تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط سازمان نظام مهندسي كشاورزي خراسان جنوبي انجام شد برگزاري10 دوره آموزش تخصصي كشاورزي در خراسان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط سازمان نظام مهندسي كشاورزي خراسان جنوبي انجام شد برگزاري10 دوره آموزش تخصصي كشاورزي در خراسان جنوبي
خبرگزاري فارس: سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي خراسان جنوبي به منظور تحقق برنامه‌هاي خود در استان، اقدام به برگزاري 10 دوره آموزشي براي دانشجويان، كارشناسان و اعضاي اين سازمان كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان، بر اساس تفاهم‌نامه اين سازمان با دانشگاه بيرجند، دوره آموزشي پرورش قارچ خوراكي براي 200 نفر از دانشجويان و اعضاي اين سازمان، به مدت 24 ساعت در بيرجند برگزار شد.
فراگيران اين دوره آموزشي با خصوصيات غذايي قارچ و انواع مناسب قارچ براي كشت منطقه، روش تكثير و تهيه كمپوست قارچ، سيستم پرورش قارچ و اصول صحيح داشت، برداشت، بسته‌بندي و شرايط نگهداري قارچ آشنايي كامل پيدا كردند.
اين سازمان همچنين با همكاري مديريت امور فرهنگي، گروه مهندسي آب، انجمن علمي آب و گروه كارآفريني دانشگاه بيرجند، اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي تكميلي سيستم‌هاي آبياري تحت فشار كرد.
اين كارگاه آموزشي به مدت دو روز و با حضور 70 نفر از اساتيد، دانشجويان و اعضاي سازمان نظام مهندسي برگزار شد و شركت‌كنندگان با انواع سيستم‌هاي آبياري تحت فشار، كاربرد معايب و مزاياي سيستم‌هاي تحت فشار، تعمير، تعويض و مهم‌ترين ضايعات سيستم‌ها و سيستم‌هاي خودكار و كنترل از راه دور آشنا شدند.
همچنين سازمان نظام مهندسي كشاورزي خراسان جنوبي براي پيشبرد اهداف آموزشي سازمان، از جمله ارتقاي سطح دانش و مهارت‌هاي تخصصي و همچنين كمك به ساماندهي امر اشتغال توانمندي‌هاي حرفه‌اي فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي استان، دوره آموزشي اهميت و اهداف طراحي كارخانجات صنايع غذايي كشاورزي برگزار كرد.
اين دوره با حضور 30 نفر از دانشجويان و اعضاي سازمان برگزار و شركت كنندگان با اهميت و اهداف طراحي كارخانه صنايع غذايي، مراحل طراحي كارخانه، روش‌هاي طرح‌ريزي و تجزيه و تحليل جريان مواد، روش سيستماتيك طراحي كارخانه، ماشين‌آلات خط توليد و تجهيزات حمل و نقل و اتوماسيون آشنايي كامل پيدا كردند.
به منظور تحقق برنامه‌هاي آموزشي و ضرورت آموزش‌هاي علمي و كاربردي با همكاري مديريت ترويج و نظام بهره‌برداري سازمان جهاد كشاورزي، دوره آموزشي به مدت 36 ساعت براي 30 نفر از كارشناسان ناظر گياه‌پزشكي استان برگزار شد.
سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي خراسان جنوبي همچنين به دنبال تفاهم‌نامه آموزشي منعقد شده با دانشگاه آزاد اسلامي واحد بيرجند، با هدف ارتقاي سطح دانش و مهارت‌هاي تخصصي فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي، اقدام به برگزاري دوره آموزشي پرورش گاو شيري كرد.
اين دوره به مدت چهار روز، با شركت جمع كثيري از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان كشاورزي برگزار شد و اصول صحيح پرورش گوساله و تليسه، عمليات ثبت مشخصات ركوردگيري و ارزيابي تيپ در گاو شيري و تليسه‌ها، اصول صحيح رعايت بهداشت پيشگيري در واحد‌هاي گاو شيري و مكانيزم توليد و ترشح شير در گاو‌هاي شيري، از سرفصل‌هاي آموزشي اين دوره بود.
دوره آموزشي پرورش زنبور عسل نيز براي 143 نفر از كارشناسان و دانشجويان استان برگزار و شركت‌كنندگان، ضمن آشنايي با روش‌هاي نوين مديريت كلني‌ها، روش‌هاي نوين تغذيه‌ زنبور عسل و جديدترين روش‌هاي مبارزه با بيماري‌هاي زنبور عسل با روش‌هاي بكارگيري مديريت نوين در پرورش و نگهداري كلني زنبور عسل و تأثيرات رفتاري و بيولوژيكي زنبور عسل آشنا شدند.
همچنين به منظور تحقق برنامه‌هاي آموزشي براي جمعي از كارشناسان و دانشجويان دانشگاه آزاد واحد بيرجند، دوره آموزشي گل‌هاي زينتي برگزار شد.
فراگيران اين دوره ضمن آشنايي با كوددهي، آبياري باراني، هرس، سله‌شكني، مبارزه با آفات و بيماري‌هاي علف هرز، نحوه جابجا كردن درختچه‌هاي زينتي، كاشت بذر و نشا كردن، قلمه‌زدن، پيوند زدن، خوابانيدن شاخه، نحوه نگهداري گل‌هاي برداشت شده و توانايي تهيه خاك از برگ را كسب كردند.
سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي خراسان جنوبي در راستاي ارتقاي سطح دانش و مهارت فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي در كاربرد داروهاي دامي، اقدام به برگزاري دوره آموزشي كاربرد داروهاي دامي و همچنين دوره آموزشي پرورش شترمرغ كرد.
دوره پرورش شترمرغ با حضور 77 نفر از كارشناسان عضو سازمان برگزار و مواردي از جمله پرورش جوجه شترمرغ در سنين مختلف، خصوصيات رفتاري شترمرغ، جوجه‌كشي و افزايش جمعيت گله، مديريت بهداشت و بيماري‌ها، نحوه كار با دستگاه‌هاي جوجه‌كشي و نحوه تهيه جيره‌نويسي و خوراك شتر مرغ در آن ارائه شد.
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن