محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845512875
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى
رابطه انسان با خدا حاكمیت مستضعفان رابطه انسان با طبیعت در آخرالزمان تحقق دین واحد الهی مبارزه با سرمایه داری قرآن كریم در آیاتى چند كه به چگونگى انقلاب آخرالزمان پرداخته است معیارها و محورهایى را تبیین نموده كه بسیار با اهمیت و درخور تامل است: یكى از این محورها حاكمیت طبقه فرودست و مستضعف است. در طول تاریخ انسان همواره و همیشه ( به جز دوران كوتاهى، آن هم در جوامعى خاص و نه فراگیر و جهانى) مراكز قدرت مالى، سیاسى و نظامى در دست طبقات مستكبر و برترى طلب و سلطه طلبان اجتماعى بوده است كه با دست یازى به منابع ثروت و كالاها و مواد، سلطه خود را بر خلق خدا استوار مىساختند و انسان ها را به دلخواه خود به كار مىكشیدند و برده خویش مىساختند. بر اساس وعدههاى قرآنى این جریان ناهنجار به طور اصولى و واقعى و نه شعارى و ادعایى، در انقلاب نهایى تاریخ، ره نیستى مىپوید و طبقه قدرتمند از اریكه قدرت به زیر افكنده مىشوند و فرودستان و ضعیف نگه داشته شدگان مراكز قدرت را در دست مىگیرند و به راستى محرومان حاكم مىگردند و آرزوى دیرینه همه مصلحان و انسان دوستان و پیامبران، تحققى راستین مىیابد. این انقلاب كه به سود طبقه مستضعف صورت مىپذیرد، چون انقلاب و رستاخیز قیامت است. چنانكه در قیامت به راستى نیكان و انسان های واقعی به منزلت و جایگاه شایسته خویش دست مىیابند و ناانسان هاى انسان نما سقوط مىكنند و به كیفر مىرسند چنانكه قرآن این ویژگى قیامت را نیك تبیین كرده است «خافضة رافعة».( واقعه /3)انقلاب قیامت، گروهى را بالا مىبرد و فراتر از گروه ها و طبقات قرار مىدهد و گروهى را از اریكه قدرت به پایین مىكشد و زیردست مىسازد؛ انقلاب جهانى و نهایى موعود آخرالزمان نیز چنین است و بدون هیچ كم و كاستى و یا سهلانگارى و چشم پوشى، سلطه طلبان قدرتمند را به زیر مىافكند و فرودستان محروم را بر مراكز قدرت حاكم مىسازد.در انقلاب نهایى انقلابیون به خاطر معیارهاى دقیق الهى كه بر جان و روان آنها حاكم است و دین باورى راستینى كه در ژرفاى روحشان نفوذ كرده است، هیچ گاه از راه اصلى و الهى خویش غافل نمىمانند و جهت حركت خود را تغییر نمی دهند. بنابراین مشكل اصلى انقلاب هاى تاریخ كه پس از رسیدن به قدرت، گذشته خویش را پس پشت مىافكنند و به همه معیارها و اصول انقلاب خود پشت مىكنند، پیش نمىآید و طبقه فرودست انقلابى همواره انقلابى مىماند.این انقلاب كه در انتظار بشریت است و بشریت نیز در انتظار آن است در این آیه از قرآن مطرح گردیده است:« و نرید ان نمن علىالذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین.» ( قصص/ 5) ؛ ما مىخواهیم تا به مستضعفان زمین نیكى كنیم یعنى آنان را پیشوایان سازیم و وارث براى زمین. رابطه انسان با خدا
در این رخداد عظیم تاریخ انسان، حقیقتى كه همواره به آن وعده داده شده و هیچ گاه لباس واقعیت نپوشید و به عینیت نرسیده؛ آشكار مىگردد و عینیت مىیابد. در پرتو این دگرگونى بنیادین كه جوهرى انقلابى دارد، ماهیت روابط اجتماعى دگرگون مىشود و تحولى اصولى مىیابد. یعنى روابط ناسالم انسان با انسان هاى دیگر و با طبیعت، دگرگون مىشود حتى بسیار بالاتر و در گسترهاى عظیمتر. رابطه انسان با خدا و با خود نیز تحولى ژرف مىیابد.یعنى انسان به راستى بنده خدا و فرمانبر او مىشود و در پرتو تعالیم خالص و ناب آن معلم و مربى الهى، توحید راستین آموزش داده مىشود و از توحیدهاى ناخالص فلسفهها و عرفان هاى بشرى جدا مىشود و راه مستقیم الهى روشن مىگردد و خداشناسى و خدایابى به اوج شكوفایى مىرسد و این معناى انقلاب راستین در رابطه انسان با خداست.نیز رابطه انسان با خود و چگونگى درك و دریافت خود و كیفیت احساس از خود و نیروها و استعدادهاى خود، تحولى بنیادین مىیابد و انسان به ارزش والاى خویش، به جایگاه و منزلت انسانى و به چكاد فرازمندى كه ممكن است دست مىیابد و به گستره نیروهاى نهفته در درونش، پى مىبرد و نقدینه استعدادها و روح و جسم خویش را در راه رشد اهداف پوچ و گذرا نمىنهد و به جستجوى حقایق ژرف و جاودانه وجود روى مىآورد و به جوهر هستى دست مىیابد و این انقلاب در رابطه انسان با خود خویشتن است . حاكمیت مستضعفان ما در انقلاب هاى بشرى، چنین دگرگونی هایى در این قلمروها نمىیابیم. همچنین در رابطه انسان با انسان هاى دیگر، كه از مشكلات اصلى زندگى اجتماعى است، انقلابى راستین رخ مىدهد و روابط سلطه طلبانه و استثمارى به روابط برادرانه و حق شناسانه تبدیل مىشود. در آن دوران دیگر انسانى حق انسانى را پایمال نمىكند و كسى در قلمرو جامعه انسانى، مورد استثمار قرار نمىگیرد و هر انسانى هر چند ضعیف و ناتوان به حقوق خویش بدون هیچ مانعى دست مىیابد. لازمه تفكیك ناپذیر حاكمیت مستضعفان همین است. گرچه انقلاب هاى بشرى این چگونگى را وعده دادهاند؛ اما در ظرف عینیت و عمل، چندان تحقق نیافته است و یا تحققى فراگیر و پایدار نداشته است. آن دورانى كه این وعده انسانى، بىكم و كاست در متن زندگی ها نمودى آشكار خواهد داشت و فراگیر و همگانى خواهد شد؛ در دوران حاكمیت مستضعفان است و معناى حاكمیت مستضعفان كه وعده الهى در انقلاب آخرالزمان است همین است. رابطه انسان با طبیعت در آخرالزمان انسان در رابطه خود با طبیعت نیز همواره راه ناهنجارى را پیموده و به استفاده بىرویه و نابهینه دست زده است و ناهنجارى در رابطه با طبیعت از جهاتى رخ داده است.نخست این كه در گذشته و اكنون اجتماعات انسانى، طبقات با در دست داشتن امكانات و ابزارهاى مناسب، بیش از اندازه از منابع طبیعى بهره بردارى كرده و به شاد خوارى و اسراف رو مىآورند و به تعبیر قرآن اهل اسراف و زیاده روى مىشوند و این روش در زندگى به طور طبیعى موجب محرومیت گروه هاى زیادى در جامعه مىگردد. زیرا كه منابع و كالاها محدود است و شاد خواری ها موجب كمبود مىگردد و این موجب محرومیت افراد و طبقاتى است. مثلا آب هاى شیرین كاملا محدود است، مواد شایسته براى تغذیه انسان، محدود است و بدینسان. و هر گاه طبقات مرفه بر اساس رابطه ظالمانه با محیط و طبیعت به بهره بردارى بىرویه و لذت پرستانه، به مصرف زیاد روى آورند ظلم و زیان جبران ناپذیرى به زیست سالم دیگر انسان ها وارد مىسازند و انقلاب هاى فراگیر و اصولى باید در نوع این رابطه دگرگونى پدید آورند و به تصحیح آن همت گمارند به طورى كه زیربناى بسیارى از روابط درست دیگر است و بدون تصحیح آن، روابط ظالمانه دیگر تصحیح نمىشود. قرآن كریم در آیاتى چند كه به چگونگى انقلاب آخرالزمان پرداخته است معیارها و محورهایى را تبیین نموده كه بسیار با اهمیت و درخور تامل است: یكى از این محورها حاكمیت طبقه فرودست و مستضعف است.دیگر این كه انسان هاى متمكن كه به قدرت سرمایه و ابزار مجهزند به استفاده نابهینه و ویرانگر از منابع طبیعى دست مىزنند و این استفاده نابهینه بر اساس محدودیت منابع، زمینه ساز بیدادى خانمانسوز بر همه بشریت مىگردد. زیرا كه زمین مادر هستى و مهد و گهواره زیست مناسب همه افراد انسانى است و با بهره بردارى بهینه و صرفهجویانه زیست بومى مناسب براىهمه انسانها خواهد بود و كالاها و مواد آن به همه انسان ها مىرسد و نیاز همگان را بر مىآورد؛لیكن با استفاده نابهینه و تخریب طبیعت، محیط زیست ناسالم مىشود و كالاها و منابع آن نیز پاسخگوى نیاز همگان نخواهد بود.از این رو، ظلمى فراگیر رخ مىدهد كه موجب تباهى و نابسامانى در زیست اكثریت جامعه بشرى مىگردد آنچنان كه امروزه این حقیقت تلخ، به روشنى مشهود است و به صورت فاجعه بشرى در سطح اجتماعات انسانى در آمده است.در دوران حاكمیت مستضعفان این دو جریان انحرافى از ریشه مىخشكد، زیرا روحیه استضعاف و استضعاف گرایى و حاكمیت این قشر، سدى آهنین بر سر راه هر ستم و ناروایى است و این دو ناهنجارى و ناروایى كه یكى در مصرف افزون از حد و دیگرى استفاده نابهینه از منابع و در نتیجه ویرانى و تباهى محیط زیست انسان ها است، با ماهیت حاكمیت مستضعفان ناسازگار است و در آن دوران و با انقلاب راستینى كه در رابطه انسان با طبیعت و با نعمت هاى الهى رخ مىدهد، طبقه حاكم از هر گونه استفاده زیاد و نابهینه دورى مىكند واین روحیه را در سراسر اجتماعات مىگستراند و انسان ها را از كمبودها و نابسامانی هاى زندگى رهایى مىبخشد و محیط و طبیعت خدادادى را چنانكه خدا آفریده ارزانى همگان مىكند.آرى، حاكمیت مستضعفان كه به معناى حاكمیت معیارهاى درست انسانى است، تحولاتى ریشهاى در همه ابعاد زندگى پدید مىآورد و در نتیجه زندگى، راه درست خویش را مىیابد و انسان ها همه به زیستى شایسته دست مىیابند و محیط طبیعى و منابع آن از هر گونه تخریب و تباهى مصون مىماند و چنان دورانى پیش مىآید كه انتظارهمه انسان ها است. تحقق دین واحد الهی البته مستضعفان طبق وعده الهى دین واحد الهى را بر اجتماعات حاكم مىسازند و با تئوری هاى دینى جامعه انسانى را دگرگون مىكنند و این پندار واهى و پوچ را كه ادیان الهى به دنیا كارى ندارند و تنها به مسائل آخرتى مىپردازند، كنار مىزنند و ثابت مىكنند كه دین خدا در همه ابعاد حیات انسانى نقش اصلى را بر عهده دارد و مادیت و معنویت و بُعد این دنیایى و آن جهانى زندگى انسان را سامان مىدهد و دین در متن زندگى است و نه جدا از آن و این موضوع در اصل عقیده به موعود آخرالزمان كاملا نهفته است كه موعود آخرالزمان براى گسترش عدالت در جامعههاى انسانى قیام مىكند و اوضاع ستم بار و آشفته زندگى بشرى را از میان مىبرد و دنیاى مردم را به نظم مىآورد چنانكه آخرت ایشان را. بنابراین اندیشه حذف دین از زندگى دنیایى و تبعید دین به حوزه مسائل آخرتى، با عقیده به موعود آخرالزمان به كلى ناسازگار است. چون بیشترین تاكیدى كه در تعالیم اسلامى موضوع آخرالزمان بر آن شده است عدالت اجتماعى است نه اصل خداباورى یا پرهیزپیشگى شخصى و درونى و روحى حتى مىتوان گفت كه صفت بارز و آشكار و عمومى كه در اكثریت قاطع تعالیم ما درباره موعود آخرالزمان بدان اشاره شده موضوع عدل و عدالت است و دین یك حقیقت این دنیایى است و به زندگى مردم در متن جامعههاى انسانى نظر دارد و مشكلى است كه انسان ها هنوز براى آن راه حلى عملى و عینى نیافتهاند. بنابراین در پرتو حاكمیت مستضعفان، دین نقش اصلى خویش را ایفا مىكند و به متن زندگی ها و به ژرفاى آن گام مىگذارد و ریز و درشت مسائل فردى، خانوادگى و اجتماعى را در هر مقوله و زمینه، سامان مىبخشد و اندیشه هاى ضد دینى را كه به تبعید دین از متن زندگى پرداختهاند، رسوا مىكند. انسان به راستى بنده خدا و فرمانبر او مىشود و در پرتو تعالیم خالص و ناب آن معلم و مربى الهى، توحید راستین آموزش داده مىشود و از توحیدهاى ناخالص فلسفهها و عرفان هاى بشرى جدا مىشود و راه مستقیم الهى روشن مىگردد و خداشناسى و خدایابى به اوج شكوفایى مىرسد و این معناى انقلاب راستین در رابطه انسان با خداست. آنچه تاكنون گفته شد، تبیین برخى از ابعاد این آیه كریمه است كه از دوران آخرالزمان و موعود آن سخن گفته است. روشن تر از این آیه كه در زمینه حاكمیت دین بر كل اجتماعات انسانى است و به انقلاب نهایى و جهانى موعود آخرالزمان اشاره دارد، آیه دیگرى است درباره همین موضوع یعنى حاكمیت طبقه مستضعف در دوران موعود آخرالزمان:«وعدالله الذین امنوا منكم و عملواالصالحات لیستخلفنهم فى الارض كما استخلف الذین من قبلهم و لیمكنن لهم دینهم الذى ارتضى لهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم امنا...» (نور/56) ؛ خداوند آنان را كه ایمان آوردند از شما و نیكىها كردند، وعده داد كه به یقین ایشان را در زمین خلیفه كند، چنانكه آنان را كه از پیش بودند خلیفه ساخت و دینشان را باز بگستراند، آن دین كه بپسندید براى آنان و هم آنان را از پس بیمى كه دارند، بى بیمى دهد و ایمنى ...در این آیه كریمه از خلافت بر زمین در پرتو تمكن و قدرت دینى سخن رفته است كه مؤمنان صالح فرمانروایان زمین مىشوند و در پرتو ایمان و باور دینى و حاكمیت بخشیدن به اصول و فروع دین، به ساختن جامعهاى انسانى مىپردازند و انجام تاریخ انسان پس از آن همه نابسامانی ها و ناهنجاری ها به سامانى الهى و دینى مىرسد. پس در همین زیست فیزیكى و دنیایى، آن كه آخرین حرف را مىزند و پناه راستین بىپناهان تاریخ مىگردد و انسان هاى در بند و مظلوم را رهایى مىبخشد حاكمیت دینى و تفكر الهى است و میدان دار اصلى و نقطه پایان تاریخ به دست دین و تفكر دینى است نه به دست تفكر ظالمانه سرمایهدارى غربى و نه اصول مادى كمونیست هاى شرقى. كه این هر دو در تجربه و عمل از سامان بخشى به محدوده كوچكى از جامعههاى انسانى، درماندهاند و در بند كوچكترین و نازلترین تمایلات خودخواهى و خودپرستى گرفتارند. مبارزه با سرمایه داری محور دیگرى كه در حاكمیت مستضعفان نهفته است مبارزه با سرمایهدارى است. زیرا طبقه حاكم كه در عینیت و عمل با تمام وجود خویش استضعاف و محرومیت را لمس كردهاند و از مشكلات آن احساسى راستین دارند، هیچ گاه با سرمایهدارى سازش نمىكنند و میدان را براى یكه تازی هاى قشر مرفه و شادخوار باز نمىگذارند و همه راه هاى نفوذ آنان را در بخش هاى حیاتى جامعه سد مىكنند. در آن دوران دیگر انسانى حق انسانى را پایمال نمىكند و كسى در قلمرو جامعه انسانى، مورد استثمار قرار نمىگیرد و هر انسانى هر چند ضعیف و ناتوان به حقوق خویش بدون هیچ مانعى دست مىیابد. لازمه تفكیك ناپذیر حاكمیت مستضعفان همین است.این ماهیت راه و كار مستضعفان است كه هیچ گاه با عامل اصلى محرومیت كنار نیایند و ریشه آن را در جامعه بشرى بخشكانند و این راهى است كه از آغاز نهضت هاى انبیاء مورد نظر بوده است. چنانكه قرآن كریم همواره این بعد از قیام پیامبران را ترسیم كرده است كه با طاغوتان و سلطه طلبان مالى درگیر شدند همان سان كه با سلطه طلبان سیاسى و نظامى. در قرآن كریم مىخوانیم:«و لقد ارسلنا موسى بایاتنا و سلطان مبین الى فرعون و هامان و قارون فقالوا ساحر كذاب.» (غافر/ آیات 24-23)ما موسى را با آیات خود و حجتى آشكار فرستادیم به سوى فرعون و هامان و قارون، گفتند كه او جادوگرى دروغگو است.روشن است كه از جمله اهداف این پیامبر الهى چنانكه سرنگونى نظام سیاسى فرعونى است، سرنگونى نظام سرمایه و ثروت اندوزى نیز هست كه سمبل آن در آن روزگار قارون بوده است.آرى در آن دوران سراسر عدل است كه سرمایهدارى و سلطه آن بر جامعههاى بشرى پایان مىیابد و تودههاى مظلوم بشرى از زیر یوغ سلطه این طبقه زالوصفت رهایى مىیابند و هرگونه بهره كشى ظالمانه از میان مىرود و استثمار، این پدیده شوم، ره نیستى و زوال مىپوید و این لازمه طبیعى حاكمیت طبقه پایین و مستضعف است كه به دوران سیاه ظلم قشرى اندك بر تودههاى عظیم انسانى پایان دهد.منبع:كتاب عصر زندگى، فصل، عدالت اجتماعى، محمد حكیمی .
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]
صفحات پیشنهادی
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى. انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى رابطه انسان با خدا حاكمیت مستضعفان رابطه انسان با طبیعت در آخرالزمان تحقق ...
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى. انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى رابطه انسان با خدا حاكمیت مستضعفان رابطه انسان با طبیعت در آخرالزمان تحقق ...
آبزیان بینظیر زمین
آبزیان بینظیر زمین · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · فرزند ارشد علامه طباطبایی(ره) درگذشت. . نمایش تصادفی مطالب . ...
آبزیان بینظیر زمین · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · فرزند ارشد علامه طباطبایی(ره) درگذشت. . نمایش تصادفی مطالب . ...
مرخصی افسر زن انگلیسی برای مسابقه ملکه زیبایی!! ()
چک 2 میلیون تومانی آقای وزیر در آخرین روز دولت نهم · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · مرخصی افسر زن انگلیسی برای مسابقه ملکه زیبایی!! () . ...
چک 2 میلیون تومانی آقای وزیر در آخرین روز دولت نهم · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · مرخصی افسر زن انگلیسی برای مسابقه ملکه زیبایی!! () . ...
مرخصی افسر زن انگلیسی برای مسابقه ملکه زیبایی!!
چک 2 میلیون تومانی آقای وزیر در آخرین روز دولت نهم · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · مرخصی افسر زن انگلیسی برای مسابقه ملکه زیبایی!! () . ...
چک 2 میلیون تومانی آقای وزیر در آخرین روز دولت نهم · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · مرخصی افسر زن انگلیسی برای مسابقه ملکه زیبایی!! () . ...
دکوراسیون داخلی آنتیک
... بهبود وضعيت معيشت كارگران منوط به اعمال قانون تامين اجتماعي است . ... آقای وزیر در آخرین روز دولت نهم · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى . ...
... بهبود وضعيت معيشت كارگران منوط به اعمال قانون تامين اجتماعي است . ... آقای وزیر در آخرین روز دولت نهم · انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى . ...
کروماکی یا پرده سبز در ادیوس -
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · 11 محصول غیر مجاز خوراکی و مصرفی · اشکال در ساخت دکمه در بانک اطلاعاتی اکسز · نمايشگاه آثار گرافيك در حوزه هنري ...
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى · 11 محصول غیر مجاز خوراکی و مصرفی · اشکال در ساخت دکمه در بانک اطلاعاتی اکسز · نمايشگاه آثار گرافيك در حوزه هنري ...
اعجاز الهی، پشتوانة قیام امام مهدی(عج)
اعجاز الهی، پشتوانة قیام امام مهدی(عج) ... به همين خاطر، به همان اندازه كه بايد ترسيم شخصيّت فردي و اجتماعي حضرت مهدی(ع) منطبق با قرآن و حديث ... به زبان سادهتر پاسخ به اين پرسش كه ظهور و انقلاب حضرت ولي عصر(عج) از چه جنسي است؛ ... وقايع، دگرگونيها، تحولات و انقلابهايي كه انسانها از روز نخست تا به امروز با آن رو به ...
اعجاز الهی، پشتوانة قیام امام مهدی(عج) ... به همين خاطر، به همان اندازه كه بايد ترسيم شخصيّت فردي و اجتماعي حضرت مهدی(ع) منطبق با قرآن و حديث ... به زبان سادهتر پاسخ به اين پرسش كه ظهور و انقلاب حضرت ولي عصر(عج) از چه جنسي است؛ ... وقايع، دگرگونيها، تحولات و انقلابهايي كه انسانها از روز نخست تا به امروز با آن رو به ...
قیام مهدی(عج)از نوع اعجاز پيامبران
به زبان سادهتر پاسخ به این پرسش که ظهور و انقلاب حضرت ولی عصر(عج) از چه جنسی است؛ آیا ... وقایع، دگرگونیها، تحولات و انقلابهایی که انسانها از روز نخست تا به امروز با آن رو به رو ... ما در زندگی خود و در رخدادهای سیاسی و اجتماعی، بسته به معلوماتمان و پیشنه ذهنی که از .... اوباما براي بهبود روابط با مسلمانان تلاش كند ...
به زبان سادهتر پاسخ به این پرسش که ظهور و انقلاب حضرت ولی عصر(عج) از چه جنسی است؛ آیا ... وقایع، دگرگونیها، تحولات و انقلابهایی که انسانها از روز نخست تا به امروز با آن رو به رو ... ما در زندگی خود و در رخدادهای سیاسی و اجتماعی، بسته به معلوماتمان و پیشنه ذهنی که از .... اوباما براي بهبود روابط با مسلمانان تلاش كند ...
نفت خانه متخصصین بازرگانی و صنایع شد
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى نفت خانه متخصصین بازرگانی و صنایع شد · الگوی دختران جوان در قرآن · توقف پرسپولیس، پیروزی استقلال · پیش بینی قیمت ...
انقلاب مهدى (عج) و دگرگونى روابط اجتماعى نفت خانه متخصصین بازرگانی و صنایع شد · الگوی دختران جوان در قرآن · توقف پرسپولیس، پیروزی استقلال · پیش بینی قیمت ...
مهدويت و جهاني شدن
24 مه 2008 – مسلمانان، منتظر ظهور فردي به نام مهدي (عج) و مسيحيان در انتظار مسيح (ع) هستند. ... اين دگرگونيها با وسعت، عمق، سرعت و ميزان تأثير آنها سنجيده ميشود و ... حاكم بر روابط اجتماعي و فرهنگي تضعيف ميشود و در پايان از بين ميرود. ... استعمار و انقلاب در تكنولوژي ارتباطات، باعث تداوم، تسلط و تثبيت فرهنگ غربي ...
24 مه 2008 – مسلمانان، منتظر ظهور فردي به نام مهدي (عج) و مسيحيان در انتظار مسيح (ع) هستند. ... اين دگرگونيها با وسعت، عمق، سرعت و ميزان تأثير آنها سنجيده ميشود و ... حاكم بر روابط اجتماعي و فرهنگي تضعيف ميشود و در پايان از بين ميرود. ... استعمار و انقلاب در تكنولوژي ارتباطات، باعث تداوم، تسلط و تثبيت فرهنگ غربي ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها