تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817663978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بـيـل گـيـتـس از زبـان خـودش...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بـيـل گـيـتـس از زبـان خـودش...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

همه حرف‌هايي كه بيل گيتس (Bill Gates ـ موسس كمپاني Microsoft) در عمر حرفه‌اي خويش زده است، درست و منطقي نبودند. به‌عنوان مثال، نقل شده است كه او در سال 1981 گفته بود: «مقدار 640K حافظه براي همه كافي است»...

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در وبلاگ"بلاگ نوشت" به نشاني http://www.blognevesht.com آمده است: او درباره اين حرفش در سال 1996 به اخبار تجاري Bloomberg گفت: «من تاكنون حرف‌هاي احمقانه و اشتباهي زده‌ام، اما اين سخن را من نگفته‌ام. هيچ كس هيچگاه نمي‌تواند بگويد كه يك مقدار مشخصي از حافظه، براي تمام زمان‌ها و تمام افراد كفايت مي‌كند. من از نسبت داده شدن اين سخن احمقانه كه مي‌گويد 640K حافظه كفايت مي‌كند، ضربه خورده‌ام. اين شايعه مدام تكرار شد و تكرار شد. زماني كامپيوتر مي‌رفت تا به حافظه 512K دست يابد، اما ما هميشه سعي مي‌كرديم تا اين مقدار را افزايش دهيم. من هرگز چنين حرفي نزدم، من عكس اين سخن را گفته‌ام.»

در اين نوشته آمده است: براي جمع‌آوري سخناني كه گيتس واقعا آنها را نقل كرده است ما به سراغ آرشيو سايت‌هاي معتبري چون Microsoft و IDG News رفتيم. مرور مصاحبه‌ها و سخنان بيل گيتس يادآوري مي‌كند كه وي يك مرد رويايي و باهوش است با گستره عظيمي از دانش.

در زير بعضي از سخناني كه از هوش و ذكاوت وي ناشي شده‌اند را مي‌خوانيد: اگر من شخصي بودم كه فقط مي‌خواست برنده شود، تاكنون بايد وارد عرصه ديگري مي‌شدم. فكر نمي‌كنيد كه اگر من در ذهنم خط پاياني را متصور بودم، سال‌ها پيش بايد از آن گذر كرده باشم؟(مصاحبه با مجله Playboy ـ 1994)

ما هميشه درباره اتفاقاتي كه در دو سال آينده رخ خواهد داد، اغراق مي‌كنيم، اما آنچه كه در 10 سال آينده رخ خواهد داد را خيلي كم تخمين مي‌زنيم. هرگز اجازه ندهيد كه ركود و سكون به سراغتان بيايد.(كتاب «راه پيش رو» ـ انتشارات پنگوئن ـ 1996)

خوب، يادتان باشد كه من مالك دلارها نيستم. من فقط مالك سهامي در مايكروسافت هستم. بنابراين اين ارقام وحشتناكي كه شما نقل مي‌كنيد، تنها از طريق ضرب كردن به‌دست مي‌آيند!(مصاحبه با مجله Playboy ـ 1994)

آرزو داشتم كه ثروتمند نبودم. چون از آن چيزهاي خوبي به‌عمل نمي‌آيد. (سخنراني در سياتل ـ 2006)

منصفانه است اگر آنچه كه امروزه ابداع مي‌شوند را با اختراع ماشين چاپ، تلفن و راديو يكسان بدانيم. اين ابزارهاي ارتباطي تاثيرات شگرفي دارند. آنها جهان را به مكان كوچكتري بدل مي‌كنند. آنها به علم كمك مي‌كنند تا شايسته‌تر پيش رود. آنها به سياست كمك مي‌كنند تا گام در مسير جديدي بگذارد. حالا كامپيوترهايي كه به اينترنت متصل مي‌شوند، از همه ابزارهاي ارتباطي موجود، قدرتمندتر عمل مي‌كنند.(كنفرانس «جوامع اينترنتي» ـ دانشگاه هاروارد ـ 1996)

مي‌دانيد كه بسياري از مردم تصميم مي‌گيرند تا دارايي‌هايشان را به فرزندانشان ببخشند، و البته براي اين انتخاب يك مشروعيت كاملا قانوني دارند. اما در مورد من، فكر مي‌كنم كه براي جامعه و براي فرزندانم بهتر باشد تا قسمت بزرگي از دارايي‌هايم به انجمن‌هاي خيريه مهمي واگذار شود تا در چيزهايي مثل تكنولوژي، تحصيلات، تحقيقات پزشكي، خدمات اجتماعي و خيلي موارد ديگر مصرف شود.(مصاحبه با چارلي رز ـ 1998)

من به شدت ايمان دارم كه هر ابزاري كه ارتباطات را افزايش مي‌دهد، تاثير شگرفي روي روش‌هاي يادگيري مردم از يكديگر مي‌گذارد. و بدين ترتيب آنها مي‌توانند به آزادي‌اي كه به آن علاقمندند دست يابند. (كنفرانس «مزيت‌هاي ديجيتالي شدن» در سياتل ـ 2000)

تا هنگامي كه ما به هر كودكي، به بهترين روش آموزش مي دهيم، و تا هنگامي كه شهر درونمان را پاكيزه مي‌كنيم، در كارهايي كه انجام مي‌دهيم، كوچكترين نقصي وجود ندارد.(مصاحبه با مجله Playboy ـ 1994)

هنگامي كه من به دبيرستان مي‌رفتم، كامپيوتر، چيز وحشتناكي محسوب مي‌شد. مردم درباه كارت‌هاي پانچ و دستگاه شيطاني كه صورت‌حساب‌هاي اشتباهي برايشان مي‌فرستاد سخن مي‌گفتند. هيچكس تصور نمي‌كرد كه روزي همه كارها به اين ماشين واگذار شود. (سخنراني در دانشگاه الينويز _ 2004)

اگر بخواهم درباره چيزي كه بهترين احساس را به من القا مي‌كند، صحبت كنم، از بودن در جريان انقلاب نرم‌افزاري و نتايجي كه از آن ناشي مي‌شود، خواهم گفت. شما مي‌توانيد به سراسر جهان برويد و در تمام مدارس و بيمارستانها اين كامپيوترها را ببينيد كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند. و خواهيد ديد كه چگونه اين ابزارها براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات و در نتيجه بوجود آوردن جهاني بهتر و آزادتر به‌كار گرفته مي‌شوند.(سخنراني در دانشگاه استانفورد ـ 2002)

انتهاي پيام
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن