تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821004097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناسنامه الكترونيك براي 15سال به بالاها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شناسنامه الكترونيك براي 15سال به بالاها
رئيس ثبت احوال كل كشور از ارائه شناسنامه هاي الكترونيكي به شهروندان بالاي 15 سال خبر داد.

به گزارش مهر، سيد محمد رضا آيت اللهي امروز در مراسم افتتاح نمادين 5 اداره ثبت احوال استان تهران كه در يكي از ادارات منطقه 18 برگزار شد، با بيان اينكه در سال جديد 4 پديده نوين در ثبت احوال به صورت تدريجي و آزمايشي پياده مي شود ، گفت: اين 4 پديده نوين به تدريج به تمام سطوح كشور تعميم داده مي شود.

وي به ارائه 32 ميليون خدمات ثبت احوال در سال گذشته به مردم اشاره كرد و افزود: اين خدمات جدا از مواردي است كه در خارج از سازمان ثبت احوال مانند عكس دار كردن شناسنامه ها در مدارس انجام مي شود.

آيت اللهي در خصوص استانداردهاي ارائه خدمات ثبت حياتي در دنيا اظهار كرد: در كشورهاي پيشرفته و متوسط يك كارشناس در ازاي 5 هزار شهروند فعاليت مي كند كه اين ميزان در ايران به حدود 17 هزار نفر مي رسد.

رئيس سازمان ثبت احوال كل كشور ادامه داد: اين مشكل در شهرهاي زير 100 هزار نفر وجود ندارد ولي در شهرهاي بالاي اين جمعيت معضل كمبود كارشناس خودنمايي مي كند.

وي با بيان اينكه شهرهاي بزرگ داراي مشكل عدم تناسب كارشناس به شهروند و كمبود ادارات و توزيع نامناسب آنها در سطح شهر است، افزود: اين جريان باعث اتلاف وقت ، ايجاد ترافيك و پديد آمدن آسيب هاي اجتماعي و تربيتي مي شود.

آيت اللهي ادامه داد: به همين خاطر مكاتبات زيادي را با ارگان هاي مختلف انجام داديم تا بتوانيم مجوز تاسيس 12 اداره ثبت احوال را در تهران و كرج اخذ كنيم تا تعداد پيشخوان ها و كارشناسان مان را افزايش دهيم.

معاون وزير كشور در ادامه به مساعدت وزارت كشور، استانداري و سازمان مديريت و برنامه ريزي سابق در جهت ارائه كارت شناسايي ملي طي سالهاي اخير اشاره كرد و گفت: اين مسئله موجب شد تا طي سال گذشته پوشش كارت ملي را به حد متعادلي برسانيم و همچنين ثبت وقايع حياتي را بهبود دهيم.

وي از ارائه خدمات سازمان ثبت احوال به صورت الكترونيكي خبر داد و گفت: امروز شاهد اين هستيم كه سندهايي را كه تا چهار سال گذشته به صورت دستي تهيه مي شد به شكل الكترونيكي در رايانه طراحي شود.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن