تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820999064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا پايان سال جاري؛ براي 14 هزار نفر در قزوين اشتغالزايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تا پايان سال جاري؛ براي 14 هزار نفر در قزوين اشتغالزايي مي‌شود
خبرگزاري فارس: معاون برنامه‌ريزي استانداري قزوين گفت: براي ايجاد 14 هزار شغل در قالب 200 طرح در استان، به 7 هزار ميليارد ريال تسهيلات نياز است كه در صورت تأمين، اين طرح‌ها تا پايان سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، علي‌اصغر حمزه‌اي شنبه شب در جلسه شوراي اداري استان قزوين كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، بيان داشت: 200 طرح در استان قزوين داراي پيشرفت فيزيكي بيش از 90 درصد هستند كه براي تكميل اين واحدها، 7 هزار ميليارد ريال تسهيلات نياز است.
وي ادامه داد: در صورت تزريق اين ميزان تسهيلات، 200 طرح با 20 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري تا پايان سال جاري در استان قزوين به بهره‌برداري مي‌رسد.
معاون برنامه‌ريزي استانداري قزوين اضافه كرد: در اين طرح‌ها، دو سوم سرمايه توسط بخش خصوصي تأمين شده كه متأسفانه سيستم انقباضي بانك مركزي موجب شده تا بانك‌ها به صورت عملي نتوانند تسهيلاتي به اين طرح‌ها ارائه دهند.
وي افزود: 52 درصد از منابع بانكي كشور در تهران است از اين رو بانك‌هاي استان منابع كافي براي پرداخت تسهيلات ندارند.
حمزه‌اي با اشاره به تصويب سند توسعه چهارم شهرستان گفت: تاكنون سند توسعه چهارم استان قزوين به تصويب رسيده است كه در روزهاي آينده سند توسعه شهرستان قزوين نيز در كميته برنامه‌ريزي و سپس در جلسه شوراي برنامه‌ريزي به تصويب مي‌رسد.
وي تأكيد كرد: از اين پس پروژه‌هاي سند توسعه در هر شهرستان، به دستگاه‌ها ابلاغ و عمليات اجرايي پروژه‌ها آغاز مي‌شود.
معاون برنامه‌ريزي استانداري قزوين با اشاره به تورم موجود افزود: تورم يك عارضه اقتصادي‌ست اما عارضه خطرناك ديگر ركود اقتصادي‌ست كه در طول سه سال گذشته قيمت مواد پايه در واحدهاي صنعتي افزايش يافته است از اين رو واحدهاي صنعتي نياز به چندين برابر نقدينگي دارند و شرايط انقباضي بانك‌ها نيز منجر به ركود شديد در واحدهاي اقتصادي شده است.
در ادامه معاون عمراني استانداري قزوين گفت: سال جاري آخرين سال براي جذب اعتبارات بانك جهاني‌ست و در بخش اعتبارات ريالي بانك جهاني، دستگاه‌ها تا پايان تيرماه فرصت دارند تا اين اعتبارات را جذب كنند.
محمد صادق پورمهدي با اشاره به عدم تعطيلي پروژه‌ها اضافه كرد: برخي از دستگاه‌ها به راحتي و با اين دليل كه در پروژه، ضوابطي كه ما تعيين كرده‌ايم رعايت نشده است، پروژه را تعطيل مي‌كنند در صورتي مديران بايد با تعامل و رعايت ضوابط، اجازه تعطيلي به پروژه را ندهند.
وي با اشاره به كسب رتبه برتر توسط استان قزوين در ارزيابي شاخص كمي و كيفي مسكن اظهار داشت: در استان ما صد هزار نفر متقاضي مسكن هستند كه براي 35 الي 40 هزار نفر زمين در شهرستان‌هاي مختلف آماده براي شروع و دريافت پروانه ساخت است.
معاون عمراني استانداري قزوين عنوان داشت: استان ما در بحث مسكن روستايي نيز رتبه اول را كسب كرده‌ است كه به سبب نارضايتي مردم، راضي‌كننده نيست و بايد كار با شتاب بيشتري صورت گيرد تا رضايت مردم را بيش از پيش جلب كنيم.
در ادامه نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: ما نسبت به مصوبات سفر اول رئيس جمهور در شهرستان تاكستان به شدت اعتراض داريم چرا كه حق اين شهرستان ادا نشده است و در دور دوم سفر نيز بار ديگر اين تمركزگرايي در مصوبات وجود دارد و پروژه‌هاي اصلي و مهم در مركز استان ديده شده است.
امير طاهرخاني اعلام كرد: براي مثال شهرستان تاكستان تنها داراي بيمارستان تأمين اجتماعي است كه علاوه بر خدمات‌دهي به 200 هزار نفر از جمعيت خود به 150 هزار نفر از مردم بخش‌هاي مختلف آبگرم، آوج، ارداق، شال و داسفهان نيز خدمات ارائه مي‌دهد.
وي تصريح كرد: بيمارستان تأمين اجتماعي تاكستان از جهت اشغال تخت و تراكم رتبه اول را در كشور دارد و حتي ما در اين شهرستان يك پزشك متخصص قلب و يا مغز اعصاب نداريم بنابراين اين مسئله بايد در مصوبات ديده شود.
نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي پست و مقام را فرصتي براي خدمت به مردم دانست و ادامه داد: در نظام اسلامي ما مسئوليت غنيمت نيست بلكه فرصتي‌ست كه با آن مي‌توان بيش از پيش به مردم خدمت كرد و به طور حتم مسئولان كشور و استان از اين فرصت در جهت رشد، توسعه و اعتلاي همه جانبه كشور استفاده مي‌كنند.
وي به سالروز شهادت شهداي هفت تير اشاره كرد و افزود: نام شهيد بهشتي در تاريخ جاودان است چراكه ايشان در پيروزي و تداوم انقلاب و تدوين قوانين نقش بسزايي داشت و حق بزرگي بر گردن انقلاب اسلامي دارد.
در ادامه نماينده مردم بويئن زهرا در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به دليل كمبود منابع مالي، حالت انقباضي را در ساماندهي نيروي انساني ايجاد كرده از اين رو تنها در شهرستان بوئين زهرا كلاس‌هاي كمتر از 15 نفر 65 درصد مدارس به دليل به حدنصاب نرسيدن تعداد دانش آموزان، تعطيل شده است.
روح ا... عباسپور اعلام كرد: ما از طرفي مدرسه مي‌سازيم و از طرفي نيز آنها را تعطيل مي‌كنيم و اين مسئله با فرمايشات مقام معظم رهبري و آرمان‌هاي امام خميني (ره) فاصله دارد.
وي افت ولتاژ در منطقه آوج و تخريب مزارع به دليل لوله‌گذاري گاز را از ديگر مشكلات شهرستان بوئين زهرا دانست.
انتهاي پيام:/ف
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن