تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816369690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اپيدمي گراني در بازار خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اپيدمي گراني در بازار خودرو
گروه خودرو- گويا كم‌كم بايد باور كرد گراني در بازار خودرو كشور به اپيدمي تبديل شده و هر چند روز يكبار اين ويروس گريبان‌ يكي از محصولات داخلي را مي‌گيرد. اين در حالي است كه اين بار ويروس گراني به خانواده سمند سرايت كرده است. خانواده‌اي كه نام ملي را يدك كشيده و بازار آن اين روزها با افزايش قيمت روبه‌رو است.
هم اكنون سمند معمولي با قيمت 13ميليون و 900هزار تومان در بازار داخلي خريد و فروش مي‌شود و مدل LX آن نيز قيمتي برابر با 15ميليون و 900هزار تومان را دارا است. سورن مدل پيشرفته سمند نيز همچنان روزهاي گراني را پشت سر گذاشته و بازارش داغ است. به نحوي كه با قيمت 18ميليون و 150هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد. قرار است بنا به گفته ايران خودرويي‌ها اواسط تير سال جاري فروش فوري سرير كه به سمند ليموزين شهرت دارد نيز آغاز شده و تعداد محدودي از آن به بازار عرضه شود. اين در شرايطي است كه قيمت اين خودرو در نمايندگي‌ها حدود 24ميليون تومان بوده و احتمالا در بازار آزاد به 28ميليون خواهد رسيد.
تيپ 6 به جاي تيپ 2
اما در حالي كه طي يكي دو هفته اخير انواع مدل‌هاي پژو 206 گران شدند، به جز تيپ 2 آن كه ارزان شد، ساير مدل‌هاي اين خودرو يا گران ماندند يا افزايش قيمتي دوباره را تجربه كردند. به نحوي كه 206 تيپ 2 هم اكنون با كاهش 300هزار توماني قيمتي برابر با 14ميليون و 700هزار تومان دارد. اما تيپ 6 اين خودرو با قيمت 18ميليون و 800هزار تومان در بازار داخل خريد و فروش مي‌شود كه نشان از افزايش 300هزار توماني آن طي چند روز اخير دارد. در ميان مدل‌هاي صندوق‌دار پژو 206 نيز مدل V9 آن گران شده و قميتش به 19ميليون تومان رسيد. برخي كارشناسان كاهش توليد پژو 206 را طي دو ماه ابتدايي سال جاري، از دلايل اساسي گراني در بازار اين محصول پرفروش عنوان مي‌كنند.
پرايد در تيررس پولدارها
اين را كه يكي دو هفته‌اي مي‌شود بازار پرايد داغ شده و گراني دامان آن را گرفته است برخي به قطع سهميه سوخت خودروهاي لوكس نسبت مي‌دهند.
به اعتقاد آنها هم‌اكنون خودرو ارزان قيمتي مانند پرايد به لحاظ آنكه 120ليتر در ماه بنزين سهميه‌اي دارد شكار خوبي براي پولدارها به حساب مي‌آيد تا به واسطه كارت سوخت آن باز هم بنزين يارانه‌اي به باك خودرو لوكس‌شان تزريق كنند. هم‌اكنون پرايد بنزين‌سوز قيمتي برابر با 8ميليون و 150هزار تومان دارد. در حالي كه قيمت مدل 132 آن به 8ميليون و 600هزار تومان رسيده است.
انزواي روآ
با آنكه پژو روآ نيز خودرويي زير 10ميليون تومان به حساب مي‌آيد اما هيچ‌گاه نتوانسته جايگاهي نظير پرايد را در بازار براي خود دست و پا كند و همواره به نوعي، قافيه فروش را به رقيب پرتيراژ خود باخته است به نحوي كه هم‌اكنون نيز برخي نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت از سردي بازار آن گفته و اذعان مي‌كنند «كسي روآ نمي‌خرد» اين در حالي است كه تفاوت قيمت اين خودرو با پرايد در حال حاضر نسبتا ناچيز است.
روآي بنزين‌سوز هم‌اكنون قيمتي برابر با 8ميليون و 300هزار تومان را در بازار دارا است و مدل دوگانه‌سوز آن نيز با قيمت 8ميليون و 600هزار تومان به فروش مي‌رسد.
بازار داغ تندر-90
بازار تندر-90 فعلا داغ داغ است. درست مثل حاشيه‌هايش!
اين خودرو كه بيش از يك‌ سال از حضورش در خطوط توليد داخل مي‌گذرد، هم‌اكنون نيز از وضعيت مناسبي در توليد و عرضه برخوردار نبوده و يكي از دلايل اساسي گراني اخير در بازار آن به همين موضوع كمبود عرضه مرتبط مي‌شود.
تندر-90 در حال حاضر با سه مدل E0، E1 و E2 در بازار داخل موجود است. به نحوي كه مدل E0 بدون كولر آن قيمتي برابر با 10ميليون و 700هزار تومان دارد و E1 نيز با قيمت 13ميليون و 500هزار تومان به فروش مي‌رسد تندر-90 E2 نيز هم‌اكنون قيمتي برابر با 15ميليون تومان را دارا است.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن