تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در تانزانيا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در تانزانيا برگزار شد
گروه بين‌الملل: به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در دارالسلام، ديروز چهارم تيرماه مراسم جشني به مناسبت ولادت دخت گرامي پيامبر اسلام(ص) و روز زن در محل سفارت ايران در تانزانيا برگزار شد.
«مصطفي رنجبر شيرازي» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تانزانيا در گفت‌وگوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر و با اشاره به حديث قدسي «لولاك لما خلقت الافلاك، لولا علي لما خلقتك و لولا فاطمه لما خلقتكما» خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه(س) در ميان جهانيان جايگاه ويژه‌اي دارد و اين حديث شريف و مستندات ديگر از ارزش والاي اين بانوي بزرگوار نزد خداوند حكايت مي‌كند.

وي همچنين به تشريح جايگاه مرد و زن در اسلام پرداخت و تصريح كرد: براي شناخت زن ابتدا بايد به شناخت انسان همت گماريم و براي شناخت اين مخلوق بايد خداي خالق را بشناسيم؛ جهان‌بيني اسلامي واسطه‌اي است براي شناخت خداوند و ابعاد مادي و روحي انسان.

رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تانزانيا افزود: رشد و كمال انساني در گرو تعالي روح است و روح، مؤنث يا مذكر ندارد، بنابراين زن يا مرد هر دو مي‌توانند به درجات عالي معنوي و علمي برسند و در جهت رسيدن به خدا گام بردارند اما در قبول مسئوليت‌هاي اجتماعي محدوديت‌هايي براي زنان وجود دارد كه نه به خاطر تفاوت روحي بلكه به‌دليل تفاوت‌هاي مادي است.

مصطفي رنجبر شيرازي در پايان اين گفت‌وگو تأكيدكرد: اجتهاد جايگاهي علمي و معنوي است و حتي زن نيز مي‌تواند به اين جايگاه برسد، اما مقام مرجعيت تقليد يك مسئوليت اجتماعي است كه زنان نمي‌توانند آن را به عهده بگيرند بنابراين بايد به جنبه‌هاي مادي و معنوي و تفاوت‌هاي موجود توجه كنيم و با در نظر گرفتن همه شرايط در مورد جايگاه اجتماعي مردان و زنان اظهارنظر كنيم.

يادآوري‌مي‌شود مراسم گرامي‌داشت ميلاد حضرت زهرا(س) باحضور جمعي از زنان مسلمان دارالسلام، پايتخت تانزانيا و نيز كاركنان سفارت و خانواده‌هاي ايرانيان مقيم تانزانيا برگزارشد كه حاضران در مدح دخت پيامبر(ص) اشعاري خواندند و به ايراد سخنراني در مورد «جايگاه زن در اسلام» پرداختند؛ همچنين از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران به تمامي زنان حاضر در مراسم هدايايي به رسم يادبود تقديم شد.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن