تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812034952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌جمهور در مراسم تجليل از خادمان قرآن تأكيد كرد:لزوم طراحي برنامه كلان فعاليت‌هاي قرآني براي تمام اقشار جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس‌جمهور در مراسم تجليل از خادمان قرآن تأكيد كرد:لزوم طراحي برنامه كلان فعاليت‌هاي قرآني براي تمام اقشار جامعه
گروه سياسي: رئيس‌جمهور در مراسم تجليل از خادمان قرآن‌كريم، بر لزوم طراحي برنامه كلان فعاليت‌هاي قرآني كه تمام اقشار جامعه را در بر گيرد، تأكيد كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور اسلامي ايران در چهاردهمين مراسم تكريم خادمان قرآن‌كريم، كه چهارشنبه‌ شب 5 تيرماه در محل رياست جمهوري برگزار شد، طي سخناني، قرآن را كتاب هستي و زندگي عنوان كرد.

وي افزود: تاريخ بشر در اين كتاب موجود است و سرنوشت همه افراد و ملل در گذشته، حال و آينده در آن است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: خدا انسان را موظف كرد كه از دل خاك با هدايت پيامبر به افلاك رسد و قرآن دستور اين پرواز و برنامه اين حركت است.

احمدي‌نژاد قرآن را جامع همه زيبايي‌ها، پاسخگوي همه سلايق و شكوفا‌كننده‌ استعدادها دانست و گفت: قرآن عين الهام، هنر و حكمت است و بدون آن، حركت در مسير شكوفايي استعدادها، خدايي‌شدن و خدايي‌زيستن مفهوم ندارد.

رئيس‌جمهور با اشاره به آيات ابتدايي سوره بقره گفت: قرآن براي هدايت متقين آمده‌است و اولين نشانه متقين ايمان به غيب است؛ اين ايمان به غيب، تضمين و تجلي قرآن است.

وي ادامه داد: هدايت فيضي از ناحيه خداوند است و امام واسطه اين فيض است. كانال دريافت قرآن و پي‌بردن به بطون آن، ايمان به غيب و تبعيت از آن است.

رئيس‌جمهور يادآور شد: قرائت، تفسير، ترجمه و هنر قرآني بدون امام مفهومي ندارد. ممكن است سرگرم‌كننده باشد ولي هدايت‌گر نيست.

احمدي‌نژاد ابراز كرد: امام عين حقيقت قرآن است و محال است رموز آن بر دل انسان بدون امام جاري شود.

وي با اشاره به حديث ثقلين، عترت را ضامن، مجرا و تجلي قرآن عنوان كرد و گفت: شياطين در طول تاريخ بزرگ‌ترين جنايتي كه در حق بشريت انجام داده‌اند اين بوده كه چشم، ذهن و دل انسان را از امام به سوي طاغوت، شهوات و شيطان منحرف كرده‌اند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: نگاه به قرآن بايد از دريچه وجود امام و استمداد از وي باشد. ما چقدر آدم به ظاهر اهل قرآن داشتيم كه خادم طاغوت بودند.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: انسان‌هايي كه مي‌خواستند قرآن را محو كنند، ايمان به امام را از دل انسان‌ها پاك كردند.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر اينكه قرآن بايد وارد متن زندگي شود، اظهار كرد: تجليل از خادمان قرآن يكي از راه‌هاي اين كار است ولي بايد براي تمام اقشار، صنوف و سلايق برنامه داشته باشيم و عطر دل‌انگيز قرآن بطور پيوسته در فضاي كشور پراكنده شود و اين امري شدني است.

وي با حمايت از طرح شوراي قرآني و تقدير از برنامه هاي قرآني صدا و سيما اضافه كرد: براي تحقق آرمان‌ها و اهداف قرآني مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني بايد از خود فعالان قرآني استفاده كند.

احمدي‌نژاد با تأكيد مجدد بر لزوم طراحي برنامه‌اي كلان در عرصه فعاليت‌هاي قرآني كه همه اقشار جامعه را پوشش دهد، گفت: مجلس و دولت قرآني هستند و به بركت قرآن نام ايران در دنيا مي‌درخشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در چند سال اخير قرآن پرفروش‌ترين كتاب در آمريكا بوده، يادآور شد: اين وضعيت در همه دنيا بدين شكل است و يك موج عظيم به سمت كشف حقيقت توحيد، حقيقت انسان كامل و صراط مستقيم در دنيا به راه افتاده است.

وي با بيان اينكه ادبيات ايران در بين اديان غيرابراهيمي هم طرفدار دارد تأكيد كرد: امروز بايد قرآن را به دنيا معرفي كنيم و بشريت راهي جز بازگشت به قرآن ندارد. من در سازمان ملل اعلام كردم كه هركس براي نجات بشريت راهي جز راه قرآن و حكومت انسان صالح دارد، بيان كند.

وي در پايان خطاب به حضار گفت: همه فعالان قرآني در اقيانوسي بي‌پايان با هم متصل هستند. شما سنگ بناي حاكميت اسلام در جهان را مي‌گذاريد و به لطف خدا به‌زودي بساط طاغوت‌ها در جهان برچيده مي‌شود.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن