تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 5 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800037223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونگي نوآوري ديني در حوزه مديريت شهري/ 17يك مقام مسئول در شهرداري:تعريف مباني نوآوري ديني در حوزه شهري نيازمند تعامل با حوزه‌هاي علميه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چگونگي نوآوري ديني در حوزه مديريت شهري/ 17يك مقام مسئول در شهرداري:تعريف مباني نوآوري ديني در حوزه شهري نيازمند تعامل با حوزه‌هاي علميه است
گروه اجتماعي: تعامل شهرداري با مراكز علميه و روحانيون بايد با تحقيق، پژوهش و تعريف مباني نوآورانه ديني و طراحي روش‌هاي كاربردي در مديريت شهري همراه باشد چراكه اگر اين ارتباط تنها در برقراري روابط خلاصه شود،‌ مفيد نخواهد بود.
«مهدي فتحي» معاون فرهنگي و هنري شهرداري منطقه 13 تهران در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با تأكيد بر ضرورت نوآوري‌ در حوزه مديريت شهري مبتني بر دين، به برخي از مشكلات حوزه مديريت شهري اشاره كرد و گفت: بدون شك برخورداري از ظرفيت‌هاي موجود در دين اسلام مي‌تواند منشأ خوبي براي فعاليت‌هاي جديد در اين حوزه براي رفع مشكلات شهروندان باشد، براي مثال حضرت علي(ع) و امام صادق(ع) بارها در قالب احاديثي به ويژگي‌هاي شهر خوب و مباني زندگي شهري اشاره كرده‌اند.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 13 در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «امروزه ضرورت ايجاد نوآوري ديني در كدام حوزه مديريت شهري بيشتر احساس مي‌شود؟» اظهار كرد: توجه به مباني ديني و سيره اهل بيت(ع) و كاربردي كردن آن در مديريت شهري مهم‌ترين و مناسبت‌ترين اقدام در اين حوزه است چراكه با كاربردي كردن مباني ديني در محيط شهري بسياري از مشكلات شهري قابل حل است.

فتحي با ابراز تأسف از غفلت شهروندان نسبت به موازين الهي در مؤلفه‌هاي حقوق شهروندي تصريح كرد: بايد مسئولان و شهروندان در اعمال نوآوري در حوزه مديريت شهري از دقت و جسارت كافي برخوردار باشند تا با بازنگري در شيوه مديريت شهري در حوزه فعاليت‌هاي مذهبي و اجتماعي برنامه‌ريزي كنند.

وي خواستار واگذاري مسئوليت به شهروندان در اين حوزه شد و افزود: اگر خواهان موفقيت در نوآوري ديني هستيم لازم است تا مراجع علمي و مراكز ديني همچون حوزه‌هاي علميه با شناسايي مباني ديني شهروندي و ارائه روش و شيوه مناسب به مديران شهري در بهبود وضعيت شهري كمك كنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 13 معتقد است ايجاد تعامل شهرداري با مراكز علميه و روحانيون بايد با تحقيق، پژوهش و تعريف مباني نوآورانه ديني و طراحي روش‌هاي كاربردي در مديريت شهري همراه باشد چراكه اگر اين ارتباط تنها در برقراري روابطي خلاصه شود،‌ مفيد نخواهد بود.

ارائه راهكار مناسب و عملي براي نوآوري ديني در حوزه شهري عنوان مبحث ديگر اين گفت‌وگو بود كه فتحي در پاسخ به آن خواستار تشكيل اتاق فكري متشكل از كارشناسان شهرداري و مراكز علمي و ديني شد و گفت: تشكيل اتاق فكر تنها راهكار مناسب براي رفع مشكلات جامعه كنوني است از اين‌رو اگر ما بتوانيم با همكاري اين دو نهاد به سياست‌هاي نوآورانه مديريت شهري مبتني بر دين توجه كنيم بي‌شك به توفيقات خوبي دست خواهيم يافت.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 13 در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «برگزاري برنامه‌‌هاي مذهبي و ديني در فرهنگسراها و معاونت‌هاي شهرداري تا چه اندازه مي‌تواند در نوآوري ديني در اين حوزه تأثيرگذار باشد؟» اظهار كرد: برگزاري اين برنامه‌ها كمك شاياني در ايجاد فضاي ديني شهري كرده است، همچنين بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشيم كه تذكر لساني و عملي مباني ديني هيچ‌گاه بي‌تأثير نبوده است اما نبايد از اين مسئله غفلت كرد كه اين برنامه‌ها تنها براي مدتي مي‌تواند مخاطبان ما را مجذوب خود كند و پس از مدت زمان اندكي اثرات آن كاسته مي‌شود از اين‌رو لازم است تا با ارائه نوآوري ديني در شيوه و نحوه برگزاري اين فعاليت‌ها از ابتلا به اين وضعيت جلوگيري كنيم.

وي همچنين به مشغله‌هاي زندگي شهري اشاره و تصريح كرد: دغدغه‌‌هاي زندگي شهري فرصت مطالعه را از بسياري از شهروندان گرفته است از اين‌رو بايد مديران شهري فضاي شهر را با ايجاد تابلوهايي كه به احاديث و احكام اسلامي مزين هستند، تزيين كنند تا علاوه بر ايجاد فضاي شهري اسلامي، مباني ديني مربوط به حوزه شهري را نيز به شهروندان آموزش دهند.

فتحي در پايان خواستار جهت‌گيري مديريت شهري به سمت فعاليت‌هاي اجتماعي شد و بر تأثيرات اين فعاليت‌ها در مديريت شهري تأكيد كرد.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن