تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815185174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پيشگيري سازمان بهزيستي گيلان: پايين بودن سن مصرف مواد مخدر در گيلان نگران كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون پيشگيري سازمان بهزيستي گيلان: پايين بودن سن مصرف مواد مخدر در گيلان نگران كننده است
خبرگزاري فارس: معاون پيشگيري سازمان بهزيستي گيلان گفت: پايين بودن سن مصرف مواد مخدر در استان از مشكلات جدي و نگران كننده و آمار مصرف اين مواد در بين دانش آموزان و زنان روبه افزايش است.


سعيد سادات منصوري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت، تغيير الگوي مصرف مواد مخدر و پايين آمدن سن اعتياد را دو مشكل اصلي در حوزه مواد مخدر عنوان كرد و افزود: متاسفانه سن مصرف مواد مخدر در استان بين 2 تا 3 سال پايين آمده و بايد با استفاده از روش‌هاي پيشگيري و آموزش همگاني با اين مشكل مقابله كنيم.
وي تصريح كرد: در حال حاضر مواد مخدر با اسامي جديد و تحريك آميز وارد بازار شده است و موجب جذب جوانان و نوجوانان مي‌شود و مردم بايد از عوارض اين مواد جديد آگاه شوند.
سادات منصوري پايين آمدن سن مصرف در استان را از مشكلات جدي دانست و اظهار داشت: يك نمونه معتاد 10 ساله در گيلان مشاهده شده است.
به گفته وي بايد روش‌هاي درماني را به روز كرده و بحث پيشگيري جدي گرفته شود.
معاون پيشگيري سازمان بهزيستي گيلان در خصوص تعامل با پليس گفت: طرحي تحت عنوان پليس«درمان مدار» از تير ماه سال گذشته آغاز شد كه بهزيستي در اين طرح همكاري مستقيم و گسترده‌اي با پليس داشت و اين طرح همچنان ادامه دارد.
وي ادامه داد: در اين طرح تمام افراد معتادي كه جمع آوري مي‌شوند توسط كارشناسان ما بررسي شده و اگر قابل درمان باشند با اخذ تعهد به مراكز درماني معرفي مي‌شوند.
سادات منصوري اضافه كرد: در اين طرح نگاه معتاد، بيمارگونه است و كساني كه قابل درمان نيستند به مراكز بازپروري و زندان معرفي مي شوند.
معاون پيشگيري سازمان بهزيستي گيلان از تحقيقات ويژه در حوزه اعتياد خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه بين 60 تا 70 درصد مراجعان ما مصرف كننده كراك هستند كه اين ماده از هرويين فشرده و بسيار خطرناك به شمار مي‌رود و ميزان وابستگي آن بسيار بيشتر از هرويين است.
سادات منصوري با بيان اينكه سال گذشته بيش از 5 هزار و 400 نفر در مركز درماني بهزيستي استان پذيرش شدند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 26 مركز سرپايي، 3 مركز بستري در رشت و يك مركز اجتماع درمان مدار آماده پذيرش معتادان داوطلب درمان هستند.
وي با اشاره به تعداد آمار معتاد در گيلان تصريح كرد: آمار مشخص از تعداد معتادان استان در دست نيست، ولي با توجه به تعداد مراجعان و بررسي‌هاي موجود، پيش بيني مي‌كنيم 50 هزار نفر در گيلان معتاد وجود دارد كه بايد با استفاده از روش‌هاي نوين درمان شوند.
سادات منصوري، بالا بردن كيفيت كارها و افزايش تعداد مراكز درمان اعتياد را از برنامه هاي سال جاري بهزيستي استان اعلام كرد و افزود: با دقيق تر كردن نظارت‌ها و آموزش همگاني براي آشنايي مردم با معضل مواد مخدر و اعتياد، گام هاي بزرگي براي مبارزه با مواد مخدر برداشته خواهد شد.
به گفته معاون پيشگيري سازمان بهزيستي استان، گسترش مراكز كاهش آسيب و افتتاح نخستين مركز كاهش آسيب شرق گيلان در لاهيجان، از برنامه‌هاي امسال بهزيستي استان است.
وي در ادامه از افتتاح پناهگاه ويژه معتادان بي سرپناه در سال جاري خبر داد و گفت: اين مركز براي درمان معتادان در حال درمان امكان اقامت موقت را فراهم مي‌كند.
سادات منصوري اعتبار استاني بخش پيشگيري از مصرف مواد مخدر در سال جاري را بيش از 130 ميليون تومان عنوان كرد.
انتهاي پيام/ب
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن