تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم، تحقيقات و فناوري: امسال يك ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر به دانشگاهها راه مي‌يابند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير علوم، تحقيقات و فناوري: امسال يك ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر به دانشگاهها راه مي‌يابند
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، محمد مهدي زاهدي روز پنج شنبه در جريان بازديد از حوزه‌هاي برگزاري كنكور در جمع خبرنگاران افزود: امسال، نزديك به ‪ ۶۰۰‬هزار دانشجو از طريق كنكور سراسري پذيرفته شده و وارد دانشگاه هاي پيام نور، جامع علمي كاربردي، آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و مراكز دانشگاهي وزارت بهداشت مي‌شوند.

وزير علوم، ابراز اميدواري كرد سال ‪ ،۱۳۹۰‬آخرين سال برگزاري آزمون كنكور در كشور باشد و تاكيد نمود اجراي اين امر، به فراهم نمودن شرايط لازم از سوي وزارت آموزش و پرورش به منظور برگزاري آزمون‌هاي استاندارد به صورت ملي و در مقاطع پيش دانشگاهي و دوم دبيرستان بستگي دارد.

زاهدي با تاكيد بر آمادگي وزارت علوم براي حذف كنكور از سيستم آموزش عالي افزود: وزرات آموزش و پرورش به انجام اين كار علاقه مند است و وزارت علوم نيز بستر لازم را براي حذف كنكور فراهم كرده است و حتي سال آينده نيز آمادگي دارد بر اساس قانون، پذيرش دانشجو را بر اساس آزمونهاي استاندارد و سوابق تحصيلي انجام دهد.

آزمون سراسري ‪ ۸۷‬دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور، صبح امروز، پنج شنبه با حضور ‪ ۳۱۷‬هزار و ‪ ۹۰۵‬نفر داوطلب گروه رياضي و فني در ‪ ۵‬هزار و ‪ ۵۰۰‬حوزه امتحاني سراسر كشور آغاز شد.

اين آزمون، بعد از ظهر پنج شنبه ‪ ۶‬تيرماه با رقابت ‪ ۶۶‬هزار و ‪ ۵۳۳‬نفر در گروه آزمايشي هنر، ادامه مي‌يابد و متقاضيان گروه علوم تجربي به تعداد ‪ ۴۵۸‬هزار و ‪ ۸۴۲‬نفر نيز صبح روز جمعه، به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت ‪ ۱۴۶‬هزار و ‪ ۶۵۳‬نفر متقاضي گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز بعد ازظهر جمعه و ‪ ۵۱۶‬هزار و ‪ ۶۱۶‬نفر داوطلب گروه علوم انساني صبح روز شنبه در آزمون سراسري امسال شركت مي‌كنند.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن