تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820528043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اختتاميه بخش جنبي بيست و دومين جشنواره فيلم كودك مطرح شدنگذاريم فن‌آوري خانواده را به افراد تجزيه كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در اختتاميه بخش جنبي بيست و دومين جشنواره فيلم كودك مطرح شدنگذاريم فن‌آوري خانواده را به افراد تجزيه كند
گروه هنر: در مراسم اختتاميه جنبي بيست‌ودومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان كه امروز چهارشنبه پنجم تير برگزار شد، دبير جشنواره تاكيد كرد كه نگذاريم فن‌آوري، خانواده را به افراد تجزيه كرده و جنس تفريحات را از جمعي به فردي سوق دهد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مراسم اختتاميه جنبي بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان روز چهارشنبه پنجم تيرماه در مجتمع فرهنگي هنري ابن سينا برگزار شد و برگزيدگان اين بخش از جشنواره معرفي شدند.

در ابتداي اين مراسم «مجيد شاه‌حسيني» دبير جشنواره گفت: روزگاري همه سرمايه خانواده ايراني و همه داشته‌هاي وجودي او در دلبندان آن خانواده يعني فرزندان و كودكان خلاصه مي‌شد.

وي افزود: همه ما از صبح تا شب مي‌كوشيم تا فرزنداني سالم و پويا و با ايمان و مصمم به جامعه تقديم كنيم و در اين راستا نمي‌توان نقش هنر را ناديده گرفت.

وي اظهار داشت: امروز عصر فن‌آوري، خانواده را به افراد تجزيه كرده و جنس تفريحات ما از تفريحات جمعي به تفريحات فردي سوق پيدا كرده است.

شاه حسيني اضافه كرد: روزگاريست كه كودكان ترجيح مي‌دهند به صورت انفرادي يا در گروه‌هاي دو نفره به بازي كامپيوتري مشغول شوند كه خوب است به فكر باشيم و اجازه ندهيم فناوري ما را به افراد تجزيه نكند.

شاه حسيني هشدار كارشناسان تعليم و تربيت براي جلوگيري از اين معضل را جدي دانست.

وي گفت: بايد كوشيد در زندگي روزمره، كودكان را به تفريحات جمعي سوق دهيم و لذت با هم آموختن را به آن‌ها بچشانيم و براي رسيدن به اين منظور برگزاري جشنواره كودكان و نوجوانان مصداق مهمي است.

دبير جشنواره خاطرنشان كرد: استان همدان كار بزرگ و دشواري را با ميزباني جشنواره پذيرفته است و ما از تلاش دست‌اندركاران و همكاري تك تك مردم كه به خوبي جشنواره را برگزار كردند تشكر مي‌كنيم.

وي اضافه كرد: شهر همدان و شهرستان‌ها در اين ايام شيريني و تفريح جمعي و سالم را با كودكان چشيده‌اند.

شاه حسيني از همه نهادهاي خصوصي و دولتي براي حضورشان در جشنواره و رونق دادن به آن تشكر كرد.

دبير جشنواره تصريح كرد: بايد بدانيم هر سرمايه‌اي كه در حوزه سينماي كودك هزينه مي‌شود ما را از پرداختن هزينه‌هاي بسياري كه بعدها بايد بابت برخورد با آسيب‌ها، ناهنجاري‌ها و مشكلات و جرايم اجتماعي بپردازيم بي‌نياز خواهد كرد.

وي ادامه داد: بياييد به خاطر كودكانمان هم كه شده در اين عرصه سخاوتمندانه حركت كنيم.

در ادامه مراسم اختتاميه جنبي معاون سياسي امنيتي استاندار نيز پرداختن به زندگي جمعي و خانوادگي را مهم ارزيابي كرد و گفت: زندگي ماشيني امروزي و گرفتاري‌هاي ديگر اجتماعي باعث شده كه اعضاي خانواده‌ها از يكديگر دور باشند.

اكبر عابدي افزود: برگزاري اين جشنواره علاوه بر فراهم كردن زمينه شادي براي كودكان باعث شد كه خانواده‌ها در كنار هم باشند.

وي با بيان اينكه متاسفانه امروزه شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني مربي و پرورش‌دهنده كودكان شده‌اند، اضافه كرد : والدين به دلايل مشغله كاري فرصت ماندن با كودك را ندارند.

با فيلم‌هايمان پيام انقلاب را به جهان عرضه كنيم

عابدي تصريح كرد: توليدات فيلم در ايران بايد پيام انقلاب اسلامي را به تمامي دنيا اعلام و آن را گسترش دهد.

در ادامه مراسم جوايز بخش‌ها به شرح زير اهدا شد:

جايزه استانداري به فيلم «جعبه موسيقي» ساخته فرزاد موتمن اهدا شد (به خاطر پرداخت موشكافانه و زيبا به زندگي پس از مرگ و بحث انتظار) و جايزه دفتر امام جمعه به دليل توجه به بحث نماز و دلبستگي هاي يك نوجوان به اقامه اذان به فيلم «آواي زندگي» ساخته علي شاه حاتمي اختصاص يافت.

همچنين جايزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان توسط حجت‌الاسلام سيد آقا حسيني به فيلم «خاله شادونه و شبح سياه» و بازيگر اين فيلم «مليكا زارعي» اهدا شد.

جايزه شهرداري همدان به فيلم «بچه هاي كوچه دوازدهم» به كارگرداني شاپور قريب به خاطر ترويج آذين بندي شهري و محله ها در ايان نيمه شعبان اختصاص يافت و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز جايزه خود را به خاطر ترويج فرهنگ جهاد و شهادت و ايثارگري به «مسعود احمديان» نويسنده فيلمنامه فيلم «جعبه موسيقي» اهدا كرد.

انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي نيز جوايز خود را به «ابراهيم فروزش» براي فيلم هاي هامون و دريا و زماني براي دوست داشتن و «محمد درمنش» براي كارگرداني فيلم ابي سي دي و «علي شادمان» بازيگر فيلم زماني براي دوست داشتن اهدا كرد.

انجمن فيلم كوتاه نيز جوايز خود را به فيلم «فكر خوبي نيست» به كارگرداني هوگو سانز و «چاووش» به كارگرداني فرخ حنيفه ن‍ژاد اهدا كرد و تنديس اين انجمن به فيلم «مدرسه ما» به كارگرداني اكبر شهبازي اختصاص يافت‍.‍

در اين مراسم از «مهدي خداكرمي» فيلمساز همداني قدرداني شد و جوايز بخش فيلمسازان همداني به اين شرح توزيع شد: در بخش آثار داستاني جايزه اول به «رضا بيات» براي فيلم رنگ ياس، جايزه دوم به «علي جيحونيان» براي فيلم آبي آّب، در بخش پويانمايي نيز جايزه اول به «مهدي خداكرمي» براي فيلم وزوزي، جايزه دوم «عليرضا عين القضاتي» و «رامين رهبر» براي فيلم ذوالجناح و جايزه سوم به «مهدي جهانگيري» و «محسن چهاردولي» براي فيلم جنگ ميكروبها.

جوايز بخش فيلمنامه‌نويسي نيز به ترتيب به فيلمنامه به همين نزديكي نوشته امير وفايي، حس كودكي نوشته امين لطفي شهپر و دخيل نوشته امير شمخاني اهدا شد.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن