تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820948120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زاهدي خبر داد:پذيرش حدودنيمي ازكنكوريها/ حذف كنكورمنوط به تلاش آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: زاهدي خبر داد:پذيرش حدودنيمي ازكنكوريها/ حذف كنكورمنوط به تلاش آموزش و پرورش است
وزير علوم، تحقيقات و فناوري از پذيرش 600 هزار دانشجو از طريق كنكور سراسري خبر داد و گفت: اين رقم پذيرش تنها مربوط به كنكور سراسري است اما در كل آموزش عالي امسال يك ميليون و 400 هزار نفر در كل آموزش عالي در سال 1387 پذيرفته مي شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمد مهدي زاهدي صبح روز گذشته در حاشيه بازديد از برگزاري كنكور 87 در حوزه دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به مهر در مورد ظرفيت پذيرش داوطلبان در دانشگاهها در سال جاري افزود: امسال بيش از يك ميليون و 400 هزار ظرفيت در مجموع آموزش عالي آموزش عالي كشور شامل پيام نور، جامع علمي كاربردي، آزاد اسلامي، غيرنتفاعي ها و آموزشكده فني و حرفه اي ايجاد شده است.

وي با اشاره به ظرفيت پذيرش كنكور 87 به مهر گفت: از طريق كنكور سراسري نيز حدود 600 هزار داوطلب وارد دانشگاه مي شوند كه اين افراد وارد دانشگاههاي پيام نور، جامع علمي كاربردي، آموزشكده هاي فني و حرفه اي، وزارت بهداشت و دانشگاههاي دولتي وزارت علوم مي شوند.

وزير علوم در پاسخ به اين پرسش كه آيا سال 90 آخرين سال برگزاري كنكور سراسري است، ابراز اميدواري كرد: طبق آنچه در قانون آمده است، سال 90 بايد آخرين سال برگزاري كنكور باشد. البته اجراي قانون منوط بر اين است كه وزارت آموزش و پرورش تمهيدات لازم را براي برگزاري آزمونهاي استاندارد به صورت ملي و در مقاطع پيش دانشگاهي و دوم دبيرستان فراهم كند.

زاهدي افزود: وزير آموزش و پرورش به انجام اين كار علاقه مند است و وزارت علوم نيز بستر لازم را براي حذف كنكور فراهم كرده است و حتي سال آينده نيز آمادگي دارد كه بر اساس قانون پذيرش را بر اساس آزمونهاي استاندارد و سوابق تحصيلي پذيرش را انجام دهد.

وي در مورد امنيت كنكور نيز گفت: روز گذشته به اندازه كافي رسانه ها درباره امنيت كنكور اطلاع رساني كرده اند. در قرنطينه هاي كنكور امنيت بالايي وجود دارد و در طي مسيري كه سئوالات بايد به حوزه هاي كنكور حمل شوند كنترل شديدي اعمال مي شود.

وزير علوم افزود: در مسير جابجايي و توزيع سئوالات نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات حضور دارند و در حوزه ها نيز سئوالات در بسته هاي چند لايه اي قرار دارند به طوريكه آخرين لايه آن در سر جلسه آزمون باز مي شود و امكان ندارد سئوالي قبل از جلسه آزمون از بسته بيرون آمده باشد.

وي با اشاره به توسعه تحصيلات تكميلي گفت: در اين دولت توجه ويژه به تحصيلات تكميلي شده است. در سال 84 ظرفيت پذيرش دوره دكتري دو هزار نفر بود در حالي كه در سال جاري به چهار هزار نفر افزايش مي يابد و در كارشناسي ارشد نيز در سال 84 ظرفيتي معادل 20 هزار نفر ايجاد شد كه اين رقم امسال رشد 100 درصدي دارد و به 40 هزار نفر مي رسد.

وزير علوم درباره زمان آغاز سال تحصيلي دانشگاهي در سال جاري افزود: در اين زمينه لايحه اي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه داده شده است و منتظريم در اين زمينه تصميم گيري نهايي صورت گيرد.

وزير علوم به همراه عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان سنجش صبح روز گذشته از حوزه هاي كنكور در دانشگاه علم و صنعت و مركز پيش دانشگاهي شهيد صديقه رودباري و هنرستان نرگس بازديد كردند.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن