيت نخبگان استفاده كرد و با متدولوژي با اين امور برخورد كرد.
وي افزود: دولت و مجلس بايد براي صيانت از آسيب‌ديدگان به شما كمك كند و دستگاه‌هاي تبليغاتي نيز به كمك شما بيايند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به عنصر رقابت در ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت كشورهايي كه اصل رقابت در آنها وجود دارد آسيب‌هاي اجتماعي در آنها كم نيست و رقابت عنصري است كه سعادت كشور را فراهم مي‌كند و درون رقابت بايد استعدادها بالفعل شود.
وي افزود: مدينه عادله مدينه‌اي است كه بتواند زمينه خلاقيت‌ها را فراهم كند تا استعدادها بالفعل شود و اين امر نيازمند دوندگي و رقابت است و در عرصه سياست هم مردم‌سالاري از همين جنس عدالتخواهي اسلامي است و در اين رقابت‌ها ممكن است عده‌اي آسيب ببينند. مخصوصا رقابت‌هاي اقتصادي، بنابراين نه مي‌توان از رقابت غفلت كرد و نه از كنار آسيب‌هاي اجتماعي گذشت.
وي تصريح كرد: حكومتي كه بخواهد نام خوب از آن بماند بايد به اين دو موضوع يكسان توجه كند .
لاريجاني در ادامه بيان داشت: بايد با استفاده از ظرفيت فرهنگي جامعه بخشي از اين كار را به نهادهاي مردمي بسپاريم و با كمك كردن به اين نهادها باعث شويد تا آنها خودشان اينكار را انجام دهند.
وي اظهار داشت: اگر مي‌خواهيم نگاه پيشگيرانه داشته باشيد و بسياري از اين پديده‌هايي كه در يك چرخه و سازو كار در كشور بوجود مي‌آيد پيشگيري شود بايد به ريشه‌ها و علت‌ها برگرديم و اين كار تنها از عهده سازمان بهزيستي برنمي‌آيد و بايد بخش‌هاي ديگر بخصوص نهادهاي مردمي به كمك شما بيايند.
رئيس مجلس افزود: شما بايد به كل حاكميت اين موضوع را بفهمانيد كه با شما در اين كار مشاركت كنند و اينكار راحتي نيست و نيازمند اطلاع رساني زياد و حساس كردن ذهن بخش‌هاي مختلف حاكميت است.
وي ادامه داد: اينكه هر از گاهي فرياد بكشيد كافي نيست و مشكلي را حل نمي‌كند و شما بايد در اين خصوص از ظرفيت نخبگان در شعب مختلف استفاده كنيد و راه‌حل‌هايي را بدهيد كه آنها بپذيرند.
لاريجاني ادامه داد: در كشور ما در اين زمينه كارهاي فكري عميق و مهم‌تر از بودجه صورت گرفته است لذا بهتر است كه شما به جاي اينكه به دنبال بودجه براي اين كار باشيد ظرفيت‌هاي ديگر نظام را با دادن راه‌حل‌هاي مناسب حساس كنيد تا بخش‌هاي ديگر كشور قبول كند كه اين آسيب‌ها تنها سهم بهزيستي نيست و بايد همه بخش‌هاي حكومتي كمك كنند.
رئيس‌مجلس شوراي اسلامي به سازمان بهزيستي توصيه كرد كه اين موضوع را جدي بگيرند زيرا ممكن است برخي دستگاه‌ها در شرايط روزمره دچار غفلت شوند .
وي در ادامه برخي از آسيب‌هاي اجتماعي را مربوط به ظلم برخي افراد يا گروه‌هاي ناهنجار در كشور دانست و گفت: ‌بايد با اين افراد برخورد شديدي شود و اگر اين برخوردها با ساير بخش‌ها همراه نباشد ممكن است موفق نباشيد.
لاريجاني افزود:‌ همواره برخي افراد در كشور ظلم مي‌كنند و اين ظلم افراد مظلوم را دچار آسيب مي‌كند.
وي با اشاره به اخبار مربوط به تجاوز به عنف تصريح كرد: برخي از اين حوادث بسيار تكان‌دهنده است و باعث ايجاد ناامني شديد در بانوان كرده است و شما بايد علمدار اين باشيد كه با اينگونه افراد برخورد شديد شود.
لاريجاني ادامه داد: بسياري از كشورهايي كه ما به برخي از رفتارهاي آنها ايراد داريم اگر از اين صنف كارها انجام دهند كابينه آنها عوض مي‌شود زيرا اينگونه آسيب‌ها بازي با ظرفيت رواني يك جامعه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرحي توسط برخي نمايندگان براي برخورد با افراد شرور در جامعه خبر داد و گفت: ما نبايد منتظر بمانيم تا عده‌اي از افراد شرور و ناهنجار عده‌ زيادي را دچار آسيب رواني و اجتماعي كنند و چند سال زندان و جريمه نقدي شوند.
لاريجاني گفت: افرادي كه جامعه را دچار ناهنجاري‌ها مي‌كنند مصداق مفسدفي‌الارض هستند و با آرامش رواني قشري از جامعه بازي مي‌كنند.
رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه بايد با ريشه‌ها برخورد كرد، خطاب به مسئولان بهزيستي اظهار داشت: همه كساني كه در عرصه امور مدني و حكومتي دردمند هستند حساسيت كافي براي كمك به شما را دارند و شما بايد از اين فرصت استفاده كرده و با كار كارشناسي آنها را در معرض تصميم قرار دهيد.
وي در پايان تاكيد كرد مجلس با علاقمندي نتايج اين سمينار را طلب ميكند تا با درك درستي از افكار فرهيختگان در اين عرصه برسند. من هم كمك مي‌كنم اين فكر را در مجلس منتشر كنم تا نمايندگان علاقمند به شما كمك كنند تا نگاه فراگير به اين موضوع داشته باشند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن