تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز آمار خانوارها را براي توزيع يارانه سرشماري مي‌كند فرم‌هاي سرشماري از اول مرداد توزيع مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مركز آمار خانوارها را براي توزيع يارانه سرشماري مي‌كند فرم‌هاي سرشماري از اول مرداد توزيع مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

فرم‌هاي سرشماري خانوارها براي هدفمند كردن نظام توزيع يارانه از اول مرداد ماه توزيع و اجراي طرح از 12 مرداد در سطح كشور آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد مدد ـ رييس مركز آمار ايران ـ صبح امروز در يك نشست خبري كه به منظور توضيح برنامه هاي مركز آمار در جهت جمع‌آوري اطلاعات قشرهاي مختلف جامعه برگزار شد، گفت: يكي از بندهاي طرح تحول ساختاري، هدفمند كردن نظام توزيع يارانه‌هاست.

به گفتاه او از آنجا كه مركز آمار ايران در شوراي اصلاح ساختار اقتصادي عضوست و با توجه به اينكه شناسايي قشرهاي مختلف جامعه از اركان اصلي اجراي اين طرح است، مركز با كمك طراحان پرسشنامه و اقتصاددانان و با تحقيق و مطالعه آماري پرسشنامه را آماده كرده است.

وي افزود: در اين آمارگيري دارايي‌هاي افراد را شناسايي كرده و توانمندي خانوارها را از نظر قدرت خريد بررسي مي‌كنيم تا براي برپايي عدالت، تورم را كه ممكن است براثر بالارفتن قيمت‌ها به وجود آيد متوازن كنيم.

رييس ستاد طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور اظهار كرد: در كل كشور حدود 48 هزار نفر را براي جمع‌آوري آمار به كار گرفتيم و اقدام به ايجاد 36 هزار و 400 ايستگاه در نقاط مختلف كشور به صورت 25 هزار و 800 ايستگاه شهري و 10 هزار 600 ايستگاه روستايي كرده‌ايم و آمارگيران در اين ايستگاه‌ها مستقر خواهند شد تا پس از پر كردن فرم‌ها توسط سرپرست خانوارها و تاييد نزديكترين مسجد محل و فرم‌هاي كامپيوتري كه پر كردن هر كدام حدود 20 دقيقه زمان مي‌برد توسط نماينده مركز تكميل شود.

مدد اضافه كرد: با موافقت سازمان آموزش و پرورش قرار است ايستگاه‌هاي مركز در مدارس نقاط مختلف كشور استقرار يابند.

رييس مركز آمار ايران گفت: با هماهنگي اداره پست، مطبوعات و صدا و سيما، فرم‌ها پس از چاپ در قطع A3 توسط مركز آمار ايران از اول مرداد ماه به طور رايگان در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. هم اكنون اين فرم در سايت مركز آمار ايران با نشاني www.amar.ogr.ir قرار دارد و قابل دانلود است.

به گفته او فرم‌ها حتما بايد در قطع A3 روي كاغذ تكميل شوند و مطبوعات نيز در صورت تمايل به چاپ فرم حتما بايد آن را در قطع A3 چاپ كنند.

رييس ستاد طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور افزود: تا به حال بيشتر سرشماري‌ها در زمينه هزينه‌ها انجام و كمتر از درآمدهاي مردم سوال شده است. اين طرح براي اولين بار در ايران اجرا مي‌شود و شركت در اين طرح اختياري است.

مدد درباره بررسي صحت اطلاعات ارائه شده توسط مردم گفت: پس از تكميل فرم‌ها هويت فرد را با پايگاه ثبت احوال مطابقت مي‌دهيم و در صورت غلط بودن نام فرد حذف خواهد شد.

وي در ادامه افزود: علاوه بر پايگاه ثبت احوال با پايگاه اطلاعات وزارت رفاه، پايگاه سازمان تامين اجتماعي، پايگاه بسيج اقتصادي، بانك اطلاعات مسكن، بانك اطلاعات خودرو، بانك اطلاعاتي كميته امداد، بانك اطلاعات بهزيستي و ... در اتباط هستيم و به اين ترتيب براي اولين بار اين بانك‌هاي اطلاعاتي را با هم تلفيق مي‌كنيم.

رييس مركز آمار ايران اظهار كرد: هزينه اجراي اين طرح 300 ميليارد ريال است و قرار است اطلاعات تا اوايل مهرماه در اختيار دولت قرار گيرد.

وي در پاسخ به سوالي كه به چه دليل از اطلاعات سرشماري نفوس و مسكن استفاده نمي‌كنيد؟ گفت: در آن سرشماري به اطلاعات فردي نمي‌رسيديم در حالي كه بايد مشخص باشد كه چه ميزان از هدفمند كردن يارانه‌ به هر فرد تعلق مي‌گيرد.

مدد افزود: در اين طرح فقط تا شش نفر از اعضاي هر خانواده مشمول دريافت يارانه هستند و افراد تحت تكفل را نيز در بر نمي‌گيرد. در سال‌هاي آينده پايگاه اطلاعات گسترده‌تر مي‌شود و مي‌تواند افراد متولد شده و افرادي كه ازدواج كردند را نيز در بر گيرد.

رييس ستاد طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور تصريح كرد: مركز آمار ايران حدود سه ماه است كه براي اجراي اين طرح فعاليت مي‌كند. همچنين سيستم مورد استفاده مركز ICR است كه هزار نفر در دو شفت كار تجزيه و تحليل فرم‌هاي الكتريكي را پس از تكميل حدود يك ماه انجام خواهند داد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن