تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820609037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهروز افخمی: سینما كاملا تحت تاثیر ادبیات است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: بهروز افخمی: سینما كاملا تحت تاثیر ادبیات است

بهروز افخمی گفت:سینما كاملا تحت تاثیر ادبیات است؛نه تنها در دیالوگ نویسی و قصه گویی،بلكه در«دكوپاژ» هم سینما تحت تاثیر شیوه نگارش قرار دارد.بهروز افخمی در "هم اندیشی سینما و ادبیات" با بیان این مطلب گفت:در فیلم «گاوخونی» شیوه دكوپاژ را بر اساس اصل داستان تنظیم كردم،بر این اساس دو قسمت از فیلم را با یك شیوه و یك قسمت دیگر را با شیوه ای دیگر دكوپاژ كردم.وی ادامه داد:در فیلم "گاوخونی" اقتباسی وفادار به متن و لحن داستان انجام شد كه درمیان فیلم‌های ایرانی بی‌سابقه و درسطح دنیا كم نظیر است.این فیلمساز افزود: اقتباس فیلم گاوخونی از داستان آن به گونه‌ای بود كه اغلب تصور می‌كردند تمامی داستان در فیلم خوانده شده‌است‌،در حالی كه این گونه نبود و در فیلم كمتر از نصف داستان خوانده شد.اقتباس فیلم آنچنان غیر منتظره بود كه مخاطبان بایك جلسه رمان خوانی رو به رو شدند.به گفته وی بیان و اجرای داستان در سینما معمولا به شیوه صیغه اول شخص، سوم شخص و یا چنان كه در فیلم گاوخونی اجرا شد، دوم شخص مفرد است. روش بیان داستان به صیغه دوم شخص ‌مفرد درسینمای جهان روشی استثنایی است و در سینمای‌ ایران تنها مورد اجرای‌ آن فیلم گاوخونی بوده است.وی با بیان این كه این روش‌ها از ادبیات وام گرفته شده گفت:دكوپاژ اول شخص مفرد به معنی ارایه تصویر نزدیك فرد و دید او به تماشاچی است و باور پذیری در این روش برای بیننده بسیار بالا است و گویی داستان از زبان خود شخص شنیده می‌شود.این كارگردان سینما اظهار داشت: در روش سوم شخص، داستان نویس به عنوان ناظر داستان را تعریف می‌كند و راوی جزو قهرمانان داستان نیست.افخمی خاطرنشان كرد:در شیوه استثنایی دوم شخص مفرد تماشاچی به‌نوعی اذیت می‌شود و به دلیل نداشتن عادت به این روش از داستان فاصله می‌گیرد.وی با اشاره به این كه در سینما این شیوه برای تماشاگر آزاردهنده است و موجب ایجاد فاصله می‌شود، افزود: كسانی كه علاقه‌مند به ایجاد فاصله بین تماشاچی و داستان هستند، باید به این شیوه فكر كنند.لازم به یادآوری است این هم‌اندیشی با همكاری فرهنگستان هنر ، معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد، شبكه چهار سیما، دانشكده صدا و سیما و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.مطالب مرتبطg> بهروز افخمی وفیلم زندگی امام خمینی (ره)  «گاو خونی» و هشت جشنواره‌ی بین‌المللی منبع : خبرگزاری فارس





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 633]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن