تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816668287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار فارس: جامعه عشاير قليل‌المؤنه و كثيرالمعونه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار فارس: جامعه عشاير "قليل‌المؤنه و كثيرالمعونه" هستند
خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار فارس طرح سرشماري اجتماعي و اقتصادي عشاير كوچنده را اقدامي مهم و پايه برنامه‌ريزي‌هاي آينده در جامعه عشايري كشور توصيف و تصريح كرد: حق همين بود كه سرشماري عشاير كشور از فارس آغاز شود چرا كه بيشترين تعداد عشاير كشور در اين استان حضور دارند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، مهندس سيدمحمدرضا رضازاده، در مراسم آغاز اجراي اين طرح، افزود: اگر بخواهيم صفت جامعه عشاير را بيان كنيم بايد جمله قليل‌المؤنه و كثيرالمعونه را در مورد آنها به كار ببريم. چراكه كمترين هزينه و زحمت را براي جامعه دارند اما بيشترين كمك را نسبت به ديگران در جامعه انجام مي‌دهند و يا هيچ امكاني كه در زندگي آنها تلف بشود وجود ندارد و همواره سعي مي‌كنند از ناچيزترين امكانات استفاده و بهره ببرند.

استاندار فارس از هر چادر عشايري به عنوان يك كارگاه توليدي ياد و خاطرنشان كرد: مردان عشاير در كار دامداري و فعاليت هاي سخت روزانه مشغول هستند و بانوان عشاير نيز در سياه چادرها همراه و همگام با مردان مشغول به فعاليت مي‌باشند.

مهندس رضازاده با اشاره به سهم جامعه عشايري در تامين برخي از نيازهاي جامعه، افزود: عشاير استان فارس سهم قابل توجهي در توليد گوشت قرمز، پشم و صنايع دستي دارند كه اگر نسبت جمعيت حاضر عشاير را با اين توليدات مقايسه كنيم، درمي‌يابيم كه عشاير از هر امكان اندكي براي توليد استفاده مي‌كنند تا آنجا كه در زندگي عشايري حتي يك فرد بيكار وجود ندارد و از كودك تا سالخورده اين جامعه در حال فعاليت هستند و حاصل كار و تلاش خود را صادقانه و خالصانه و به ارزان‌ترين بهاء به جامعه عرضه مي‌كنند.

وي تلاش در جهت رفع مشكلات و تنگناهاي جامعه عشايري و ايجاد تسهيلات براي بهبود وضعيت زندگي آنان را، از وظايف مهم مسئولان برشمرد و گفت: عشاير غيور ما همواره در صحنه‌هاي اجتماعي و حفظ استقلال مملكت و فراز و نشيب‌ها پيشگام هستند و در كل كشور و در استان فارس وقتي نسبت تعداد شهداي عشاير را با جمعيت آنان به نسبت تعداد شهداي كشور به كل جمعيت كشور مقايسه كنيم متوجه خواهيم شد كه سهم عشاير در دفاع از ميهن اسلامي نيز از ساير اقشار جامعه بيشتر است.

نماينده عالي دولت در استان فارس عشاير را پيشگامان و پيش قراولان دفاع از كيان ميهن در تمام ادوار تاريخي دانست و گفت: در مناطقي از فارس تا جنوب كشور عشاير در برابر سلطه انگليس در تعامل با روحانيت معظم ايستادگي كردند و در دفاع مقدس نيز حضور حماسي خود را به اثبات رساندند.

مهندس رضازاده اضافه كرد: اگر بين اقشار مختلف جامعه مقايسه داشته باشيم خدومترين، صبورترين و قانع‌ترين اقشار، عشاير غيور هستند.

وي همچنين تاكيد كرد: بدون شك براي اعمال سياست‌هاي اصولي و برنامه‌ريزي صحيح نيازمند اطلاعات و آمار هستيم و اين موضوع بيانگر اهميت سرشماري اجتماعي و اقتصادي عشاير كوچنده است تا زماني كه جامعه عشايري به دنبال تامين نيازهاي خود است، بتواند با استناد به آمار و اطلاعات واقعي عمل كند.

به گزارش ايسنا، معاون برنامه‌ريزي استانداري فارس نيز در اين مراسم ضمن ارائه گزارشي از برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده به منظور اجراي طرح سرشماري اجتماعي و اقتصادي عشاير كوچنده در استان، اظهار داشت: مراسم افتتاحيه اين سرشماري در كل كشور از استان فارس آغاز خواهد شد.

سيدعباس رفيعي، با اشاره به برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال گذشته و در كل كشور افزود: به طور معمول سرشماري‌هاي اختصاصي به دنبال سرشماري‌هاي عمومي صورت مي‌گيرد كه از جمله آنها سرشماري اجتماعي و اقتصادي عشاير كوچنده است كه از دوم تا بيست‌ودوم تيرماه جاري به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وي يادآور شد: به دليل اينكه فارس بيشترين تعداد عشاير را در خود جاي داده، اجراي اين سرشماري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و به همين سبب از چند ماه گذشته نسبت به تشكيل ستاد سرشماري استان دعوت از دستگاه‌هاي برگزار كننده و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي ويژه برگزاركنندگان و آمارگيران اقدام شد و در كنار برنامه زمان‌بندي مشخص شده از مركز عمليات ميداني آزمايشي اين طرح اجرا شد.

معاون برنامه‌ريزي استانداري فارس خاطرنشان كرد: آمارگيران اين طرح از بين جامعه عشاير انتخاب شده‌اند تا به دليل نزديكي فرهنگ و گويش با اين جامعه بتوانند اطلاعات و آمار دقيق‌تري را جمع‌آوري و ارائه كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن