تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودكشي زنان در كردستان عراق رو به افزايش است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خودكشي زنان در كردستان عراق رو به افزايش است
به گزارش منابع اطلاع رساني كرد زبان در شبكه جهاني اينترنت آمار خودكشي زنان از طريق خود سوزي در كردستان عراق رو به افزايش است.

در برخي سامانه رسانه‌هاي مجازي روز شنبه به نقل از مركز فوريت‌هاي پزشكي كردستان عراق اين مطلب بدون ارايه آمار مقايسه‌اي درج شده است.

اين منابع به نقل از مركز فوريت‌هاي پزشكي و منابع درماني كردستان عراق نوشته‌اند: در شش ماه نخست سال ميلادي جاري ‪ ۵۰‬زن در اين خطه اقدام به خود سوزي كرده‌اند.

يك سايت اينترنتي در اين مورد نوشت:اين رقم تنها مربوط زناني است كه بر اثر خود سوزي جان باخته‌اند و بايد آمار افرادي كه اقدام ناموفق داشته‌اند نيز به اين رقم افزوده شود.

فقط در ‪ ۱۰‬روز نخست ماه مه ميلادي ( ‪ ۱۲‬ارديبهشت تا ‪ ۳۰‬خرداد) ‪ ۱۴‬زن در بيمارستان‌هاي كردستان عراق جان خود را از دست دادند كه هفت تن از آنها خودكشي كرده و علت مرگ باقي اعلام نشده است.

يك سايت اينترنتي ديگر مي‌نويسد: در چهار ماه نخست سال ميلادي جاري ‪۵۰‬ گزارش خود سوزي زنان منتشر شده و هشت زن ديگر نيز قصد حلق آويز كردن خود را داشته‌اند.

سايت‌ها اضافه كرده‌اند: تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه علت اصلي اين رخدادها در كردستان عراق بيشتر ريشه در ازدواج‌هاي تحميلي، تجاوز، خشونت خانوادگي و فشارهاي رواني است.

اين منابع همچنين مي‌افزايند: بسياري از قتل‌هاي زنان در كردستان عراق هم به بهانه مسايل اخلاقي صورت مي‌گيرد.

از سال ‪ ۱۹۹۱‬در پي ايجاد منطقه پرواز ممنوع از سوي متجاوزين آمريكايي در شمال عراق كه اكراد در آن سكونت دارند، اين خطه به تدريج از محدوده نفوذ رژيم بعث خارج شد و اين امر در سال ‪ ۲۰۰۱‬با حمله دوم آمريكايي‌ها تكميل شد.

روند تغييرات اجتماعي در كردستان عراق كه تحت پوشش حمايت‌هاي آمريكا است سرعتي پر شتاب دارد كه به اعتقاد كارشناسان اين تغييرات اغلب مغاير با باورهاي مذهبي، اعتقادي و رسوم مردم اين منطقه است.

اين تناقض‌هاي اجتماعي موجب شده كه تضادهاي روحي ، رواني هر روز بيش از پيش در كردستان عراق ميان افراد جامعه به ويژه لائيك‌ها خودنمايي كند. ك/‪۱‬ ‪۱۱۳۹/۶۱۰/۵۶۸‬
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن